[Profi pune suflet] Pentru comunități locale puternice, care să ducă mai departe meșteșugurile tradiționale

[Profi pune suflet] Pentru comunități locale puternice, care să ducă mai departe meșteșugurile tradiționale

Pentru a rezista timpurilor, tradițiile au nevoie de susținere, încurajare și acțiuni concrete. Au nevoie de spațiu și vizibilitate pentru ca românii să le păstreze în viața lor. Au nevoie de suflet, cred cei de la Profi, care pun Comunitatea locală alături de ceilalți șase piloni ai programului Profi pune suflet.

Comunitatea producătorilor locali are nevoie de aportul științei și al pieței, de încrederea unor simboluri iconice ale societății românești. La granița acestor trei entități importante a apărut parteneriatul ”Creștem comunități” dintre Profi, Asociația Casa Majestății Sale și Universitatea de științele Vieții “Mihai I” din Timișoara. Este o modalitate de a uni resursele celor trei parteneri pentru a păstra vie moștenirea cultural-gastronomică și a ajuta comunitățile locale să o ducă mai departe, prin meșteșuguri și produse care să fie apreciate la adevărata lor valoare. 

Tradițiile sunt parte din identitatea colectivă, ele dau contur istoriei și prezentului în egală măsură, ne amintesc cine suntem, etapele pe care le-am parcurs pentru a ajunge aici. Păstrarea lor este esențială pentru cultura unei țări. Alături de instituții importante din România, Profi păstrează moștenirea meșteșugurilor românești și îi face loc în magazinele sale, oferindu-le cumpărătorilor ocazia de a participa la dezvoltarea lor, de a face și ei parte din acest demers. 

În seria editorială [Profi pune suflet], realizată în parteneriat cu Profi, redescoperim România prin lucrurile bune care o definesc și vorbim despre fapte bune, inițiative speciale și povești cu suflet, cele de care avem nevoie pentru a schimba prezentul în viitorul la care visăm.

 

Creștem comunități

Comunitățile locale cresc și se dezvoltă cu energie bună, încredere și ajutor de la toți actorii sociali. În România, tradițiile gastronomice sunt pe cale să dispară, singura șansă de a ne bucura de ele și peste 100 ani este ajutarea producătorilor localisă își găsească loc pe piață, în ciuda provocărilor. Parteneriatul „Creștem Comunități”, realizat cu Asociația Casa Majestății Sale și Universitatea de științele Vieții “Mihai I” din Timișoara este o inițiativă importantă a programului Profi pune suflet.

În cadrul evenimentului Seara Producătorilor Locali, cei trei parteneri au semnat un acord de susținere a producătorilor locali. Evenimentul a avut loc pe 13 decembrie, la Palatul Elisabeta, din capitală, și au participat producători locali, veniți din toate colțurile țării, personalități ale societății civile, jurnaliști și membri ai corpului diplomatic. Custodele Coroanei și Principele Radu au încurajat producătorii locali să continue să aducă pe piață, după metode și rețete tradiționale, produsele românești autentice.

 “De mai mulți ani promovăm parteneriate separate atât cu Asociația Casa Majestății Sale, cât și cu Universitatea timișoreană pentru a găsi modalități cât mai bune de susținere a producătorilor locali. A venit momentul să ne dăm mâna pentru ca împreună să putem oferi și mai mult sprijin acestor producători, în beneficiul lor și al consumatorilor”, a declarat Gaetan Pacton, Director general Profi. 

Potrivit acordului ”Creștem comunități”, Profi pune în slujba comunităților locale servicii și produse inovatoare, programe și proiecte de dezvoltare comunitară, dar și organizarea de evenimente care să ajute promovarea micilor producători. 

Profi sprijină micile afaceri și le oferă, în magazine, la Raftul cu Bunătăți Locale o zonă specială dedicată alimentelor tradiționale, fructelor și legumelor locale, produse realizate de producătorii artizanali, ajutându-i să depășească provocările pe care le întâmpină.  Cu peste 1600 de magazine prezente în mai bine de 770 de localități, lanțul de retail modern Profi este cel mai mare angajator din România și susține comunitatea și producătorii locali printr-o serie de inițiative importante, parte din programul Profi pune suflet.

 „Produsele tradiționale românești de bună calitate merită o susținere cât mai amplă. Prin acordul semnat astăzi cu acești doi puternici parteneri ce reprezintă atât știința, cât și piața de la noi, încurajăm producătorii locali să mențină cât mai nealterate frumoasele noastre tradiții culinare.

În vara asta, la Apoș, la inițiativa Profi am simțit o dată în plus cât de gustoase sunt produsele românești locale; ne propunem ca în primăvară să facem și la Castelul de la Săvârșin un târg al producătorilor locali pentru a-i promova și a le da cât mai multe motive să continue aici, în țară, minunatele noastre tradiții”, a afirmat Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României. 

 

Tradițiile care țin vie cultura gastronomică românească

Parteneriatul realizat de Profi, Asociația Casa Majestății Sale și Universitatea din Timișoara are menirea de a consolida dezvoltarea comunităților și a resurselor locale. Universitatea Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara sprijină procesul cu expertiza sa în cercetarea domeniului agricol și resurse informaționale indispensabile pentru îndeplinirea siguranței alimentare și educarea metodelor agricole.

 “Universitatea noastră deține un bogat tezaur de resurse pe care acum le punem și la dispoziția producătorilor locali în așa fel încât aceștia nu doar să poată accesa fondurile europene de care au nevoie pentru a duce mai departe valoroasa lor tradiție și experiență, dar și pentru a face față cu bine pe noi piețe de desfacere,” a afirmat Prof.Univ.Dr. Cosmin Alin Popescu, Rectorul  Universitatii de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara.

Meseriile, meșteșugurile și tradițiile care țin vie cultura gastronomică românească sunt păstrate, astfel, și promovate în magazinele Profi, dar și printr-o serie de evenimente autentice, care să le pună în valoare, așa cum merită. 

Festivalul de la Apoș este o altă inițiativă Profi de a promova și susține producătorii locali și comunitățile care duc mai departe meșteșuguri străvechi. Organizat de Profi în satul săsesc din inima Transilvaniei, cu o istorie de 700 de ani, evenimentul este reprezentativ pentru felul în care brandul sărbătorește comunitățile locale. Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României, și Principele Consort Radu, au fost prezenți anul acesta la festival, unde au participat peste 1000 de vizitatori  și 25 de producători locali.

Profi pune suflet în comunitate și oferă ocazia artizanilor de a vinde produsele în condiții de siguranță, iar cumpărătorii au șansa de a se bucura de gusturile autentice și de a susține, la rândul lor, tradițiile românești.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related