Upgrade pentru creier: Atelierul de gandire si exprimare vizuala, marca Creative Fitness Studio

Upgrade pentru creier: Atelierul de gandire si exprimare vizuala, marca Creative Fitness Studio

Pe 25-27-28-30 iunie, Sandra Ghitescu si Adrian Popa pregatesc un atelier care iti va dezvolta capacitatea de a gandi in imagini si te va ajuta sa le transmiti rapid si eficient.

Atelierul de Gandire Vizuala s-a nascut din dorinta de a sprijini profesionistii din marcom sa scurteze timpul pierdut in sedinte si sa recastige energia care se pierde in diverse „accidente” de comunicare interna.

 

Adrian Popa este facilitator grafic (sau Graphic Dealer). A inceput sa deseneze ce se discuta in sedinte si conferinte acum cinci ani si e din ce in ce mai ocupat. Lumea il cheama la intalniri strategice sau la evenimente publice, pentru ca ceea ce face el, facilitarea grafica, se mai numeste si „memorie explicita a grupurilor”.

Asta inseamna ca Adi asculta conversatii, extrage esentialul si il asterne pe o hartie mare sub forma de simboluri, grafice si cuvinte cheie, conectate prin legaturi logice, iar participantii si gazdele unei astfel de intalniri rasufla usurati.

Nu mai trebuie sa parcurga rapoarte interminabile sau meeting report-uri neprietenoase pentru a-si aminti despre ce s-a vorbit si cum a ramas, ci primesc o schema organizata intr-un .jpeg care le aminteste in cateva secunde esenta a ceea ce s-a discutat.

Facilitarea grafica face parte din acelasi curent mai larg care ne-a umplut feed-urile de infografice si whiteboard animations de la RSA sau ASAP Science si s-a nascut din nevoia de lucra mai eficient cu informatii complexe. Trendul a luat amploare dintr-un motiv simplu: gandirea vizuala (procesarea informatiilor folosind imagini mai degraba decat cuvinte) este comuna in aproximativ 60-65% din populatia generala; aplicarea ei ne permite sa procesam mai rapid cantitati mari de date. 

Sandra Ghitescu este trainer si consultant. Foloseste schite, forme si culori pentru a transmite idei de proiecte si concepte. Nu a profesionalizat practica asa cum a facut Adrian, dar foloseste zilnic ce a invatat in agenda personala, in discutiile cu echipe de proiect si in trainingurile pe care le tine.

„E ca si cum ti-ai instala un nou sistem de operare pentru creier. Navigam zilnic intr-o mare de cuvinte, date, idei, online si offline. Gandirea vizuala nu este un moft creativ, este o necesitate pentru a intelege si a explica mai rapid si mai clar, pentru a te asigura ca o echipa sau o audienta ramane cu o intelegere cat mai uniforma asupra subiectului, cat mai aproape de ce ai vrut tu sa le transmiti.”

In contextul in care suntem inundati zilnic de un volum urias de informatii, noile practici care ne ajuta la filtrarea zgomotului si la sintetizarea elementelor cheie devin esentiale. Dintre aceste practici, „facilitarea grafica” este poate cea mai relevanta pentru contextul profesional, referindu-se la folosirea schitelor mari pentru a insoti un grup catre un obiectiv. 

Inspirata din arhitectura, aceasta disciplina imbina elemente din design, programare, arta si psihologie. S-a dovedit foarte eficienta in a sprijini invatarea si colaborarea, creand o amintire comuna de durata, fara sa fie nevoie sa „stii sa desenezi”.

Adrian explica:

„Gandirea vizuala functioneaza in simboluri, nefiind nevoie de imagini elaborate, adancime sau perspectiva pentru a stimula asocieri. Poti desena orice pornind de la forme simple (linii, cercuri, patrate, triunghiuri, sageti) si poti creste gradul de complexitate pe masura ce avansezi in practica."

Atelierul face parte din programul Creative Fitness Studio, dezvoltat in laboratorul Fundatiei Friends For Friends.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related