Superficialii. Efectele internetului asupra creierului uman - Nicholas Carr | Editura Publica, 2012

Superficialii. Efectele internetului asupra creierului uman - Nicholas Carr | Editura Publica, 2012

”Cândva prin 2007, un şarpe de îndoială s-a strecurat târâş în info-paradisul meu. Am început să bag de seamă că internetul exercita asupra mea o influenţă mult mai puternică şi mai complexă decât o făcuse vreodată vechiul meu PC. Nu era doar faptul că stăteam atât de mult timp cu ochii ațintiți la un monitor. Nu era doar faptul că atât de multe dintre obiceiurile şi rutinele mele se schimbau pe măsură ce deveneam tot mai deprins cu, şi tot mai dependent de, site-urile şi serviciile de pe net. Chiar felul în care funcţiona creierul meu părea să se schimbe.

Atunci a început să mă preocupe incapacitatea mea de-a da atenţie unui lucru mai mult de câteva minute. La început am socotit că problema era un simptom de atrofiere a minţii la vârsta mijlocie. Însă creierul meu, mi-am dat seama, nu doar o lua razna. Era flămând. Cerea să fie hrănit aşa cum îl hrănea internetul – şi cu cât înghiţea mai multă hrană, cu atât foamea sporea. Chiar şi atunci când nu eram lângă un computer, tânjeam să-mi verific mailul, să dau clic pe diverse linkuri, să fac ceva googling. Voiam să fiu conectat.”
Nicholas Carr

Elocventă.
Chicago Tribune

Uluitoare.
San Francisco Chronicle

Profitabilă.
Financial Times

Revelatoare.
Booklist

Esenţială.
Salon

O carte pe care ar trebui să o citească toată lumea.
American Scientist

Nota 10.
Newsweek

Provocatoare. Boston Globe

"Captivantă şi tulburătoare. Toţi glumim pe seama modului în care internetul ne transformă pe toţi şi, îndeosebi, pe copiii noştri în nişte zănatici spasmodici, incapabili de cugetare profundă. Nu e de glumit cu acest subiect, ne spune Nicholas Carr, iar pe mine unul m-a convins."
John Horgan, Wall Street Journal

"O lectură obligatorie pentru oricine doreşte o expunere substanţială, pătrunzătoare şi minuţios documentată a tehno-temerilor pe care, oricât de firave ar fi, mulţi dintre noi le-am împărtăşit în ultimele decenii."
Daniel Menaker, Barnes & Noble Review

"Nicholas Carr citează în Superficialii suficient de multe cercetări academice pentru a stârni oricui dubii faţă de adoptarea totală de către societate a internetului drept o veritabilă forţă progresistă."
Peter Burrows, Business Week

"Carr analizează în profunzime efectele acestei noi tehnologii asupra culturii umane, unele care ne afectează modul în care funcționează creierul nostru, viaţa socială şi felul în care înţelegem cunoaşterea. Cu o lejeritate de maestru şi cu un stil cuceritor, el enunţă idei care îi vor încuraja pe cititori să se gândească mai atent la toate aceste aspecte."
Anna Lena Phillips, American Scientist

 

Nicholas Carr este autorul cărţilor The Big Switch (2009) şi Does IT Matter? (2004). De asemenea, este editorialist la New York Times, Wall Street Journal, The Atlantic, Wired și a ocupat poziția de editor executiv la Harvard Business Review. Ultima sa carte, The Shallows (2011), în traducerea de față, a fost finalistă Pulitzer Prize în anul 2011 și bestseller NY Times.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

  • Titlul original: The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains
  • Ediția  I 2012, paperback
  • Traducător: Dan Crăciun
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 352 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-95-1
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related