Ioana Rîmbu: Mă inspiră orice lucru minor care a fost atins de artă. Ambalaje creative pe care le găsesc la supermarket, contrastul creat de natură, o arhitectură deosebită, o melodie, o carte

Ioana Rîmbu: Mă inspiră orice lucru minor care a fost atins de artă. Ambalaje creative pe care le găsesc la supermarket, contrastul creat de natură, o arhitectură deosebită, o melodie, o carte

Ioana Rîmbu e grafic designer, are un background generos de cursuri de pictură, sculptură, grafică și desen și este inspirată de tot ce o înconjoară. Pentru Eco Graffers Wanted by glo™, ea s-a inspirat chiar din originea tuturor lucrurilor și a mers pe firul istoriei, de la Michelangelo până la pixelii din prezent. Lucrarea ei se numește Intercolor:

Generația digitală care interacționează cu iubirea prin culori, artă și inteligenţă artificială. Aceste trei laturi ale triunghiului ne oferă şansa de a părăsi ipostaza de simplu privitor, în favoarea unei implicări active, explică Ioana.

Înscrierile s-au încheiat, iar juriul notează acum lucrările pentru a stabili finaliștii. Între timp, noi continuăm să publicăm poveștile celor care s-au inscris în competiție. Ioana Rîmbu povestește mai jos cum a ajuns de la Michelangelo și Picasso la iubire și street-art. 

 

Bio pe scurt

Numele meu este Rîmbu Ioana, am 26 de ani și sunt graphic designer. Tot parcursul academic l-am petrecut la liceul și facultatea de artă din Iași, unde am urmat cursuri de pictură, sculptură, grafică și desen încă din clasa a 5-a. Astfel, am pus bazele unui ansamblu de reprezentări în educația artistică prin acumularea de diplome de atestat, licență și masterat în domeniul designului, dar și amintiri cu o puternică valoare și semnificație afectivă.

 

Etape de formare 

Dragostea pentru artă a început de la o vârstă fragedă, de prima dată când am ținut un creion în mână. Nu îmi amintesc exact contextul, dar știu că în gimnaziu mereu mâzgăleam orice foaie, care mai apoi s-a transformat în "caietul de schițe".

Am trecut prin multe etape de formare și stiluri artistice. De la o gândire aglomerată, la una minimalistă, de la hârtie la digital, de la un stil impropriu la unul personal.

 

Ce te inspiră

Mă inspiră orice lucru minor care a fost atins de artă. Ambalaje creative pe care le găsesc la supermarket, contrastul creat de natură, o arhitectură deosebită, o melodie, o carte.

 

Tabieturi de lucru

Balanța s-ar înclina către emoție și creație mai mult decât spre muncă și documentare.

Nu pot spune că mă încadrez într-o rutină sau că am dobândit anumite tabieturi. Mă confrunt zilnic cu ceva nou, poate un caracter diferit al clientului, un proiect care oscilează, o idee descoperită, o stare diversă.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Am aflat de competiție de la un prieten și pentru că m-a intrigat proiectul și libertatea de exprimare, m-am gândit că nu am nimic de pierdut.

 

Procesul de creație

M-am inspirat din centrul de interes al operei lui Michelangelo și cubismul lui Picasso pe care le-am transpus într-un stil propriu și contemporan.

Procesul de creație s-a concentrat mai mult pe comunicarea vizuală și pe materializarea ideilor în așa fel încât să corespundă obiectivelor concursului, temei și a publicului. Totul are la bază o origine și plecând de la această idee, am alăturat trecutul și viitorul, pigmentul și pixelii, forma și culoarea.

Atât culoarea cât și formele geometrice sunt un dispozitiv de povestire, o formă de identificare a unui izvor creativ. Așadar, am folosit unelte de comunicare non-verbală și am transformat nuanța în mesaj.

 

Provocări

 Transpunerea ideilor pe hârtie și stabilirea unui contrast vizual puternic.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii care văd lucrarea ta

Pasiunea pentru artă și libertatea de a împărtăși afecțiunea pe care o am pentru design, dar și nevoia de exprimare a emoțiilor.

Cu ajutorul de a simți emoțional transmiterea unui mesaj, nu doar înțelegerea acestuia.

 

Arta stradală

Pentru mine, street-art-ul reprezintă o mișcare, o expresie, un element predominant al artei contemporane. Se diferențiază prin originile sale, care rezidă din procesul creativ modelat de intenția artistului de a forma o antiteză a contextului social.

Sunt de părere că street-art-ul poate atenua efectul amorțitor creat de lipsa de informații cu care ne confruntăm astăzi și poate motiva oamenii să transforme gândirea în fapte.

A evoluat destul de repede, provenind din contextul spațiilor urbane, arta de stradă trăiește acum și în spațiile culturale, dar mi-ar plăcea să mă confrunt cu ea mai des. Sunt multe clădiri vechi care pot avea o personalitate și pot fi îmbrăcăte într-un ansamblu frumos prin acest stil actual.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI s-a incheiat pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚAREA FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related