Economia identității. Cum identitatea ne influențează munca, salariile și bunăstarea - George Akerlof, Rachel Kranton | Editura Publica, 2011

Economia identității. Cum identitatea ne influențează munca, salariile și bunăstarea - George Akerlof, Rachel Kranton | Editura Publica, 2011

Economia identității este cea mai recentă carte din Co-lectia de economie, un proiect al editurii Publica, susţinut de Erste Asset Management - o selecţie de cărţi “clasice” despre principiile de funcţionare a economiei.

În anul 1995, Rachel Kranton îi scria o scrisoare viitorului laureat al premiului Nobel, George Akerlof, insistând că ultimul său studiu de economie era eronat. Identitatea, susținea ea, era elementul lipsă, cel care avea să contribuie la explicarea motivului pentru care oamenii - confruntați cu aceleași circumstanțe economice - fac alegeri diferite. Acest moment a constituit începutul unei colaborări de paisprezece ani, finalizată odată cu publicarea cărții Economia identității.

Această lucrare umple un vid esențial în științele sociale, introducând în economie conceptele de identitate și normă. Opiniile oamenilor în legătură cu ceea ce e permis și ce nu, ca și pentru cine, sunt vitale în raport cu efortul depus în muncă - cât de mult muncesc, cum învață, cum își cheltuiesc banii și cum îi economisesc. Prin urmare, e posibil ca identitatea oamenilor - percepția lor asupra sinelui și asupra a ceea ce aleg să fie - să constituie cel mai important factor care le afectează viețile din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, limitele trasate de societate asupra identității pot fi elementele care determină bunăstarea economică.

”Discursul economic obișnuit, orientat spre piețe și impozite, ne face adesea să uităm de forțele care ne schimbă cu adevărat și în mod semnificativ viețile. Odată cu Economia identității, ne așezăm pe veranda economică, alături de Rachel Kranton și George Akerlof, examinând ceea ce ne preocupă cel mai mult - propria noastră identitate.”
Dan Ariely, autorul cărților Irațional în mod previzibil (Publica 2010) și Iraționalitatea benefică (Publica 2011)

”Această carte uimitoare ne arată cât de multe putem învăța atunci când adăugăm instrumentele economiei la celelalte resurse intelectuale pe care le avem astăzi la dispoziție, în momentul în care ne gândim la forța identității. George Akerlof și Rachel Kranton redau rezultatele modelării tehnice, fără a copleși cititorul cu jargonul de specialitate. Rezultatul este o lucrare accesibilă, de o claritate vrednică de toată lauda.”
Kwame Anthony Appiah, autorul cărții Ethics of Identity

”În Economia identității, George Akerlof și Rachel Kranton își reunesc forțele, introducând oamenii și pasiunile lor în analiza economică. Renunțând la abordările convenționale, cei doi propun o paradigmă îndrăzneață, explicând de ce și în ce fel identitatea și normele sociale determină deciziile economice. Cu vervă și spirit pătrunzător, cartea transformă perspectivele economice standard asupra organizațiilor, școlilor, discriminării de gen și a celei rasiale. Această nouă economie revelatoare deschide un viitor strălucit unei colaborări serioase între economiști și sociologi.”
Viviana Zelizer, autoarea cărții The Purchase of Intimacy

 

GEORGE A. AKERLOF este profesor de economie la Universitatea Berkeley, California, și laureat al premiului Nobel în economie (2001) pentru contribuţia la elaborarea teoriei pieţelor cu informaţie asimetrică. Este recunoscut de asemenea pentru rolul jucat în elaborarea economiei comportamentale. De același autor la editura Publica au mai apărut Cartea de poveşti a unui economist (2009) și Spirite animale (2010)

RACHEL E. KRANTON este profesor de economie la Universitatea Duke.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Identity Economics
Ediția I 2011, paperback
Traducător: Mihaela Sofonea
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
224 pagini
ISBN: 978-973-1931-83-8

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related