Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier - Chip Heath, Dan Heath | Editura ACT si Politon, 2019

Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier - Chip Heath, Dan Heath | Editura ACT si Politon, 2019

Idei cu lipici / Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die de Chip și Dan Heath este o carte excepțională pentru toți cei care lucrează în mod obișnuit cu ideile: jurnaliști, antreprenori, profesori sau politicieni și un manual excelent pentru toți cei care nu lucrează în niciunul dintre aceste domenii, dar care, iubesc ideile bune și aspiră să le aibă… 

Dacă ești unul dintre colecționarii de idei ai lumii, cei doi autori te invită în lumea plină de mister a conceptelor, îți prezintă tot felul de idei cu lipici care au schimbat opiniile și comportamentul celor care le-au receptat, și apoi, le demontează pentru tine cu scopul de a înțelege cum sunt alcătuite. Observăm în final că oricine poate crea „idei cu lipici”, adică, idei persistente, care să fie înțelese, ținute minte și să aibă un impact de durată, dacă aplică cele șase principii ale ideilor remarcabile. 

Autorii cărții, Chip și Dan Heath au descoperit la un moment dat că îi unește ceva mai mult decât strânsa legătura fraternă, și anume, pasiunea pentru ideile cu lipici! Aceștia studiau deja de 10 ani, fiecare în domenii total diferite, felul în care persistă ideile, când, au ajuns la unison la aceeași întrebare: De ce unele idei au succes, în timp ce altele dau greș? Frământările lui Chip Heath, profesor de comportament organizațional la Școala de Studii Postuniversitare de la Universitatea Stanford și ale lui Dan Heath, consultant la Duke Corporate Education și cofondator al Thinkwell, o companie ce publică manuale digitale, s-au materializat în cartea de față, care, își propune să îți schimbe fundamental modul în care vei comunica. 

Îți plac ideile? Hai în lumea lor! 

Idei cu lipici este la rândul ei o carte cu lipici, datorită exemplelor foarte inspirat alese pe care le folosesc autorii pentru a-și exemplifica conceptele teoretice prezentate, dar, și, mai ales, datorită modului interactiv de redactare. Autorii au grijă să nu te plictisești implicându-te activ în lectură. Ei îți dau mereu câte un exercițiu de rezolvat, menit să te ajute să înțelegi mai bine ideile cu lipici ale cărții, dar și să îți mențină treaz interesul.

 • De ce sunt încă citite profețiile lui Nostradamus după 400 de ani? 
• De ce constituie o sursă de inspirație povestirile în genul Supei de pui pentru suflet? 
• De ce persistă leacuri băbești ineficiente? 

Autorii își încep demersul scriitoricesc întrebându-se, de ce legendele urbane, teoriile conspirației sau panica unor boli închipuite ce amenință sănătatea publică se răspândesc atât de repede, în timp ce politicienii, jurnaliștii, profesioniștii din publicitate și antreprenorii au probleme în a face ca ideile lor să prindă la publicul țintă și să persiste. Cu alte cuvinte, de ce unele idei au lipici în timp ce altele sunt sortite eșecului? 

După ce ne prezintă câteva legende urbane care au avut și încă mai au o putere incredibilă de a schimba opinii și comportamente asupra majorității, precum: legenda hoților de rinichi, legenda celor care au atacat tradiția de Halloween sau povestea caloriilor din floricelele de porumb, cei doi autori ajung la concluzia că oricine poate fi autorul unei idei cu lipici, chiar și un anonim, dat fiind faptul că știința creării lor se poate învăța. 

Frații Heath identifică șase caracteristici comune tuturor ideilor cu lipici și ni le dezvăluie pe parcursul cărții cu scopul de a ne ajutata să devenim, la rândul nostru, autori de idei cu lipici.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura ACT și Politon.

 

Info:

  • Titlul original: Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
  • Ediția 2019, broșată
  • Dimensiuni: 130x200
  • 348 pagini
  • ISBN: 978-606-913-397
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related