[Creative Business] Florian Mirodonie: Cum eu sunt într-o continuă explorare, așa e și brandul. În fiecare bucată de material sau de comunicare încerc să aduc libertatea de a explora, în exterior și în interior

[Creative Business] Florian Mirodonie: Cum eu sunt într-o continuă explorare, așa e și brandul. În fiecare bucată de material sau de comunicare încerc să aduc libertatea de a explora, în exterior și în interior

În facultate a studiat Psihologia, a făcut un master în Comunicare, a lucrat în marketing și publicitate și a urmat, în paralel, cursuri de antreprenoriat și business in fashion. Acum trei ani, Florian Mirodonie a pornit în antreprenoriat full time cu FortyFour, brandul lui de haine minimalist. O perioadă, a încercat să se ocupe de afacere în paralel cu jobul, dar și-a dat seama că businessul nu poate crește cu efort și energie alocate part time. Așa că și-a dat demisia și și-a asumat parcursul antreprenorial în lumea designului vestimentar.

FortyFour s-a născut în vara anului 2019, din dorința mea de a face un brand de haine versatil, cu o linie simplă. 44 vine de la numărul autobuzului din Malu Roșu, Ploiești, la care m-au dus ai mei în clasa I și îmi aduc aminte că mi-au spus: “Ăsta e un nou început”. Când căutam să aleg un nume pentru brandul meu de haine, am simțit că va fi un nou început pentru mine și așa mi-a venit ideea: brandul meu se va numi FortyFour.

De când experimentează antreprenoriatul, cel mai bine a învățat răbdarea. Răbdarea de a aștepta materialele cele mai bune, care nu sunt mereu pe stoc, răbdarea de a înțelege că piesele nu ies mereu bine din prima și de a da businessului său ritmul cel mai potrivit de de dezvoltare.

Despre toate aceste lecții ale antreprenoriatului povestește Florian Mirodonie în cadrul seriei Creative Business, inspirată de BT Mic. Florian vede antreprenoriatul ca o descoperire a lumii de business care merge în paralel cu cunoașterea de sine. Experiența de până acum l-a învățat și să își facă un plan, că fără el nu merge.

 

La timonă

În spatele FortyFour sunt mai mulți oameni care, pe parcurs, au susținut brandul să crească. La timonă sunt eu, Florian Mirodonie. Ai mei mă știu de Miro.

Vin de la Onești, pe drum m-am oprit pentru școală și liceu la Ploiești și, o dată cu facultatea, m-am stabilit în București. Sunt dintr-o familie cu înclinații inginerești creative. Originea înclinației mele către croitorie a venit prin străbunicul meu, care avea prăvălia lui, unde făcea costume la comandă.

Sunt și am fost mereu un om într-un proces continuu de dezvoltare. În liceu am urmat un profil uman, în facultate am studiat Psihologie, la master am făcut Comunicare. Primul curs de design vestimentar l-am făcut în timpul liceului iar apoi am facut cursul de antreprenoriat Antreman și Cursul de Business în Fashion cu Alina Cernatescu.

Experiența mea profesională este în zona marketing și publicitate, unde am făcut de la vânzare, la producție. Ultimul job a fost de Client Service, timp de 5 ani, până acum 3 ani, când mi-am asumat complet drumul de antreprenor.

 

Parcursul către antreprenoriat

Primul brand de haine, BIG-S, a fost împreună cu grupul de prieteni din liceu. Vedeam la TV haine la rapperii preferați, haine pe care nu aveam de unde să le luăm, așa că le-am făcut noi. O parte dintre noi a făcut cursul de design vestimentar, am adunat resursele necesare - materiale, accesorii, croitor - și am ajuns, în scurt timp, să facem haine pentru colegii din liceul nostru și din alte licee. Atunci a fost primul moment în care am simțit că ăsta e filmul meu: să fac haine pentru alții.

Chiar dacă am început devreme să fac bani, nu am fost focusat și pe antreprenoriat. Am ajuns la București, unde am îmbrăcat haina de angajat. Apoi a durat ceva până am dat-o jos. Pe la toate joburile, spiritul liber a rămas cu mine. El mă făcea de fiecare dată să mă întreb dacă mă potrivesc în postura asta de angajat. Cu alte cuvinte, la fiecare job m-am simțit un pic neadaptat. :)

De la primul job în București în 2007 și pană acum 3 ani când m-am apucat de FortyFour, pasiunea pentru haine a fost constant parte din viața mea. Desenam outfituri și tipare, căutam materiale, aveam croitorul meu la care îmi făceam haine, atât mie, cât și prietenilor sau colegilor. 

Inițial am încercat să transform pasiunea într-un business în paralel cu jobul. Dar am realizat că nu reușeam să dau energia și resursele de care avea nevoie businessul ca să crească. Atunci a venit demisia și, cu ea, asumarea parcursului meu antreprenorial în lumea designului vestimentar.

 

Abilități

E nevoie să știi câte puțin din toate departamentele unui business, cu aprofundare pe departamentul care îți place.

Cred că trebuie să fii un bun organizator al timpului, al oamenilor și al finanțelor.

La început am încercat să le fac pe toate singur. În timp, am învățat cât de important este să delegi, ca antreprenor, și atunci am apelat la oameni specializați pe bucățile lor, care să completeze skill-urile mele.

 

Despre business

FortyFour se diferențiază în piață prin linia simplă, minimalistă și materialele de calitate.

Așa a fost de la început. Și apropo de început. Eram în lucru cu prima colecție, colecția de vară 2019, dar nu aveam un deadline stabilit pentru lansarea ei. În aceeași perioadă am primit invitația de participare la festivalul Femei pe Mătăsari.

Așa am ales să ies în public și să lansez atât brandul FortyFour, cât și prima colecție: tunici, pantaloni lungi și scurți, cămăși cu mânecă scurtă și tricouri. Variate pe 4 tipuri de textile fiecare. Astea au ajuns să fie piesele clasice FortyFour.

Pentru investiția de început am fost susținut de familie și am investit 4k euro în producția primei colecții și lansarea ei.

Bugetul a acoperit producția celor aproximativ 100 de piese - tipare, materiale, accesorii, etichete, ambalaje și transport, pregătirea târgului - standere, posms, stickere, umerașe, cărți de vizită și participare.

 

Povestea brandului

FortyFour s-a născut în vara anului 2019, din dorința mea de a face un brand de haine versatil, cu o linie simplă.

44 vine de la numărul autobuzului din Malu Roșu, Ploiești, la care m-au dus ai mei în clasa I și îmi aduc aminte că mi-au spus: “Ăsta e un nou început”. Când căutam să aleg un nume pentru brandul meu de haine, am simțit că va fi un nou început pentru mine și așa mi-a venit ideea: brandul meu se va numi FortyFour.

Cum eu sunt într-o continuă explorare, așa e și brandul ăsta. În fiecare bucată de material sau de comunicare încerc să aduc libertatea de a explora, în exterior și în interior. Hainele FortyFour sunt simple, cu focus pe detalii, tocmai pentru a-ți da voie să te găsești pe tine în ele, indiferent de corp sau de sentimentul din ziua respectivă.

Cea mai mare importanță o acord selecției materialelor. Pentru designul meu este foarte importantă calitatea și culoarea - exact ce pui pe și lângă piele. Apoi sunt foarte atent la detalii: accesoriile să fie în temă, coaserea și tighelele să fie corect executate - pentru că toate astea te fac să simți că piesa respectivă e făcută pentru tine.

 

Așteptări și învățături

La început, visam cu ochii deschiși și mi se părea că totul este la îndemână și că nu voi duce lipsa de materiale, de forță de muncă și nici de clienți.

Tot la început, am crezut că o să bubuie. Și așa a și fost pentru o perioadă scurtă de timp.

Ușor-ușor au început să apară piedici și lecții. A trebuit să învăț că nu găsesc tot timpul materialul negru ăla mișto pe stoc și că trebuie să aștept. Că trebuie să îmi aștept randul, atât la fabricile cu care lucrez, cât și la atelier. Și, totodată, că piesele nu vor ieși bine din prima și că trebuie să mai facem 2-3-5 iterații până ajungem la un produs finit ok. Așa a trebuit să integrez răbdarea în ecuație.

Am învățat că, deși produc o colecție acum, ea nu se vinde instant integral și că nu pot să susțin un rulaj echilibrat dintr-o singură colecție, așa că ele trebuie suprapuse.

 

Clienții

Explorers growing into reformers.

Clientul nostru este omul în căutare de sine, care vrea să își definească stilul, cine este în interior și cum se arată în exterior. Este încă între dorința de a fi cool la exterior, dar începe să realizeze că asta nu e totul și că partea importantă e la interior. Shift-ul către a deveni un driver al schimbării din jurul său începe să se facă. Încă vrea haine statement, care să-l facă să se simtă încrezător, dar începe să caute simplitate, pentru că încrederea începe să se construiască la interior. Este într-o fază importantă de maturizare care se simte ca o căutare, o explorare constantă, dar și ca zile în care își dorește lucruri opuse, diferite.

Fiindcă am construit confort în hainele mele încă de la început, clienții care au stat mult acasă nu și-au schimbat prea mult alegerile, caută tot asta, haine confortabile și care să arate fresh și simplu. Dacă mă opresc din comunicarea pe social media sau nu mai apar la târguri, mă întreabă ce se întâmplă.

Așteptările lor sunt aceleași pe care și eu le am de la orice brand: să ne păstrăm promisiunile din comunicare și să livrăm aceeași calitate. Sunt mai chibzuiți în a cheltui bani pe haine, dar atunci când cumpără FortyFour știu că primesc un lucru de calitate, simplu și versatil care va rămâne în dulap destul de mult timp.

 

În pandemie

Întrebarea constantă la începutul pandemiei a fost: mai fac FortyFour sau nu?

În prima fază, nu am vrut să mai fac sau să-mi mai promovez hainele în condițiile în care toata lumea era debusolată și trecea prin diferite greutăți. M-am pus în pielea omului de la capătul celălalt al promovării și mă uităm la ad-urile și postările legate de haine care ajungeau la mine. Nici nu le băgam în seamă. Am pus o mare frână. Am zis pauză.

A urmat perioadă în care am cusut măști. Apoi am ajutat la producție pentru alte câteva branduri. După o vreme în care ajunsesem la zero și cu încrederea, și cu bugetul, mi-am luat avântul și am făcut piese noi pentru FortyFour.

Brandul FortyFour a fost încă de la început prezent atât online cât și offline, preponderent la târguri. Cum în pandemie nu am mai avut contexte sociale, pentru a rămâne totuși în contact cu clienții într-un mod mai personal, am inventat împreună cu Roxana, copywriter-ul cu care fac treabă, și prietenii de la Etaj Shop - “Târgul online”. Practic, în toamnă, am fost într-un weekend la Etaj Shop, în magazinul fizic, unde am dus o colecție și câteva piese de sezon. Am invitat oamenii să vină la shop, în condiții de respectare a distanțării, dar și să participe online la un live unde au avut ocazia să mă cunoască, să îmi pună întrebări și să vadă hainele.

 

Strategia de comunicare

Întrebarea asta mă găsește într-un moment în care am pus cap la cap o echipă de comunicare, cu o strategie și un ton al vocii clar definit.

Obiectivele noastre sunt să comunicăm coerent, să avem substanță și să facem comunitatea noastră să înțeleagă mai bine cine suntem, ce vrem prin viziunea noastră, sa avem o vizibilitate mai bună pe online și să ne creștem vânzările. Jucăm cărțile pe site-ul propriu, pe social media și direcționăm clienții și viitorii clienți pe fortyfour.ro

Vrem să fim percepuți ca brandul de haine de creator care le dă oamenilor libertatea să exploreze în exterior și în interior, pentru că fiecare piesă are linii simple și detalii interesante, este confortabilă și actuală. We free your nature.

Comunicăm cu un ton simplu, un pic poetic, cu un strop romantic, un strop de swag, cu informație și pasiune pentru craft. Adăugăm umor uneori. Vorbim pentru exploratori, despre acțiune (simtire, mirosuri, piele de găină), autentic, simplu, ancorat în feelings și prezent.

 

Acum derulăm în paralel o campanie de imagine, o campanie de participare la târguri și una de lansarea a unei noi colecții ce vine soon.

 

Lecții din antreprenoriat

Eu văd antreprenoriatul ca o descoperire a lumii de business prin aplicații practice, care merg în paralel cu cunoașterea de sine. Experiența de până acum m-a învățat să-mi fac un plan și că fără el nu merge.

Dacă mâine dimineață aș lua-o de la capăt, fix cu asta aș începe. Cu un plan care să nu fie doar despre vis, despre haine, frumusețe și zâmbete, ci mai degrabă îndreptat spre cifre și dezvoltare sustenabilă.

 

Cum se întreține optimismul de business

Când mă simt mai low și am nevoie de un pic de optimism, mă întorc la motivul pentru care am plecat pe acest drum: dragul de a crea frumos, de a mă trezi în fiecare zi cu gândul la brandul meu și la cum îi dau viață din nou și din nou.

3 lecții importante:

  1. E ok să nu le fac eu pe toate și pot să deleg sarcini la care nu sunt atât de priceput.
  2. Răbdarea e cheia! Universul are un mers al lui și, oricât aș vrea să grăbesc eu anumite procese, nu ține doar de mine. Ele au un ritm organic, de la planning la implementare.
  3. Sa mă întorc de fiecare dată la core-ul brandului.

3 reguli după care încerc să lucrez în fiecare zi:

  1. Nu sunt singur.
  2. Banii nu sunt totul.
  3. Să stau în prezent și să văd aplicații noi, trenduri noi, finanțări și oportunități.

 

Planuri în 2021

În 2021 vreau să văd FortyFour pe mai mulți oameni - vreau să vând mai bine, cu cap, să îmi întăresc strategia de comunicare și de vanzare.

Vreau să scot cele două colecții cu care sunt în lucru: cea de vară și de toamna. Pregătesc și o capsulă de iarnă, pe finalul anului. Și să fac pași pentru următorul meu vis: propriul meu atelier.

E nevoie de mai multe povești de business, credem noi. Povești reale, în care să dăm mai departe optimismul și inspirația, dar să nu ocolim dificultățile, obstacolele și provocările antreprenorilor din România. Poveștile acestea, sperăm noi, creează solidaritate și dau încredere. Ne dau speranța că putem în România să ne găsim propriul drum. În Creative Business, seria editorială inspirată de BT Mic, adunăm poveștile despre creativitate, reinventare și adaptare ale micilor antreprenori din România.


Poveștile celor care găsesc mereu soluții și ne arată că se poate.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related