Theodora Stanciu, Socialinsider: Ce presupune să fii un bun social media manager, conform specialiștilor

Theodora Stanciu, Socialinsider: Ce presupune să fii un bun social media manager, conform specialiștilor

Ce înseamnă să fii un bun social media manager? Care sunt activitățile lor zilnice sau abilitățile de care au nevoie că să performeze? Și mai important, care sunt provocările și satisfacțiile pe care ți le aduce această profesie?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care companiile care vor să angajeze un social media manager sau oamenii care vor să înceapă o carieră în acest domeniu și le pun.

Deși cu toții știm că identitatea online pe care brandurile o afișează pe social media a devenit o parte obligatorie a oricărui business serios, adevărul este că nu există atât de multe informații despre rolul unui social media manager, adică acel profesionist care reprezintă un brand pe canalele de socializare.

Job-ul de social media manager este unul relativ nou, apărut în ultimii ani ca urmare a creșterii utilizatorilor de social media și a evoluției tehnologiei și proceselor de marketing.

Drept urmare, această profesie încă generează confuzie, atât în cadrul industriei cât și în afara ei.

Este destul de comun ca rolul de social media manager să fie confundat cu cel de community manager sau social media strategist.

Este și mai comun să nu i se acorde creditul pe care îl merită sau complexitatea, importanța și potențialul pe care le are să fie subestimate.

Tocmai din aceste motive, împreună cu echipa de la Socialinsider, am realizat un studiu complex despre viața unui social media manager, realizat prin metode de cercetare cantitative și calitative.

Am chestionat peste 300 de specialiști în marketing și am luat 11 interviuri în profunzime unor specialiști în social media din toată lumea.

Rezultatul? O cercetare complexă structurată pe trei capitole (trecut, prezent și viitor) ce cuprinde informații despre educație, abilități, activități zilnice, obiective, provocări, satisfacții, relația cu clienții, etc.

Iată care sunt cele mai importante descoperiri ale noului raport:

1.   Care sunt activitățile unui social media manager?

Rolul principal al unui social media manager este să se ocupe de platformele de social media ale brandului pentru care lucrează, însă, conform studiului, activitățile sale sunt mult mai variate și complexe.

Pe lângă crearea de conținut, un social media manager se ocupă de strategii de social media, raportare, customer support și community management.

Deoarece industria social media este extrem de dinamică, nicio zi nu seamănă cu alta pentru un social media manager.

Tocmai de aceea, specialiștii în social media trebuie să stăpânească o mulțime de abilități pentru a putea jongla cu sarcini diverse.

Studiul evidențiază natura dualistă a social media manager-ilor: aceștia trebuie să fie atât analitici, cât și creativi în același timp, dar și să aibă abilități de comunicare, cercetare, organizatorice, graphic design și copywriting.

2.   Care sunt provocările cu care se confruntă un social media manager?

Sunt multe stereotipuri asociate rolului de social media manager care circulă pe internet. Unul dintre ele ar fi acela conform căruia tot ce fac este să dea scroll pe rețelele de social media și să posteze conținut din când în când.

Pentru că am vrut să dezmințim multe dintre aceste mituri și să demonstrăm că job-urile din social media nu sunt ușoare, de începători sau pentru oricine, am abordat și subiectul provocărilor în cercetarea noastră.

Potrivit datelor din studiu, provocările lor principale sunt generarea de engagement, publicarea de conținut unic și convingător, creșterea traficului și identificarea și atragerea publicului țintă.

La sfârșitul zilei, însă, indiferent de provocările care pot apărea pe parcurs, să lucrezi în social media este distractiv și cu siguranță generează și satisfacții.

50% dintre respondenți și-au evaluat performanța ca fiind bună, iar 44% au declarat că sunt mulțumiți de locul lor de muncă.

Una dintre cele mai mari satisfacții pe care specialiștii în social media le au este să vină cu o idee bună de conținut și să vadă că are rezultate bune în termeni de trafic sau engagement.

Un alt răspuns frecvent este cel care se învârte în jurul ideii de comunitate - dezvoltarea unei rețele, întâlnirea cu experți din industrie, împărtășirea experiențelor.

De asemenea, specialiștii în social media își iau satisfacția și din a-și vedea clienții cu adevărat mulțumiți de munca lor.

3.   Cum își gestionează un social media manager relațiile cu clienții?

Există multe aspecte cruciale în construirea unei agenții de succes, iar gestionarea relației cu clienții este unul dintre ele.

Pe lângă livrarea unei munci de calitate, este, de asemenea, vital să existe relații pozitive și de lungă durată cu clienții.

Conform studiului, cei patru pași principali pentru a menține o relație de succes între un social media manager și clienții lui sunt:

  1. Educarea clientului - De cele mai multe ori, clienții nu au cunoștințe vaste despre cum funcționează cu adevărat social media, așa că este treaba agenției și implicit a specialistului să-i educe cu privire la comportamentele utilizatorilor și particularitățile fiecărei platforme sociale.
  2. Setarea așteptărilor - Unul dintre pașii cheie pentru o relație de lungă durată și de succes cu clientul este stabilirea de așteptări clare și realiste încă de la început.
  3. Obținerea încrederii - Relațiile dintre agenție și client funcționează cel mai bine atunci când clientul are încredere în social media manager și înțelege că rezultatele unei strategii bune de social media nu pot să apară peste noapte.
  4. Menținerea unei comunicări deschise - Clienții vor să vadă explicații pentru fiecare rezultat pe care specialistul de social media îl prezintă, în special pentru cele negative, așa că menținerea unei conversații deschise îi vă ajuta pe clienți să aibă încredere în munca agenției.

 _______________________
Theodora Stanciu, Content Writer la Socialinsider 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related