Internetics, un proiect The Institute, deschide de astăzi perioada de înscrieri pentru ediția 23. Competiția este deschisă agențiilor și diviziilor online, dar și companiilor care dezvoltă proiecte în zona digital, ori sunt beneficiari ai campaniilor. Agențiile și companiile pot înscrie în competiție lucrări derulate în perioada 1 septembrie 2022 – 21 august 2023. Acestea pot fi înscrise până pe 21 septembrie 2023, inclusiv, pe site-ul internetics.ro.
Ediția din 2023 prezintă o nouă structură a competiției
Agențiile își vor putea înscrie proiectele în șase categorii principale: Website & Mobile, Social Media & Communities, Video, Digital Brand Experience & Activation, Digital Campaigns și Internetics Digital for Good.
Categoria Website & Mobile este formată din secțiunile Websites (unde pot fi înscrise site-uri și microsite-uri de campanie) și Mobile Apps pentru aplicații dezvoltate de branduri și cele trei secțiuni tradiționale dedicate craft-ului: Best Website Design, Best Website Content și Best App Design.
În categoria Social Media & Communities se reunesc secțiunile Social Media Pages, Social Media Special Mechanics, Influencer Marketing, alături de două secțiuni destinate proiectelor care au avut în centru comunități online: Best Community Engagement (fosta secțiune Brand Built Communities) și Best Community Association (redefinită din Brand Associated Communities, secțiune din anii trecuți).
Categoria Video are patru secțiuni: Viral Video, Online Single Video și Online Video Series și Brand Podcast. Online Single Video și Online Video Series sunt desprinse din vechea secțiune Online Branded Content și sunt dedicate lucrărilor care au în centru fie video-uri singulare de tip brand manifesto sau mini serii video cu cel puțin trei episoade concepute de branduri. Categoria aduce anul acesta și secțiunea nouă Brand Podcast, ca recunoaștere a brandurilor care investesc în acest tip de format în plină ascensiune.
Digital Brand Experience & Activation păstrează secțiunile Digital Brand Experience pentru proiecte ce utilizează tehnologii imersive și Gamification, pentru lucrări ce au la bază un mecanism de gamification sau jocuri dezvoltate direct de branduri. În categorie intră de anul acesta și secțiunea nouă Act and React, pentru execuții de real-time marketing sau campanii de seasonal marketing, dezvoltate în jurul unei sărbători sau a unei perioade specifice din an.
Categoria Digital Campaigns rămâne formată dintr-un set de secțiuni cu focus pe cele mai active industrii și pe campaniile implementate de branduri de FMCG, Services, Retail & E-Commerce, Durables și altele. De anul acesta se adaugă în structura categoriei și o secțiune nouă dedicată industriei de restaurante.
Internetics Digital for Good este o categorie de sine stătătoare care va premia proiecte și campanii în care brandurile comerciale s-au implicat în probleme sociale, folosindu-și platformele de marketing digital pentru a produce schimbări semnificative și cu impact în comunități sau asupra mediului înconjurător.
Sistemul de puncte care stabilește cele două mari titluri ale competiției – Agency of the Year și Digital Client of the Year – rămâne cel actualizat anul trecut. Astfel, fiecare nominalizare va valora 2 puncte (cu un maxim de 10 puncte ce pot fi acumulate din nominalizări), fiecare Silver câte 4 puncte, fiecare Gold câte 6 puncte, indiferent de categoria în care acestea au fost obținute. Categoria Digital Campaigns va avea și trofeul Best Digital Campaign, votat dintre toate nominalizările Gold ale categoriei și va valora 8 puncte.
Juriul Internetics 2023 are aproximativ 90 de specialiști în marketing digital, iar procesul de jurizare se realizează în două runde online: o primă rundă de evaluare individuală a proiectelor, în urma căreia președintele de juriu setează pragul fiecărei secțiuni, desemnând astfel nominalizații competiției și o a doua rundă în care jurații se reunesc pentru a stabili trofeele pentru fiecare secțiune.
Pentru prima rundă de jurizare, atribuirea secțiunilor ține cont de mixul de expertize și de sistemul de recuzare care are scopul de a evita conflictele de interese: jurații nu vor evalua secțiuni în care au înscrieri în competiție și nu vor avea acces la proiecte înscrișe de competitori direcți din industria în care activează sau proiecte în cadrul cărora au fost colaboratori. Sistemul de recuzare implică și autorecuzarea, în baza căreia un jurat se poate abține din evaluarea unei lucrări, în baza oricărui alt criteriu care nu este inclus în sistemul de recuzare.
Calendar Internetics 2023:
Înscrieri: 21 august - 21 septembrie
Evaluarea proiectelor înscrise: octombrie-noiembrie
Anunțarea Nominalizaților Internetics 2023: 22 noiembrie
Festivitatea de Premiere Internetics 2023: 28 noiembrie
Internetics este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri: IQOS, Kozel, Globalworth
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, HotNews.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads, SMARK, BIZ, spotmedia, RADOR, PR Wave, Zona IT, start-up.ro
Parteneri Traditionali: Gavrila&Asociatii, Netvibes, mediaTRUST
Fondat si organizat de The Institute, Internetics este festivalul de marketing digital care stabileste standardele in comunicarea online din Romania. Festivalul premiază cele mai bune campanii interactive, tehnologii, site-uri si tool-uri de promovare online, incurajand totodată creativitatea si abordarea strategica. Prima editie Internetics a avut loc in 2001, inca de la inceputul conturarii industriei de online din Romania, contribuind pe parcursul acestor ani la cresterea si dezvoltarea acesteia.
The Institute este o organizaţie neguvernamentală, cu caracter autonom, care susţine interesele comunităţii creative din România în dialogul cu instituţiile statului şi cu organizații internaţionale. Anual, The Institute reunește în jurul inițiativelor, proiectelor și evenimentelor desfășurate peste 80.000 de persoane. Este fondator al proiectelor Romanian Design Week, DIPLOMA Show, Internetics și inițiator al programelor ASAP România, Cartierul Creativ și Combinat.