Black Friday s-a terminat. Ce învață brandurile despre strategia de conținut din social media. O analiză bazată pe 1,100 postări organice de Instagram

Black Friday s-a terminat. Ce învață brandurile despre strategia de conținut din social media. O analiză bazată pe 1,100 postări organice de Instagram
Theodora Stanciu (Content Writer la Socialinsider)

Black Friday este cunoscută la nivel mondial drept perioada cu cele mai mari reduceri din an, marcând în mod tradițional începerea sezonului festiv.

Campaniile de Black Friday au apărut în România relativ recent, în 2011, însă au luat o amploare din ce în ce mai mare de la an la an.

Conform procesatorului de plăţi online PayU, valoarea media a coșului de cumpărături înregistrată vineri, în primele 30 de minute de la începutul campaniei de Black Friday 2021, a fost de 322 de lei.

Contextul pandemic este de asemenea favorabil campaniilor de Black Friday, deoarece a determinat consumatorii să opteze pentru shopping-ul online mai mult ca niciodată.

Modificarea comportamentului consumatorului și interesul crescut al acestora pentru promoții i-a determinat pe retaileri să extindă perioada de Black Friday, dar și să conceapă noi idei de micro campanii, precum: pre Black Friday launch, Cyber Monday sau Black Friday Extended.

Pornind de la un studiu de caz global realizat de Socialinsider pe campaniile de Black Friday din 2020, am vrut să analizăm care e strategia de anul acesta a campaniilor de Black Friday din România pe Instagram, una dintre cele mai puternice platforme din punct de vedere al marketingului organic.

1. Folosește mai multe tipuri de postări

Înainte de a trece în revistă practicile care contribuie la o strategie de Black Friday de success, este important să vedem care sunt paginile si industriile care au avut cel mai mare engagement pe Instagram.

Potrivit graficului de mai jos, industriile care au avut cele mai engaging campanii de Black Friday pe Instagram sunt industria alimentară, household goods, e-commerce și industria articolelor sportive.

Câteva industrii, precum cea alimentară, a articolelor sportive și cea hotelieră au ales să posteze doar imagini în strategia lor de Black Friday, însă cele mai multe industrii au ales să folosească un mix de tipuri de postări, precum industria de beauty care a postat, în medie, carousels (26.46%), imagini (46.32%) și format video (27.21%).

Conform datelor Socialinsider, pe Instagram, paginile care au generat cel mai mare engagement organic de Black Friday, în 2021 sunt Bookzone, o librărie online (1.44%), Sneaker Industry, un magazin de îmbrăcăminte și încălțăminte (1.43%) și Myprotein România, un magazin online de suplimente nutritive (1.14%).

Această descoperire nu este deloc surprinzătoare, având în vedere că Instagram este utilizat în cea mai mare proporție de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, iar cele trei pagini de top din punct de vedere al engagement-ului se adresează fix acestui segment demografic.

Pentru a vedea care sunt cele mai bune practici pentru o strategie de succes a campaniilor de Black Friday, am analizat 1,100 postări organice de pe Instagram.

2. Folosește carousels pentru un engagement mai bun pe Instagram

Instagram este, fără îndoială, cea mai vizuală platformă de social media unde esteticul primează.

Drept urmare, anul acesta de Black Friday, brandurile au postat în cel mai mare număr imagini (81.36%), fiind urmate de conținut video (9.64%) și carousels (9%).

Motivul pentru care brandurile au ales să posteze imagini într-un număr atât de mare pe Instagram pentru campaniile lor de Black Friday este unul foarte simplu: scopul unei campanii de Black Friday este să anunțe începerea acesteia și de a invita cât mai mulți clienți să cumpere.

Cu toate acestea, imaginile nu sunt și postările care generează cel mai mare engagement pe Instagram.

Conform datelor, postările de tip carousel sunt cele care aduc cel mai mare engagement pe această platformă, cu o valoare de 0.91%, comparativ cu imaginile, care aduc un engagement de doar 0.53%.

3. Folosește descrieri mai lungi pentru un engagement mai bun

Există o mulțime de discuții cu privire la lungimea ideală a descrierii postărilor de pe Instagram.

Ca în orice dezbatere, există câteva argumente cu privire la motivul pentru care lungimea descrierii ar trebui să fie mai lungă, cum ar fi crearea unei povești bune pentru clienți sau conectarea profundă la nivel emoțional cu brandul, precum și argumente pro descrierilor mai scurte.

Deși specialiștii în marketing argumentează că descrierile mai lungi pot pierde atenția cititorului, în cazul campaniilor de Black Friday, lucrurile par să stea ușor diferit.

Conform datelor, descrierile mai lungi combinate cu postările de tip carousel au potențialul de a crește rata de engagement a campaniilor de Black Friday cu 0.77%.

Descrierile lungi au potențialul de a crește rata de engagement și în cazul imaginilor, până la 0.37%.

Motivul pentru care descrierile mai lungi funcționează bine pentru campaniile de Black Friday pe Instagram ar putea fi legat de dorința clienților de a afla cât mai multe detalii despre campanie înainte de a accesa site-ul brandului, precum durata, oferta sau tipul de produse puse la vânzare.

4. Folosește emoji-uri pentru a capta atenția clienților

Având în vedere că Instagram este o platformă care se bazează pe aspectul vizual, descrierile funcționează mai bine atunci când sunt combinate cu emoji-urile.

Emoji-urile sunt ușor de reperat și de înțeles și reprezintă, în cele din urmă, o modalitate distractivă prin care brandurile pot adăuga puțină culoare în descrierile de pe Instagram.

De asemenea, folosirea emoji-urilor în descrierile postărilor ajută la crearea unei povești. Deoarece consumatorii sunt asaltați de postări pe social media, șansele ca o postare să le atragă atenția pot crește cu ajutorul unei povești cu care aceștia să rezoneze.

Așadar, cu ajutorul datelor, am creat un top al emoji-urilor care aduc cel mai mare engagement pentru postările de Instagram pentru campaniile de Black Friday.

Conform graficului de mai sus, cele mai utilizate emoji-uri în campaniile de Instagram de anul acesta ale brandurilor au fost:

Desigur, nu există o rețetă fixă a succesului atunci când vine vorba de crearea unei campanii de Black Friday pe Instagram. Strategia trebuie realizată în funcție de diferiți factori, precum aspectele demograficele ale audienței.

Cu toate acestea, cei patru pași puși laolaltă în acest articol reprezintă un punct bun de plecare pentru orice business care își dorește să își îmbunătățească strategia de Black Friday de anul viitor.

Acest studiu a fost realizat pe 1,100 postări organice de Instagram pe perioada Octombrie 2021 - Noiembrie 2021, cu ajutorul platformei de social media analytics - Socialinsider.

 _______________________
Theodora Stanciu, Content Writer la Socialinsider

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related