N-am timp...dar ma tratez!

Lucram intr-un domeniu in care este imposibil sa nu-ti pui problema timpului. In conditiile in care majoritatea proiectelor anuntate azi, trebuiau terminate IERI, e destul de greu sa faci timpul sa-ti ajunga.

Eu, de exemplu, reusesc foarte rar sa ajung dimineata la serviciu la o ora decenta...si la sfarsitul zilei, aproape niciodata nu termin tot ce imi propun sa fac. Partea buna e ca nu disper... Stiu ca, oricum, pentru un om care lucreaza in creatie, timpul e o notiune extrem de relativa. La noi cuvantul cheie nu este timpul, ci inspiratia. Ne bazam foarte mult pe ea, ne punem toate sperantele in ea si ne facem chiar si programul in functie de ea. Este singura care poate sa intarzie cat vrea, este singura pe care o asteptam neconditionat cu tastele incalzite si cafeaua demult racita.

Un creativ nu are un program de lucru obisnuit. Eu as putea la fel de bine sa vin la serviciu dimineata, sa primesc un brief si apoi sa plec la plimbare sau la cumparaturi. Pentru ca, dupa ce sunt briefata, cu greu imi mai scot din minte tema briefului. O am in cap si dupa ora 6 cand plec de la birou, cand mananc de seara, cand ies intr-un club si oricum, imi tin un carnetel deasupra patului peste noapte in caz ca "ma loveste" ceva in vis.

Procesul de cautare a inspiratiei mai este uneori boicotat si de chestiuni interne si externe de agentie - briefuri tarzii, clienti care se tot razgandesc, curentul care cade, netul care merge greu. Insa singurul lucru care ne conditioneaza si ne panicheaza cel mai mult in creatie este mult-stuchitul si temutul dead-line! Uneori e atat de strans ca "saraca inspiratie" se inhiba de tot. (Si asa ca o paranteza - oare de ce clientul are mereu nevoie de o solutie creativa in cel mai scurt timp, daca dupa aia are totusi timp sa se gandeasca la ea inca doua saptamani? O saptamana din alea doua ne-ar fi si noua de folos. Pentru ca nu e vorba doar de inspiratie…Atunci cand vine, trebuie oricum cladit ceva frumos, coerent si care sa stea in picioare…si asta necesita timp...)

Iata de ce, in lupta cu timpul, am hotarat sa incerc si o alta abordare.
STOP!
Tot ceea ce considerai pana acum piedici in calea unui time management eficient, considera-le stimulente!
Gandeste invers!
Schimba-ti sistemul de referinta: ai tot timpul din lume si ai toate atuurile pentru a-l valorifica!
Esti lenes, puturos, mofturos, lacom, invidios si pofticios! Ai toate sansele sa faci tot ce vrei cu timpul tau si sa ai succes.

Am avut ocazia de curand sa ma familiarizez cu cateva idei din cartea "Sin to Win" a lui Mark Lewis si am avut revelatia unei schimbari majore de perspectiva. El afirma ca oricare din cele 7 pacate capitale pot fi considerate de fapt stimulente. Daca "murdarirea este buna" si lenea poate fi. Daca esti lenes asta nu inseamna neaparat ca nu vrei sa muncesti, ci ca tii si la timpul tau liber si vrei sa te bucuri de el. Lenea ne indeamna sa fim ingeniosi si sa descoperim scurtaturi pentru a ne eficientiza munca. Esti pofticios si mofturos?...Asta e bine! Inseamna ca esti dispus sa accepti cat mai multe provocari, sa inveti si sa nu te multumesti cu putin. Invidia de asemenea e constructiva si un element mobilizator. Ca sa-l ajungi din urma pe cel de langa tine, va trebui sa grabesti pasul si sa te adaptezi rapid.

In afara tuturor acestor "valori rasturnate", o atitudine relaxata in fata timpului la inceput de zi, te ajuta sa ai o mentalitate proaspata si sa nu iti inhibi inspiratia. Fa-ti o lista, daca trebuie, dar scrie doar un lucru important pe zi. Pana si un "proiect personal" cum este o vizita cu cainele la veterinar este un lucru dus la bun sfarsit care iti ofera o mica satisfactie dupa o zi de munca. Aranjeaza-ti prioritatile, dar nu dupa principiul "nu lasa pe maine, ce poti face azi". Daca astazi ti se pare ca nu esti in forma si dead-line-ul iti permite, las-o pentru maine, cand poate esti mai revigorat si mai inspirat. Nu iti exclude tot timpul liber ca sa termini ce ai de facut. Cultiva-ti timpul liber, pentru ca de acolo se naste cea mai frumoasa si veridica forma de inspiratie.

Si nu in ultimul rand...nu lasa ca munca sa-ti afecteze sanatatea...de orice fel...Nu lua dead-line-ul la propriu. Ca pana la urma scopul nu este sa ne dam peste cap si sa ne omoram ca sa atingem un dead-line, ci sa-l atingem in timp real si util si sa nu ne fie rusine cu ce am predat.

Nota: Acest produs sfatos a fost eliberat fara prescriptie speciala. Daca apar manifestari neplacute adresati-va unui specialist sau, in cel mai rau caz, medicului. Eu de abia am inceput sa-l folosesc. I'll let you know how it goes!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune


Comentarii

RADU CIMPOESU
acum 12 ani
Adina Marin spune:,,Procesul de cautare al inspiratiei ''

E clar,tipul asta,Mark Lewis ,e pe dinafara.Sunt 8 pacate capitale.Nr 8 e ignoranta.Fara indoiala si nr 8 poate fi transformat in avantaj.Ignora gramatica si vei ajunge copy.La Bridge!!!

oricum,let us know how it goes!!!

'cause...it's all about the know how:)

Adina Marin
acum 11 ani
mmm...greseala recunoscuta! Greseli de gramatica ne mai scapa si noua (sau numai MIE?) Know how-ul se mai construieste si din greseli uneori! Pacat este ca traim intr-o tara in care toata lumea s-a nascut ori perfecta ori tinta carcotelilor celorlalti. Dar nu-i nimic...arunca tu primul cu piatra...eu stau tinta...nu ma supar..."ma inclin! Voie buna!"
Dana Barbuta
acum 11 ani
Sa o luam pas cu pas: proces de cautare

A cui cautare? a inspiratiei

Cautare= feminin

Deci..

Matei Nanu
acum 11 ani
Mesaj catre comentatori

Cum ramane cu imaginea de ansamblu?! E bine sa stii ca exista mereu cineva care poate sa stea agatat de o virgula.

Poate folositi in cv'ul dumneavoastra: "Achieving excellence through learning" fara sa stiti ce inseamna. Citind articolele de aici mai aveti o sansa!

Mesaj catre The copywriter

Inspiratia nu necesita un proces de cautare. Timpul e inspiratie! Depinde de tine sa faci timpul sa te inspire. Ca sa zic asa... you have to cross the Bridge :)!



Related