[Case study] Creația SuperScrieri 2019: cum au ilustrat grafic adevărul cei de la Friends \ TBWA \ Bucharest și Fundația Friends for Friends

[Case study] Creația SuperScrieri 2019: cum au ilustrat grafic adevărul cei de la Friends \ TBWA \ Bucharest și Fundația Friends for Friends

Punct de plecare

Insightul de la care s-a pornit e faptul că bulele în care trăim ne definesc și, ca atare, sunt adesea imposibil de depășit. Ceea ce nu înseamnă însă că nu putem intra în contact cu alte bule, în experiențe care să ne lărgească orizonturile și să ne arate lumea din alt unghi. În acest sens, jurnalismul de calitate este cel mai bun liant. Din fericire, avem în România jurnalism foarte bun, în căutare de mai mulți cititori.

 

Brieful

Fundația avea nevoie de o direcție vizuală care să atragă atenția cât mai multor cititori și să le spună că ei de fapt nu susțin organizația sau proiectul Superscrieri, ci direct pe jurnaliști, pe care îi ajută să producă mai mult conținut, să aibă impact, să spună adevăruri, pentru ca cititorii să înțeleagă mai bine realitatea, cu sens și luciditate.

 

Provocarea

„Sună simplu, dar e foarte complicat să redai vizual un concept abstract, cum sunt adevărul, impactul, jurnalismul independent și toate astea, comunicând în același timp și Superscrieri, un eveniment cu rezonanță în jurnalism și cultură. Pe deasupra, mesajul mai trebuia să atingă și un grup larg de oameni, pe care îi interesează să fie informați corect. Practic, mesajul vizual trebuia să fie ușor de decodificat de către fiecare dintre noi, puternic și de impact – exact așa cum e și jurnalismul bine făcut”, a explicat Eugen Suman (Creative Director Friends \ TBWA \ Bucharest).

 

„Suntem mulți cei care înțelegem importanța vitală a unui jurnalism curat, demn, corect și de impact, iar brieful nostru către echipa de creație le spunea că putem fi și mai mulți, cu un mesaj bine transmis vizual. Că adevărul și relevanța sunt ceva ce înțelegem cu toții, așa că pe limba asta trebuie să vorbim”, este de părere echipa Friends for Friends, inițiatorul proiectului Superscrieri.

 

Elemente-cheie

Creația Superscrieri a păstrat trei simboluri importante ale proiectului și a adăugat o abordare proaspătă și contemporană.

Astfel, penița de stilou cu harta României a rămas un element central care dă și forma trofeelor pe care le primesc câștigătorii și se regăsește pe toate plicurile materialelor livrate pentru proiect, dar și, mai discret, în alte materiale.

Odată cu rebranding-ul Fundației Friends for Friends, a fost inclus semnul matematic „plus” ca element distinctiv în toate logo-urile și identitățile grafice ale fiecărui proiect al nostru. Acesta are și o valoare simbolică, atât pentru Superscrieri, cât și pentru celelalte proiecte ale fundației: înseamnă plusvaloare, plus-creativitate, alăturarea forțelor și întâlnirea bulelor, încurajarea de a ne raporta la modele pozitive și jurnaliști onești și responsabili. Este confirmarea faptului că fiecare poveste bună contribuie, puțin câte puțin, la binele general.

De asemenea, am ilustrat vizual și bulele, în asociație cu diverse tipuri de acțiuni: bule bubble wrap (menite a fi sparte), bule fluide care se unesc pentru a forma una mai mare și mai cuprinzătoare, bule mici și viu colorate, ce denotă ideea de explozie, de forță și impact – ca o reprezentare a „puterii celor fără de putere”, în cuvintele marelui apărător al libertății de exprimare care a fost Vaclav Havel.

 

Abordare creativă

Am pornit de la 3 piloni principali – impact, conceptul principal al briefului, pe care l-am transpus prin culori puternice, care rețin atenția, apoi adevăr relevant, redat prin forme simple, transparente și ușor de decodificat, și nu în ultimul rând, bulele noastre personale, reprezentate exact așa, ca baloanele de săpun ce plutesc în aer și se contopesc atunci când vântul bate din direcția potrivită.

 

„Conceptul de «spart bula» nu e nou, are niște ani. Cea mai mare provocare e să reinventam noi bule pe care să le spargem. Anul acesta am pierdut textul în bulele superfluide. Munca jurnaliștilor, titlurile materialelor și numele lor sunt cele ce sparg bule zi de zi, dar și cele care stau să spargă bulele din vizualurile noastre. Apoi am ales culori puternice, vibrante, în linia identității FFFF, dar care ni s-au părut ilustrative și pentru comunitatea de jurnaliști din jurul Superscrierilor. Și așa am construit ediția #8”, a completat Paul Nedelcu (Head of Art la Friends \ TBWA \ Bucharest).

 

Concluzia

Pe termen lung, progresul social înseamnă mai mult decât banii. Atunci când avem de comunicat o cauză importantă, merită să îi acordăm un timp de gândire mai îndelungat – și mai mult efort. Doar așa vom lăsa în urmă o lume mai bună. 

 

Echipa completă implicată în campanie este:

Advertising Agency: Friends\TBWA Bucharest

Eugen Suman (Creative Director)
Paul Nedelcu  (Head of Art)
Irina Ștefan (Copywriter)
Theo Nistor (Art Director)
Lavinia Plohod (Art Director)
Mirela Iordache (Account Manager)

Client: Friends for Friends

Beatrice Weber (Director General FFFF)
Carina Cozminschi (Content Creator)
Ingrid Weber (Administrativ)
Karin Budrugeac (Project manager Zilele Superscrieri)
Silvia Guță (Producție)
Sorin Trâncă (Inițiator FFFF & Superscrieri)
Vlad Tăușance (Consultanță)
Zenaida Tătaru (Project Manager Premiile Superscrieri)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related