[Case Study] Link în bio în caption-ul pe Instagram influențează în vreun fel engagement-ul?

[Case Study] Link în bio în caption-ul pe Instagram influențează în vreun fel engagement-ul?

Menținerea unei bune prezențe în rețelele sociale este o parte esențială a marketingului online. Instagram a devenit mult mai mult decât un loc confortabil pentru vizualizarea imaginilor și trimiterea de mesaje prietenilor tăi.

Brandurile au înțeles că Instagram este un propulsor fantastic pentru succesul din mediul online și au profitat de oportunitatea de a își transforma utilizatorii ocazionali de Instagram în potențiali clienți.

Există multe metode pentru a-ți promova brandul și a-ți stabili un nume. Unele dintre aceste metode au condus la noi convenții și moduri de utilizare a rețelelor sociale.

De exemplu, tendința de a adăuga „link în bio” în caption-ul pe Instagram este strâns legată de autopromovare și de intenția de a aduce trafic din platforma pe alte site-uri.

Ca orice tendință care ia amploare și devine populară în mediul online, diverse zvonuri și dezbateri au început să circule pe internet.

Algoritmul Instagram penalizează postările care includ cuvintele „link în bio” în caption?
Care este cu adevărat relația dintre engagement și existența unui “link în bio” în caption pe Instagram?
Cât de des adaugă brandurile în caption acest “link în bio” prin care îi ghidează pe utilizatori să viziteze anumite pagini?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care social media managerii au încercat să le descifreze pentru a-și îmbunătăți strategiile de marketing pe Instagram.

Pentru a vedea cum stă situația pe piața din România, am analizat 95,569 postări (postările de tip Reels nu sunt incluse) dintr-un total de 1,675 profile de Instagram românești pe perioada Ianuarie 2021 - Ianuarie 2022.

Iată ce ne spun datele:

1.   Postările de Instagram care au expresia „link în bio” în descriere au rezultate puțin mai slabe decât cele fără în cazul postărilor de tip carusel și video

Conform datelor, postările de Instagram care conțin expresia „link în bio” în descriere sunt mai puțin engaging decât cele fără în cazul postărilor de tip carusel și video, dar nu și în cazul imaginilor.

Un singur carusel postat pe Instagram fără expresia „link în bio” adăugată în descriere poate îmbunătăți engagement-ul cu 0.13%.

În cazul postărilor de tip video, îmbunătățirea este și mai evidentă, astfel că un video care nu conține expresia „link în bio” în descriere crește engagement-ul de la o rată medie de 0.32% la 0.41%.

Să nu uităm totuși că intenția fiecărei platforme este de a reține utilizatorii pentru o perioadă cât mai lungă de timp.

Excepția de la regulă se aplică în cazul imaginilor, unde cele care conțin expresia “link în bio” aduc, în medie, un engagement mai bun.

Cu toate acestea, dacă vrei să-ți crești șansele de a obține un engagement mai mare, postarea de carusele fără expresia “link în bio” în descriere pare să fie cea mai sigură.

2.   Plasarea de link-uri în bio-urile de pe Instagram este o tactică destul de întâlnită printre branduri

Acum că am văzut că tehnica de plasare a expresiei „link în bio” în descrierile postărilor de pe Instagram aduce, în general, un engagement mai slab, să vedem cât de comună este această practică în rândul brandurilor.

După cum indică graficul de mai jos, 25.82% dintre postările de pe Instagram analizate au folosit expresia „link în bio” în descrieri.

De ce sunt brandurile deschise la ideea de a avea link în bio pe Instagram?

Acest lucru se poate datora varietății de opțiuni pe care brandurile le au atunci când adăugă un link în Instagram bio.

Există o mulțime de instrumente care permit adăugarea mai multor link-uri într-un singur URL inclus în bio.

Această opțiune oferă utilizatorilor o experiență generală pozitivă, deoarece aceștia pot accesa cu ușurință toate resursele într-un singur loc.

3.   Cel mai performant tip de conținut de pe Instagram este un carusel cu o rată de engagement de 0.66%

Această lecție despre engagement nu ar fi completă fără a menționa care este cel mai performant tip de postare pe Instagram pe care publicitarii să îl integreze în strategia lor de social media.

Așadar, aceeași analiză demonstrează că cel mai engaging tip de postare pe Instagram este caruselul, cu o rată medie de engagement pe postare de 0.66%.

Acest insight nu este deloc surprinzător, având în vedere că studii recente au arătat că postările de tip carusel primesc mai multe like-uri decât orice alt tip de postare, crescând totodată șansele brandurilor de a obține un reach rate mai mare.

Imaginile se situează pe locul doi, cu o rată medie de engagement de 0.51%, ceea ce din nou are sens, deoarece așa a început Instagram.

Videoclipurile sunt pe locul trei, cu o rată medie de engagement de 0.37%. Dar nu lăsați acest lucru să vă păcălească, deoarece consumul de videoclipuri scurte este în creștere.

Așadar, pentru a maximiza potențialul strategiei de marketing pe Instagram, folosește expresia „link în bio” în postările de tip imagine pentru a crește șansele de a obține o rată de engagement și mai mare.

Metodologie

Acest studiu a fost realizat pe 95,569 postări de Instagram pe perioada Ianuarie 2021 - Ianuarie 2022, cu ajutorul platformei de social media analytics - Socialinsider.

Paginile de Instagram analizate în acest studiu de caz au cel puțin 1,000 de urmăritori.

Definim engagement ca suma interacțiunilor obținute de o pagină de Instagram (like-uri și comentarii).

Rata medie de engagement pe postare (împărțită la numărul de urmăritori) pe Instagram este calculată ca engagement total (like-uri și comentarii) împărțit la numărul de postări publicate de profil. Rezultatul este apoi împărțit la numărul de urmăritori și înmulțiți cu 100.

 _______________________
Theodora Stanciu, Content Writer la Socialinsider

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related