Raluca Angheluș (Sevio), despre experiența de Head of Sales într-o companie locală de AdTech

Raluca Angheluș (Sevio), despre experiența de Head of Sales într-o companie locală de AdTech

Raluca Angheluș se numără printre primii angajați ai companiei Sevio, care ne prezintă o idee de afacere ce avea să se transforme în ceva concret pe parcursul a mai multor ani.

Head of Sales și o adevărată iubitoare de cărți și animale, Raluca ne-a povestit dezvoltarea ei profesională în cadrul Sevio, un start-up cu 5 angajați, ce avea să se extindă în următorii ani, oferind oportunități de carieră tinerilor absolvenți și transformând industria de advertising din sfera fintech.

Vom vedea parcursul companiei prin ochii Ralucăi, vom afla lucruri despre începuturile Sevio, vom înțelege ce înseamnă să lucrezi într-un start-up și cum acesta poate evolua într-o companie de succes.

 

Cine este Raluca și cum a aflat de Sevio

Numele meu este Raluca și ocup funcția de Director Vânzări în cadrul companiei Sevio. Am terminat Facultatea de Peisagistică a U.S.A.M.V. Iași, de unde aveam să aflu ulterior despre o nouă pasiune.

Spre facultate m-a îndrumat iubirea față de plante, pentru a vedea dincolo de partea estetică a acestora. Îmi doream să profesez ca și inginer peisagist într-un domeniu care, deși era nou ca și concept, era într-o continuă expansiune.

Spre locul de muncă cred că m-a îndrumat universul, pentru că a făcut să fiu colegă de facultate cu unul dintre primii membri Sevio, căruia îi datorez prezența mea în cadrul firmei. El mi-a prezentat atunci că este angajat al unei companii aflate la început de drum, care dorește să se extindă și să angajeze oameni noi.

Nu am înțeles foarte mult pentru ce job urma să îmi trimit CV-ul, însă știam că e în regulă dacă nu am cunoștințe avansate despre domeniul advertising-ului online pentru că cei din companie îmi vor explica și mă vor ajuta să învăț.

La momentul respectiv, programul flexibil de muncă se plia perfect pe necesitățile mele de a mă ocupa de finalizarea anului de studiu.

 

Prima zi la Sevio

În prima mea zi la birou am vrut doar să plec cât mai repede acasă. Îmi dădeam seama că mă lovesc de un domeniu cu totul nou, cu mulți termeni care îmi erau complet străini. Ceea ce urma să fac nu însemna doar să ajut oamenii să își plaseze online niște reclame ale proiectelor pe care le dețineau. Însemna să îi ajut să obțină rezultate, să colaborăm, nu doar să le vând un produs.

 

Momentele ce au determinat cursul carierei

Nu mi-a plăcut niciodată să renunț la ceva doar pentru că părea dificil și nu am făcut asta nici când m-am confruntat cu acest domeniu profesional nou. Am început să învăț, să caut informații care să mă ajute să fixez cât mai bine toți termenii nou-întâlniți.

Lucram cu oameni care aveau răbdare cu mine, m-au învățat atât regulile de bază cât și ,,tips and tricks”, prin care să fac față situațiilor mai tensionate. Am descoperit destul de repede că îmi place ceea ce fac și că pot să mă descurc din ce în ce mai bine, așa că am hotărât să rămân, să învăț și să evoluez.

 

Factorii care au influențat integrarea în echipă

Factorul principal a fost respectul care mi s-a oferit și lipsa unui mediu stresant de lucru. Vedeam la colegii mei, unde includ și fondatorii, cum vor să crească, cum caută idei care să ducă la extinderea proiectului.

În companie, niciodată nu s-a simțit vreo atitudine superioară pentru a face simțită ierarhia funcțiilor, toți am muncit umăr la umăr. Astfel că totul se întâmpla armonios, fără resimțirea unor presiuni.

Am început să contribui, să mă ocup cât pot de bine de noi colaborări, de managementul campaniilor de advertising ale clienților, de obținerea unor rezultate cât mai bune. Deși lucram împreună cu patru colegi, nu m-am simțit vreodată exclusă.

În scurt timp am început să ne întâlnim și în afara orelor de muncă, împreună cu partenerii noștri, și am pus bazele unei relații de prietenie.

Chiar în poza primului brad de Crăciun din companie apărem atât noi cât și partenerii noștri și pe atunci glumeam că așa părem a fi mai mulți angajați.

 

Clipe care au reușit să-și pună amprenta pe evoluția în acest domeniu

Încă de la primele mulțumiri ale clienților care aveau rezultate din campaniile de promovare cu care îi ajutam, am fost impulsionată să tind spre performanță.

De asemenea, un impact puternic asupra carierei mele l-a avut și participarea la diverse conferințe. Acolo, am avut ocazia sa descopăr noi proiecte cu dezvoltatorii cărora am inițiat un parteneriat, sau pe care noi deja le-am ajutat cu promovarea online.

Așa am înțeles mai bine în ce mediu profesez și că deja eram capabilă să port discuții pe care cu ceva timp în urmă nici nu le-aș fi înțeles.

 

Decizia de a rămâne

La momentul de inceput consideram job-ul că fiind ceva temporar, care îmi permitea să aloc timpul necesar finalizării studiilor universitare și care reprezenta o sursa extra de venit financiar.

Însă, urma să aflu chiar din primele luni că sunt mult mai atrasă de ceea ce înseamnă advertising-ul online și industria crypto față de cât îmi imaginam.

Vedeam în jurul meu o determinare debordantă din partea colegilor mei, care doreau să facă mult mai mult din compania pe care au înființat-o.

Cel mai marcant moment, de care îmi amintesc mereu cu drag, este reprezentat de o ședința pe care eu o consider cumva decisivă atât pentru evoluția mea la nivel profesional, cât și pentru dezvoltarea companiei.

Ne-am adunat toți cei 5 angajați* și am discutat despre concentrarea tuturor pe proiectul de crypto recent dezvoltat, Coinzilla. Atunci am fost întrebată dacă vreau să rămân și să mă implic. Eram 5 oameni într-o sală de ședințe, mult prea mare pentru un grup atât de mic, iar la un moment dat unul dintre colegii mei a spus:

„Vă dați seama cât de mulți vom fi peste câțiva ani, și cum o să ne amintim de acest moment?”.

Și, iată-ne acum, după aproape 5 ani, într-o plină dezvoltare, cu un număr aproape înzecit de colegi și cu realizări incredibile.

*Compania avea la început 6 membri, dar unul dintre ei experimenta un fel de ,,early work from home”.
Un tânăr licean care se dedica studiilor și nu putea activa și în cadrul orelor de muncă la birou. Aflasem despre el că era inițiatorul ideii proiectului la care lucrăm, și cam atât. Astăzi știu că este unul dintre oamenii de bază ai companiei și unul dintre cei mai dragi și simpatici colegi.

 

Gândul cu care vii zilnic la muncă

“Și astăzi trebuie să fie o zi bună!”

Vin cu drag la muncă, știu că aici găsesc oameni frumoși și buni, care fac să fie mai ușor orice stres ar putea apărea în decursul zilei. Bineînțeles, sunt și zile foarte solicitante, când nu se rezolvă totul atât de repede pe cât mi-aș dori. Dar o cafea bună alături de colegii mei înlătură cu siguranță tensiunile acumulate.

 

Motivată zi de zi

Un colectiv minunat care crește văzând cu ochii, realizările adunate de-a lungul timpului, faptul că am evoluat până într-un punct în care îi pot ghida și ajuta pe ceilalți colegi de departament, o dorință mereu activă de a învăța și de a face mai mult. Poate sună clișeic, dar eu chiar am oameni dragi cu care lucrez.

Nu, nu aș schimba nimic dintre deciziile profesionale luate.
Din contră; dacă aș putea, m-aș întoarce către mine din trecut și mi-aș șopti să rămân pe acest drum, deoarece este cea mai bună decizie și rezultatele și satisfacția profesională vor apărea mai repede decât îmi imaginam.

 

Relația cu echipa de management

Acest lucru se poate defini prin 3 cuvinte: respect, prietenie și familie. Consider că sunt termenii cei mai potriviți pentru a descrie relația pe care o am cu fondatorii și primii membri Sevio, alături de care am văzut această companie crescând atât de frumos.

Fără respectul reciproc cu siguranța nu ajungeam astăzi să însumez atâția ani în cadrul acestei echipe. Știu că mereu pot conta pe ajutorul lor, știu că mereu e loc de distracție și voie bună când vine vorba de ei și știu că avem legături așa cum doar membrii unei familii pot avea.

 

Raluca în viața personală

Încerc să îmi ocup timpul liber cu activități care să mă deconecteze de mediul online atât cât se poate, să păstrez un echilibru între tot ce înseamnă tehnologie și interacțiunea umană reală.

Bineînțeles, am telefonul sau laptopul mereu la îndemâna, pentru situațiile care necesită atenție.

Vreau să vizitez cât mai multe locuri noi împreună cu soțul meu, să adunăm amintiri minunate și pline de zâmbete.

Îmi place să citesc, să descopăr cărți care să mă prindă într-atât de mult încât să nu le las din mână pană nu le termin de lecturat.

Nu sunt adepta agitației sau a locurilor aglomerate, îmi place să ies cu cei dragi la o plimbare, să luam masa împreuna, să povestim.

Mă relaxez foarte mult grădinărind și găsesc mereu câte ceva de făcut prin casă sau prin curte, sub atenta supraveghere a paznicului casei - un ghemotoc patruped plin de iubire, care mă însoțește la fiecare pas și de dragul căruia mă topesc în fiecare zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related