URSUS pentru urșii din România: Împreună pentru protejarea habitatului lor natural și a comunității locale

URSUS pentru urșii din România: Împreună pentru protejarea habitatului lor natural și a comunității locale

Pentru URSUS, ursul a fost dintotdeauna simbolul curajului și inspirația din spatele poveștii sale, de peste 140 de ani. Însă, în ultimii ani, ursul a devenit subiectul unor situații mediatizate la nivel național. Din cauza diminuării calității habitatului urșilor și a modificărilor comportamentale ale acestora, induse de factori antropici, atât urșii, cât și populația din zonă au de suferit. Astfel, URSUS a decis să susțină eforturile Fundației Conservation Carpathia și să se implice activ, demarând o campanie de CSR dedicată protejării habitatului natural al urșilor și comunităților locale din Munții Făgăraș. Cu viziunea de a genera schimbare pe termen lung, proiectul are deja rezultate în ceea ce privește implicarea consumatorilor și informarea acestora.

Situația urșilor din România a luat amploare în ultima vreme, cu impact semnificativ și asupra oamenilor care locuiesc în proximitatea teritoriului ursului brun. Este o temă cu mai multe fire narative, povestită din diverse perspective. Pe de o parte, există o mediatizare crescută a situațiilor în care urșii coboară în gospodăriile oamenilor sau sunt văzuți din ce în ce mai des pe traseele turistice. Pe de altă parte, organizațiile non-guvernamentale, specializate în protejarea animalelor și a biodiversității, susțin că populația de urși a României are nevoie să fie ocrotită, iar echilibrul în natură trebuie păstrat.

Astfel, URSUS a decis să se implice și să sprijine eforturile Fundației Conservation Carpathia, cea care a propus o soluție ce contribuie la restabilirea echilibrului natural și la menținerea biodiversității valoroase a Munților Făgăraș, luând în considerare atât nevoile urșilor, cât și crearea unui mediu sigur pentru oamenii din zonă.

Alături de Fundație, URSUS a demarat campania de CSR, „Ascultă ursul din tine și fă bine”, pentru a atrage atenția asupra nevoii de a construi un mediu în care atât urșii, cât și oamenii pot trăi armonios, oferindu-le și consumatorilor posibilitatea să se implice, cumpărând produsul cu ambalaj dedicat.  

Astfel, 1% din vânzările Ursus Premium ediție limitată (din perioada noiembrie – decembrie 2022) au fost redirecționate către Fundația Conservation Carpathia pentru conservarea speciei de urs din Munții Făgăraș, susținând protejarea habitatului natural, dar și a populației din zonă.

Fundația Conservation Carpathia se implică din 2009 în proiecte de protejare a biodiversității și a comunităților locale și suntem bucuroși că am găsit în URSUS un partener de încredere, care înțelege nevoia unor astfel de acțiuni, benefice atât pentru oameni, cât și pentru specia de urs din Munții Făgăraș. Studiile de monitorizare a ursului prin metode ADN, măsurile de protejare a pădurilor și de reconstrucție ecologică a acestora, crearea și menținerea echipelor de intervenție rapidă menite să gestioneze conflictele dintre urs și oameni, măsurile de prevenție sunt printre cele mai importante acțiuni pe care le dezvoltăm în beneficiul speciei, dar și a oamenilor din zona de proiect.” a explicat Mihai Zotta, director Conservare, Fundația Conservation Carpathia.

Pentru a atrage atenția asupra proiectului, inițiativa a fost susținută și de o schimbare temporară de ambalaj, realizată în premieră de brandul URSUS. Astfel, imaginea logo-ului emblematic a fost înlocuită cu cea a ursului brun carpatin.

Sub îndemnul „Ascultă ursul din tine și fă bine”, URSUS, consumatorii săi și Fundația Conservation Carpathia au făcut un pas important spre menținerea biodiversității din zona Munților Făgăraș.  

 

REZULTATE PESTE AȘTEPTĂRI CARE DEMONSTREAZĂ IMPACTUL PUTERNIC AL CAMPANIEI

Campania națională 360° a promovat ideea de a proteja atât habitatul urșilor, cât și comunitățile din regiunea vizată – aceasta a adunat 8,4 milioane de vizualizări online, în timp ce 13 milioane de români au văzut reclama TV.

600.000 lei au fost donați pentru acțiuni concrete ce urmează să fie implementate de către Fundația Conservation Carpathia pe parcursul acestui an, iar campania a fost deja premiată cu premiul I la Gala Romanian CSR Awards, la categoria "Cause Related Marketing".

Fondurile donate integral Fundației Conservation Carpathia merg către acțiuni precum: protejarea a 78.000 de hectare de pădure în care nu se vânează, protejarea a peste 8.000 de gospodării de la baza Munților Făgăraș prin sprijinirea echipelor de intervenție rapidă ale Fundației (prin pregătirea acestora și asigurarea de echipamente necesare) și investiții în monitorizarea populației de urși din zonă prin metode genetice.

„Pentru noi, campania „Ascultă ursul din tine și fă bine” este un pas important pe teritoriul responsabilității sociale, prin care ne-am propus să fim o voce puternică și relevantă și să contribuim la o soluție sustenabilă de protejare a habitatului urșilor și a oamenilor din zona Munților Făgăraș. Alături de Fundația Conservation Carpathia, am încercat să aducem în atenția publicului larg o situație reală, care a luat amploare în ultimii ani și să le oferim și oamenilor posibilitatea de a se implica, alături de URSUS. Valul de susținere primit din partea publicului larg ne onorează și ne responsabilizează să continuăm: 91% dintre oamenii expuși la campanie au fost de acord că urșii trebuie ajutați, semn că inițiativa a avut și continuă să aibă un impact puternic și că soluția susținută de noi va avea efecte pozitive pe termen lung.”, a declarat Ioana Cristiana Popescu, Head of Local Premium Brands, Ursus Breweries.

Angajamentul URSUS față de comunitate și față de regele pădurii rămâne unul pe termen lung, cu scopul clar de a contribui într-un mod sustenabil la restabilirea echilibrului natural atât de necesar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related