DWF: Decalogul unui Brand Content Writer sau cum să scrii un conținut de brand puternic

DWF: Decalogul unui Brand Content Writer sau cum să scrii un conținut de brand puternic

Brand contentul e trendul anului 2019 în materie de content marketing, dar noi știm că moda, fie ea și digitală, nu te stimulează mai mult decât satisfacția de a crea articole de-a dreptul divine.
Să devii un povestitor atât de bun încât să reușești să împrietenești din cuvinte clienții cu brandul este un țel spre care doar cei mai curajoși din tagma scriitorilor pot năzui.

Să scrii brand content înseamnă să fii, în același timp, portavocea companiei pentru care redactezi materiale și povestitorul care captivează atenția unor cititori din ce în ce mai pretențioși.

Bineînțeles că nu-i ușor.
Tocmai de aceea am conceput, în calitate de confrați de-ai tăi de la DWF, decalogul brand content writerului: zece reguli care te vor ajuta să scrii un conținut de brand puternic, adică util, educativ, distractiv, autentic și credibil.

 

1. Să nu scrii în zadar, fără să-ți cunoști cititorii.

Caracteristicile demografice, culturale și socioeconomice (vârstă, gen, stare civilă, nivel de instruire, profesie, domiciliu), precum și cele psihografice (ce cred, ce doresc) ale clienților brandului te vor ajuta să găsești subiectele care le vor atrage atenția și, în plus, dacă știi cui te adresezi, îți va fi mult mai ușor să identifici tonul conversațional adecvat. Iar dacă știi ce să spui și cum să spui, deja jumătate din treabă e rezolvată.

 

2. Să cunoști brandul ca pe tine însuți.

David Ogilvy spunea că publicitarii care ignoră partea de documentare sunt mai periculoși decât generalii care ignoră decodarea semnalelor inamicului. Ca să creezi texte autentice și credibile trebuie să cunoști foarte bine istoria, viziunea și valorile brandului, ba chiar și strategia de marketing și scopurile acesteia.

Înainte să începi să scrii conținut de brand pentru o companie trebuie să te informezi și cu privire la industria din care face parte. Altfel, riști să afectezi încrederea consumatorilor în brandul respectiv.

 

3. Să nu uiți că atenția cititorului e o resursă prețioasă.

Toată lumea din jurul tău face un tărăboi incredibil în mediul online, așa că e foarte greu să atragi și, mai ales, să păstrezi atenția publicului. Greu, dar nu imposibil. Maya Angelou a fost cea care a descoperit secretul prin care poți rămâne mereu în vizorul publicului:

"Oamenii vor uita mereu ce-ai spus sau ce-ai făcut, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă."

Ai nevoie de emoție în conținutul tău de brand. Da, chiar și atunci când scrii un articol util despre cum să aplici glet pe pereții din noul tău apartament sunt implicate emoții, pentru că persoanele care îl vor citi se confruntă cu sentimente de nerăbdare să-și vadă mai repede căminul pus la punct, nemulțumire că lucrurile nu progresează la fel de repede precum își doresc sau teamă că rezultatul final nu îi va satisface.

Dacă nu creezi o conexiune emoțională cu cititorul, cel mai probabil nu te va asculta. Emoțiile fac parte din viață, la fel cum fac parte din povești, așa că atrage-i atenția cu o frază și păstrează-i-o cu o poveste. Nu uita nicio secundă că noi, oamenii, suntem condiționați să reacționăm la povești: să le spunem, să le auzim, să tragem învățăminte din ele.

 

4. Să spui povești despre oameni, nu despre lucruri.

Publicul nu o să rezoneze niciodată cu o canapea, oricât ar fi de confortabilă, și nici cu un blender, oricât ar fi de performant. Publicul tău este format din oameni, iar oamenii se identifică doar cu alți oameni.

De exemplu, dacă scrii conținut de brand pentru o florărie online, povestește ce se întâmplă când ajunge buchetul de flori la destinatară: ce făcea când a venit curierul, ce a crezut când a văzut trandafirii, dacă a râs sau dacă a plâns când a citit felicitarea. Toți știm cum arată trandafirii, dar n-o să ne săturam niciodată de întrebarea „Și? Ce s-a întâmplat după ce a primit buchetul de trandafiri?”

 

5. Să oferi experiențe reale.

Când scrii, ai la îndemână un arsenal de zeci de mii de cuvinte (peste 62 000, conform DOOM 2 din 2010), dar nu orice cuvinte te vor ajuta să construiești o poveste care să atragă atenția și să ofere cititorilor o experiență reală.

E preferabil să înlocuiești judecățile, comentariile și criticile cu evenimentele concrete. Nu interpreta, spune exact ce se vede, ce se aude, ce se simte. Asta înseamnă să eviți exprimările de genul „canapeaua este confortabilă”. Mai bine spune că ai văzut într-o noapte toate cele cinci episoade din „Cernobîl” stând în canapea, fără să te doară spatele. În felul acesta implici imaginația cititorilor și-i faci să se gândească la toate lucrurile pe care le-ar putea face dacă ar avea și ei o canapea în care să poată sta atâta timp fără să-i deranjeze nimic.

 

6. Să cauți subiecte acolo unde nici cu gândul nu gândești.

Asta înseamnă să fii mereu acolo unde sunt cititorii tăi: pe forumuri, Youtube, Pinterest, LinkedIn și să le „asculți” păsurile. Identifică-le nevoile, găsește soluțiile și împărtășește-le cu ei prin intermediul unor povești cu care se vor identifica sau care le vor atinge, poate, o coardă sensibilă. Vor aprecia asta.

 

7. Să nu te documentezi într-o doară.

Fă ca jurnaliștii: alege cel puțin trei surse credibile și oferă doar date despre care ești sigur că sunt corecte și au o utilitate reală pentru cititori. De asemenea, ține cont de actualizarea E-A-T (Expertiză - Autoritate - Încredere) a algoritmilor Google de ranking și asigură-te ca informațiile pe care le prezinți au o mare acuratețe.

Citează sursele din care te-ai inspirat și din care ai preluat citate sau date și ai grijă ca acestea să fie unele cu o bună reputație. Altfel, Google o să considere că articolele tale nu-și îndeplinesc scopul, adică nu oferă un beneficiu cititorilor, le va evalua ca având o calitate îndoielnică și nu vor apărea în topul rezultatelor afișate.

 

8. Să nu râvnești la brand contentul competitorilor.

De exemplu, dacă scrii articole pentru un magazin de home deco poți afla foarte multe despre publicul țintă analizând conținutul online al altor magazine de home deco. Inspirația este binevenită întotdeauna, dar să nu cazi în păcat și să preiei subiectele tratate de alții fără să le adaptezi măcar viziunii și valorilor brandului pentru care scrii tu.

Nu te mulțumi cu puțin, fii mereu original și accentuează unicitatea, atât a brandului, cât și a scriiturii tale.

 

9. Să nu-ți lași articolele de izbeliște după ce le-ai scris.

Dă articolelor tale un aspect atractiv:

  • Separă secțiunile articolului folosind subtitluri și ierarhizează-le în funcție de importanță (H1 și H2 vor fi întotdeauna mai importante decât H3 și H4).
  • Folosește spațiul alb, listele numerotate, bullet points-urile ca să ajuți cititorul să proceseze mai ușor informația.
  • Include imagini relevante, dar niciodată pe ale altora, fără permisiunea lor.
  • Structurează informațiile stufoase într-un infografic mai ușor digerabil.

 

10. Să nu întorci spatele articolelor vechi.

Într-o lume ideală, resursele tale de creator de brand content sunt nelimitate: timpul e infinit de răbdător, bugetul companiei e generos ca un nabab și creativitatea ți-e un izvor nesecat. Dar limitările lumii reale îți vin, de fapt, în ajutor, dacă te gândești mai bine.

Performanța în online a articolelor vechi îți oferă un insight prețios: îți arată subiectele cu care rezonează publicul, formatul de articol care îi atrage, tonul conversațional care îi motivează să interacționeze mai mult cu brandul. În plus, articolele vechi pot fi îmbunătățite, atât din punct de vedere SEO, cât și din punct de vedere al mesajului, structurii și așa mai departe.

Reciclează materialele care nu au rezultate prea bune și transformă-le într-un brand content cu impact mare.
O să fie mult mai ușor decât să creezi texte de la zero.

 

Urmează cele zece reguli ale brand content writerului de mai sus și îți vei perfecționa modul în care scrii conținut de brand. Fă-o bine și vei putea aduce beneficii ambelor părți: atât companiei, cât mai ales publicului. Iar la sfârșitul zilei vei avea satisfacția că articolele tale ajută, informează sau distrează oameni.
E un sentiment foarte plăcut, să știi că prin meșteșugul tău faci o diferență în mediul online. 
Aplică acum pentru jobul de Brand Content Writer de la DWF ca să participi și tu la revoluția conținutului în online-ul românesc!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DWF

Suntem agentia specializata exclusiv in servicii SEO infiintata in anul 2013. Crestem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecarei companii care apeleaza la serviciile... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related