Sweet Damage Crew: Este minunat că artiștii pot beneficia de un asemenea suport și că își pot exprima creativitatea pe pereți de mari dimensiuni

Sweet Damage Crew: Este minunat că artiștii pot beneficia de un asemenea suport și că își pot exprima creativitatea pe pereți de mari dimensiuni

Arta stradală s-a schimbat mult în ultimii 15 ani în România, cred cei de la Sweet Damage Crew. Oamenii au început să fie deschiși în fața picturilor de pe zidurile orașului, să le caute, să le fotografieze și să se bucure că fac parte din drumul lor. Asta se datorează comunității de artiști care au ținut viu spiritul artistic, cu încăpățânare și curaj, și au transformat pereții urbani în galerie de artă. Un rol important în această evoluție a street artului l-au avut și companiile, care au fost deschise și s-au implicat financiar în realizarea unor proiecte ambițioase. 

Chiar în aceste zile este în plină desfășurare Eco Graffers Wanted by glo™, competiție din al cărei juriu fac parte membrii Sweet Damage Crew: Cage, Lost Optics și Recis. Inițiativa glo™ vrea să implice comunitatea creatorilor din România în această expoziție urbană ambițioasă, începută de Sweet Damage Crew prin muralele din EcoGraffiti/ Rebels With a Cause.

Ne-am implicat pentru că ne place să facem parte din acest proiect și pentru că și noi, la rândul nostru, ne-am fi dorit să avem parte de o asemenea susținere când eram la început, spune cei de la Sweet Damage Crew.

Tema este Love at First Swipe, deci foarte la îndemână. Brieful e aici. Citește-l cu atenție.

Lucrările înscrise sunt evaluate și notate de un juriu cu experiență în street art și artă în general.
Sweet Damage Crew sunt unii dintre exponenții de vază ai street art-ului din România, iar One Night Gallery au contribuit activ la a aduce arta și artiștii mai aproape de publicul urban, cu serii de evenimente în toate orașele mari de la noi.

Ce ar trebui să mai știi despre concurs înainte să te apuci de lucru?
Explică mai jos cei de la Sweet Crew Damage.

 

Etapele de formare

Considerăm că una dintre cele mai importante etape de formare a Sweet Damage Crew ca grup de artiști o reprezintă accesul la informație și faptul că de-a lungul anilor am avut ocazia să studiem și să analizăm ceea ce se întâmplă mai departe de granițele țării.

 

Street art

Trecerea de la graffiti la street art a fost una iminentă care s-a realizat treptat, era următorul pas în evoluția noastră ca artiști. Cu toate acestea nu ne-am uitat originile, graffiti-ul este principalul motor care ne ține în mișcare, el este cel care ne-a motivat și ne-a făcut să vrem să evoluăm.

 

Ce s-a schimbat

Dacă în trecut lumea era reticentă, sceptică, și privea arta stradală dintr-o perspectivă negativă, în ultimii ani mentalitatea publicului s-a schimbat, oamenii sunt mult mai deschiși și înclinați către arta stradală. O acceptă și o apreciază. Am putea spune că la această schimbare am contribuit si noi prin proiectele pe care le-am realizat in ultimii 15 ani.

Un alt rol important în evoluția street artului în România l-au avut companiile care au fost deschise și s-au implicat financiar în realizarea unor proiecte, fie ele și publicitare, care au dus la creșterea pieței și a cererii de picturi murale. Rolul artei stradale este să bucure, să transmită o stare, să aibă sau nu un mesaj, sau, de ce nu, să atragă atenția asupra unor probleme cu care se confruntă societatea și, de cele mai multe ori, să producă controverse.

 

Vopsele care purifică aerul

Am auzit de existența lor în diferite forme: pulbere, bicomponente sau lichide în urmă cu câțiva ani, când mai mulți colegi din domeniu au lucrat cu ele. Noi am intrat pentru prima oară în contact cu vopselele purificatoare de aer în 2020 când am realizat mai multe lucrări în scop caritabil în spitalele din București.

Experiența logistică nu este diferită față de celelalte tipuri de vopsea, aplicarea ei pe perete se face în același fel, tot cu trafaletul sau cu pistolul de vopsit. Ce contează la această vopsea este ceea ce face după ce a fost aplicată pe perete, și anume, faptul că, conform specificațiilor tehnice, purifică aerul. 

 

Temele care vă preocupă

Nu există o temă anume pe care să ne focusăm exclusiv. Lucrările noastre sunt o continuă căutare. Tratăm în stiluri și maniere de lucru diferite o multitudine de subiecte, unele de actualitate, altele inspirate din lucrurile care ne reprezintă și pentru care avem afinități.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Faptul că există și că se întâmplă, asta este cel mai important. Este minunat că artiștii pot beneficia de un asemenea suport și că își pot exprima creativitatea pe pereți de mari dimensiuni. Ne-am implicat pentru că ne place să facem parte din acest proiect și pentru că și noi, la rândul nostru, ne-am fi dorit să avem parte de o asemenea susținere când eram la început.

 

Ce e important să știe participanții

Să-și dea interesul atunci când se apucă de făcut schița, să fie atenți la ce au voie să facă și ce nu au voie. Fiind totuși un concurs organizat de o companie, cu siguranță există niște linii care nu pot fi depășite. Important este să facă o lucrare de care să fie mândri.

 

Integrarea glo™ în lucrări

Din punctul nostru de vedere, integrarea glo în lucrări ar trebui să fie una cât mai puțin intruzivă. Să fie prezentă, deoarece cu suportul lor se întâmplă întregul proiect, dar este important să nu altereze artwork-ul.

 

Peisajul artei stradale din România

S-a schimbat foarte mult în anii ce au trecut. Atât noi cât și alți colegi din domeniu am contribuit la creșterea și vizibilitatea street art-ului în țară, și s-a ajuns în acest moment la o comunitate de artiști destul de consistentă care creează și lucrează pereți de mari dimensiuni an de an prin toată țara, pe cont propriu sau sub egida unor festivaluri.

Ne place că se intamplă lucruri, dar nu ne place atunci când lucrurile se întamplă românește. Când logistica este făcută pe genunchi și când viețile ne sunt puse în pericol. Schelele nesigure și mai toate dificultățile tehnice care apar atunci cand organizatorii nu își dau silința. Și un lucru foarte important care trebuie spus, artiștii muraliști trebuie să fie plătiți. Așa cum orice artist care urcă pe o scenă ca să cânte este remunerat, și street artistul ar trebui să-și negocieze prestația, pentru că peretele este scena sa.

 

Trenduri în street art

Apariția în peisaj a acestei vopsele ecologice care purifică aerul este cel mai nou trend în domeniu. Mai toate proiectele care sunt făcute acum de marile companii vin la pachet cu această cerință, aceea de a utiliza materiale eco friendly.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

 

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt in valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea castigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrarile finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunitatii )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiului de popularitate (500 eur) pentru cea mai votata lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

 

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚARE FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunitatii IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

 

Inspiratia

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related