[Profi pune suflet] Să redescoperim România prin comunitățile care duc mai departe meșteșuguri străvechi, poveștile localnicilor și locurile ei frumoase, dar mai puțin știute

[Profi pune suflet] Să redescoperim România prin comunitățile care duc mai departe meșteșuguri străvechi, poveștile localnicilor și locurile ei frumoase, dar mai puțin știute

Și în cele mai tulburate vremuri putem face ceva pentru a ne găsi echilibrul. Putem face bine, putem căuta frumosul, putem redescoperi împreună pilonii pe care să creștem. Ultimii ani ne-au demonstrat că oricât de urâtă ar fi realitatea, empatia, solidaritatea și faptele bune vor fi mereu mai puternice. Ne luăm inspirația din ceea ce ne bucură sufletul. Cu această misiune Profi a lansat platforma Punem Suflet, unde adună toate acțiunile de bine ale companiei. Cu gândul că dacă punem toți suflet, spiritul colectiv este mai puternic, acțiunile capătă amploare și vom putea redescoperi România prin resorturile ei speciale, care o fac să meargă mai departe.

Programul Profi este construit pe șapte piloni: inovație, educație, sănătate, cultură, sport, mediu, comunitate. Șapte repere din care ne luăm energia pentru a putea schimba mediul în care trăim și prin care să privim realitatea socială într-o nouă perspectivă.

Primul pilon, care deschide campania Profi, este cel al Comunității. Brandul susține producătorii locali, care se încăpățânează să păstreze meșteșugurile vechi și celebrează comunitățile din țară care duc mai departe valorile locale. Festivalul de la Apoș, organizat de Profi în satul săsesc din inima Transilvaniei, cu o istorie de 700 de ani, este reprezentativ pentru felul în care brandul sărbătorește comunitățile locale. Anul acesta, peste 1000 de vizitatori au participat la eveniment și 25 de producători locali au fost prezenți acolo cu delicii culinare, produse artizanale și demonstrații meșteșugărești.

În seria editorială [Profi pune suflet], realizată în parteneriat cu Profi, redescoperim România prin cei șapte piloni care o definesc și vorbim despre locuri ascunse, care merită promovate, fapte bune, inițiative speciale și povești cu suflet, cum este cea a festivalului de la Apoș. 

 

Comunități de suflet

La o oră de mers de Sibiu, ascuns în mijlocul Transilvaniei, se află Apoș. Un sat săsesc care sărbătorește anul acesta 700 de ani de atestare istorică. Are un singur drum comunal care îl străbate și care găzduiește o adevărată incursiune în istorie: Biserica evanghelică, Țiglăria tradițională și Centrul ecvestru Villa Abbatis. Nu multă lume știe de existența lui. Dar ar trebui. Așa că Profi a organizat aici Festivalul de la Apoș, un eveniment reprezentativ pentru platforma brandului, Pune suflet, și pentru primul ei pilon, Comunitatea. 

Timp de două zile, satul a fost animat de activitățile speciale din cadrul evenimentului și cei peste 1000 de vizitatori, printre care s-au numărat și personalități ca Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României, și Principele Consort Radu. Prin bunătăți meșteșugite de producătorii locali, concerte de muzică folk și ateliere, festivalul a sărbătorit comunitatea locală cu tot ce are mai bun. Este felul în care Profi pune suflet în comunitățile din țară și susține valorile locale, dând mai departe poveștile localnicilor și promovând bucatele artizanale și liniștea vieții rurale.

Acest eveniment face parte din strategia prin care Profi încurajează creșterea de comunități în care produsele locale devin mai cunoscute și apreciate, iar producătorii și familiile lor duc mai departe rețetele și procedeele lor străvechi, obținând totodată venituri constante care să le permită să trăiască și să muncească așa cum s-au obișnuit de generații, fiind totodată mai puțin tentați să renunțe la tradiție, sau chiar să plece din țară în căutarea unei alte vieți. În același timp, acest program ai cărui principali beneficiari urmează să fie producătorii locali și turismul, ne invită pe noi, toți ceilalți, să redescoperim România, spune Călin Costinaș, director general adjunct Profi Rom Food. 

 

Experiențe autentice

Peste 1000 de vizitatori au sosit din localitățile învecinate, dar și din alte zone ale țării. În cele două zile ale evenimentului, participanții la festival s-au bucurat de un târg al producătorilor locali artizanali, cu bunătăți din cele mai alese, activități și experiențe autentice. Peste 25 de producători locali au fost prezenți acolo cu delicii culinare, produse artizanale și demonstrații meșteșugărești.

Vizitatorii au asistat la demonstrații ecvestre, au făcut plimbări cu poneiul, turul satului săsesc cu trăsura, vizite la fabrica artizanală de țiglărie și la turnul vechii biserici, au participat la concert dar si la ateliere pentru copii, și s-au bucurat de un spectacol de muzică live folk.

Noi nu ne-am asociat cu târgul, noi l-am creat. Acest gen de evenimente trebuie făcute în localități gen Apoș, nu în muzee gen Muzeul Satului din Timișoara sau București sau Sibiu, tocmai pentru ca aceste localități să existe. Dacă vom face evenimentele la muzeul satului, generațiile care vin o să vadă ce se întamplă aici doar la muzee sau în filme documentare, spune Călin Costinaș, director general adjunct Profi Rom Food.

 

Susținerea producătorilor locali

Este o perioadă dificilă pentru producătorii locali. Produsele artizanale, realizate cu mult efort, din ingrediente și materiale naturale, sunt mai scumpe decât cele obișnuite, iar puterea de cumpărare a scăzut în acest an. Tocmai de aceea, Profi susține și promovează producătorii locali, încercând să păstreze astfel o parte din moștenirea spiritului românesc.

De ce (face asta) Profi? Pentru că Profi este cel mai mare angajator, este o firmă românească, suntem prezenți doar în România, cu 28.000 de angajați, și pentru că este normal ca acest lucru să îl facem noi, ca și români, căci este normal să nu fim spectatori sau critici într-un sistem care nu funcționează, ci să încercăm să îl facem să funcționeze, spune Călin Costinaș, director general adjunct Profi Rom Food.

Programul merge mai departe, deschizând din ce în ce mai larg accesul producătorilor locali la rafturile magazinelor Profi. În curând, Profi va lansa și o aplicație pentru producătorii locali prin care să își poată vinde direct produsele în întreaga țară. 

Comunitățile locale merită să fie văzute și sărbătorite, iar membrii lor au nevoie de sprijin pentru a duce mai departe povestea lor. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related