Classix Festival lansează programul de masterclass-uri Classix in Art

Classix Festival lansează programul de masterclass-uri Classix in Art

Asociația Industrii Creative, organizator al Classix Festival, cu sprijinul partenerului principal al ediției 2022, Kaufland România, lansează programul de masterclass-uri Classix in Art.

10 cursuri de măiestrie susținute de muzicieni din Norvegia, Polonia, România, Suedia, Insulele Feroe și Germania vor facilita perfecționarea a 52 de studenți ai universităților și liceelor cu profil muzical din România. Participarea la aceste sesiuni se face pe bază de înscriere online, în limita locurilor disponibile și în baza evaluărilor realizate de o comisie de specialiști în domeniile de aplicare.

Termenul limită al înscrierilor este 5 februarie 2022, iar anunțul selecției participanților la cursuri va fi făcut pe 8 februarie 2022. Masterclass-urile se vor desfășura în limba engleză, la Casa Balș (Str. Cuza Vodă nr. 29, Iași) și la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași (Str. Costache Negruzzi 7-9). Participanților selectați li se va asigura cazarea și diurna în Iași pe perioada desfășurării masterclass-urilor, precum și decontarea transportului.

Cursurile se vor desfășura la Iași în datele de: 14, 16, 17 și 18 februarie 2022. Profesorii și artiștii invitați să le găzduiască sunt: Bjarne Magnus Jensen (Norvegia) - vioară, Anna Lipiak (Polonia), Grzegorz Niemczuk (Polonia) și Håvard Gimse (Norvegia) - pian, Felicia Greciuc (România) - oboi, Ștefan Diaconu (România) - flaut, Jonas Lyskjær Frølund (Danemarca) - clarinet, Niklas Kallsoy Mouritsen (Insulele Feroe) - corn, Constantin Barcov (România / Suedia) - fagot și Gustav Rivinius (Germania) - violoncel.

Organizarea masterclass-urilor este posibilă cu sprijinul partenerului principal al festivalului, Kaufland România, precum și a partenerilor culturali și diplomatici: Ambasada Regatului Danemarcei în România, Institutul Polonez București, Centrul Cultural German Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași și Academia Norvegiană de Muzică.

Cea de-a treia ediție a Classix Festival va avea loc în perioada 13 - 19 februarie 2022 și se va desfășura în format hibrid (fizic și online), reunind peste 40 de personalități internaționale ale muzicii clasice din 14 țări la Iași. Programul festivalului cuprinde 8 concerte de muzică clasică, un vernisaj, o proiecție de film, dezbateri și prelegeri.

Biletele și abonamentele la festival pot fi achiziționate online, iar accesul la evenimente se face conform reglementărilor în vigoare.

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Partener principal: Kaufland România
Parteneri diplomatici: Ambasada Regatului Norvegiei în România, Ambasada Regală a Danemarcei la București
Parteneri culturali: Forumul Cultural Austriac, Institutul Polonez, Centrul Cultural German Iași, Institutul Francez Iași, Centrul Ceh, DAC Music Performance
Parteneri instituționali: Opera Națională Română Iași, Biblioteca Centrală Universitară "Mihai Eminescu" Iaşi, Palatul Culturii din Iași - Complexul Muzeal Național „Moldova", Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Universitatea Națională de Arte "George Enescu" Iasi, Episcopia Romano-Catolică Iași
Parteneri strategici: Snyk Denmark, The Norwegian-Romanian Chamber of Commerce, Norwegian Academy of Music
Parteneri de promovare: Printco, WINK Public Multimedia
Parteneri de ospitalitate: Volvo Nordic Cars, Cuptorul Moldovencei, Glazurai, Gramma, Vitamin Aqua
Parteneri de vestimentație: Chotronette
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio Iași, VivaFM, Ziarul de Iași, Info Moldova, IQads, Romania Journal, Agerpres, Hotnews, Spotmedia, Ziarul Metropolis, Elle, Suplimentul de Cultură, Observator Cultural, Liternet, Zile și Nopți, Revista Fashion Premium Magazine, Cărturești

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC (Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale), este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related