[Case Study] Brandfusion - Academia de Instalații, un brand energic pentru o inițiativă inedită în educație

[Case Study] Brandfusion - Academia de Instalații, un brand energic pentru o inițiativă inedită în educație

CONTEXT

Academia de Instalații este proiectul de suflet al Georgianei Soca, inginer de profesie, cu un CV impresionant în domeniul instalațiilor electrice în construcții, în care a activat în ultimii 15 ani atât ca angajat, consultant, cât și ca antreprenor.

Încrezătoare în valoarea pe care o pot aduce experiența ei profesională și exemplul personal într-o industrie care se confruntă cu lipsa resurselor umane calificate și, implicit, a opțiunilor în ceea ce privește formarea sau specializarea lor, Georgiana a ales să se dedice în totalitate acestei inițiative unice în România, pentru a contribui la creșterea nivelului de pregătire și performanță în domeniul său de activitate.

 

PROVOCAREA DE BUSINESS

Ideea de a înființa Academia de Instalații a venit dintr-o nevoie acută de a găsi oameni cu competențele necesare pentru ofertare, contractare și achiziții în proiectele de instalații, simțită de Georgiana Soca din postura de manager și angajator în cadrul propriei companii și confirmată de creșterea numărului ofertelor de muncă pentru poziții aferente acestor activități specifice. Deoarece nu există un alt program de formare profesională care să răspundă acestei nevoi, Academia de Instalații și-a asumat, astfel, misiunea de pionierat și provocările ei de natură legislativă, financiară, de business, apelând la ajutorul nostru pentru a-i da viață și a o face cunoscută.

 

ABORDAREA STRATEGICĂ

La baza Academiei de Instalații se află, în esență, un om, cu modul lui de a gândi și de a face lucrurile, cu tot bagajul său de cunoștințe, experiențe, exemple, atât profesionale cât și personale. De aceea, ne-am propus, în primul rând, să descoperim cine este acest om, cu ce motivație și aspirații pornește pe acest nou drum, după ce principii se ghidează în munca sa. Totodată, am vrut să aflăm pe cine și cum își propune să ajute Academia de Instalații, care sunt nevoile sau neajunsurile pe care ar putea să le înlăture, sau așteptările pe care le-ar putea îndeplini. Astfel, am vrut să transformăm ideile Georgianei Soca într-un cadru strategic care va îndruma construcția brandului Academia de Instalații, pentru a-i stabili poziționarea și dezvolta identitatea vizuală care să-l susțină în manifestările sale viitoare.

 

SOLUȚIA

Din discuțiile avute cu Georgiana Soca și explorările făcute împreună în workshop-ul de descoperire, am putut creiona pilonii platformei de brand - profilul audienței, misiunea, viziunea, valorile, promisiunea pe care brandul o face clienților săi -, definind, totodată, elementele care vor ajuta brandul să-și spună povestea într-un mod autentic, respectiv arhetipul, personalitatea, tonul vocii și stilul vizual.

Ceea ce ne-a rămas profund întipărit în minte după ce am cunoscut omul și profesionistul Georgiana Soca a fost credința sa că talentul este cel pe care oricine și-l poate crea, prin muncă și perseverență, indiferent de domeniul de activitate sau de profesie. Ea este însăși dovada acestei credințe, iar Academia de Instalații este, de fapt, modul prin care vrea să-i încurajeze și pe alții să-și descopere și hrănească talentul, pentru a simți satisfacția muncii făcute cu dăruire, pentru a se dezvolta continuu. Dă valoare talentului este îndemnul pe care Academia de Instalații îl adresează, în acest fel, tuturor celor care vor să se dezvolte în domeniul instalațiilor în construcții, exprimând în mod concis și sugestiv ideea brandului.

Pentru a completa armonios ideea brandului, identitatea vizuală încurajează viitorii cursanți să-și hrănească talentul prin creativitate și emoțiile pe care aceasta le stârnește.

Astfel, logo-ul Academia de Instalații face referire la o „scânteie” creativă, la acel moment de inspirație în care se formează o idee, la bucuria, satisfacția și entuziasmul de a merge mai departe și de a deveni mai bun. Această scânteie poate fi interpretată atât ca element ce face legătura cu domeniul de activitate al brandului - becul, un simbol pentru transformarea și evoluția lumii - cât și la nivel uman, reprezentând transformare și evoluție profesională.

Limbajul vizual se folosește de elemente inspirate din planurile electrice: culori puternice, fonturi ușor de citit și un sistem de linii subțiri trasate între elementele compoziționale, cu ajutorul cărora se creează o ierarhie vizuală și layout-uri dinamice, pline de energie și optimism.

Pornind de la povestea brandului și mesajele cheie formulate în etapa de definire a strategiei, am folosit trăsăturile de personalitate, tonul vocii și identitatea vizuală pentru a crea o serie de materiale adaptate diferitelor canale de comunicare la care va apela Academia de Instalații pentru a se adresa audiențelor sale, de la broșura de prezentare până la bannere digitale, social media și pagina web.

 

IMPACT & REZULTATE

Crearea unei platforme de brand autentice și a unei identități vizuale vibrante, inspirate de viziunea și personalitatea omului din spatele acestei inițiative, a asigurat o bază solidă pentru lansarea cu succes a Academiei de Instalații.
În mai puțin de un an de existență, Academia de Instalații a atras un număr promițător de cursanți și dezvoltă noi programe de educație în domeniul instalațiilor electrice în construcții.

 

ECHIPA

Brandfusion: Mona Ursu (CEO), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant), Ștefan Ferencz (Brand Design Director), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Andrei Dobre (Online Brand Manager), Adrian Boc (Digital Brand Manager), Elena Dumitru (Brand Designer).
Academia de Instalații: Georgiana Soca (CEO).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Brandfusion

Suntem oameni cu gândire de design, rigoare strategică și creativitate, ale căror perspective vrem să conteze în evoluția clienților noștri și în viața comunităților acestora. Suntem designeri,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related