CELULAR și rolul culturii ca mijloc de exprimare

CELULAR și rolul culturii ca mijloc de exprimare

CELULAR, un proiect cultural de cercetare, documentare artistică și producție de teatru este menit să implice publicul urban tânăr (20-35 ani) din București și Iași. Cu implicarea a două echipe artistice, a organizațiilor partenere și a unui psiholog, proiectul explorează rolul culturii ca mijloc de exprimare și redefinirea acesteia într-o eră digitalizată.

Gândit ca un joc artistic în rețea, proiectul s-a  lansat cu un open call (în intervalul 15.06. – 03.07.2023) în care tinerii au fost invitați să selecteze un obiect cu semnificație personală și să trimită o fotografie însoțită de povestea acestuia. În cadrul unei serii de workshop-uri, câte 10 participanți/oraș selectați în urma open call-ului, coordonați de cele două echipe artistice, au dezvoltat povești pornind de la aceste obiecte.

Urmând modelul de multiplicare celulară, cele două performance-uri - CELULAR București și CELULAR Iași - deconstruiesc universul din spatele alegerii unor obiecte personale, precum și tipare mentale și comportamentale, printr-un labirint transgenerațional senzorial. 

Valorificând experiența directă cu genZ și Millennials, din prima parte a proiectului, CELULAR București propune spectatorului o variantă gamificată de a parcurge contra cronometru o hartă emoțională proprie pentru a se conecta la celulele performer-ilor, la safe place-ul lor și la o următoare celulă, produs al interacțiunii dintre spectator și actor, cea a viitorului comun. 

CELULAR Iași, punctează prin structura sa participativă, nevoia de întâlnire și de a împărtăși, ca acte necesare ale unui proces de autovindecare și chiar de supraviețuire. Performance-ul din Iași propune o conectare la propriile lumi interioare și la co-crearea unui aici și acum care poate contribui la noi perspective asupra poveștii pe care ne-o spunem despre noi, fie ca specie, fie individual.

 

Reprezentațiile CELULAR:

București, 26 septembrie, ora 19:00 - CELULAR București - Teatrul Bulandra - Sala Liviu Ciulei (bd. Schitu Măgureanu nr. 1)
Iași, 1 octombrie, ora 19:00 - CELULAR Iași - GreenHouse (str. Sf. Atanasie nr. 25)
Iași, 10 octombrie, ora 18:00 - CELULAR București + CELULAR Iași- Teatrul Luceafărul,  în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași
București, 18 octombrie, ora 19:00 - CELULAR București + CELULAR Iași - Teatrul Bulandra - Sala Liviu Ciulei (bd. Schitu Măgureanu nr. 1)

Accesul - cu excepția reprezentației din cadrul festivalului - este gratuit, posibil doar pe baza unei rezervări la adresa de email [email protected]

Celula artistică București - Andu Dumitrescu (regie, video, sound design, concept spațiu),  Vero Nica (documentare, structură text, coordonator workshop-uri), Simona Pop (performer), Alex Mirea (performer), Jenniffer Corrales (artist, coordonator workshop-uri) Magda Cernea (coordonator workshop-uri).
Celula artistică Iași - creație colectivă de: Maria Comârlău (regie), Stanca Jabenițan (performer), Alexandru Chiculiță (performer), Ana Teodora Popa (sound design), Smaranda Ursuleanu (conținut social  media).

Celule creative București: Claudia Amuzică, Alex Andrei, Alexandru Botea, Irina  -Maria Constantinescu, Oana Corbu, Alexandra Duța, Maria Florina, George Talmaciu, Ștefana Tărniceru, Mihai Vasilescu.
Celule creative Iași: Mihai Afloarei, Ana Călinescu, Ștefania Ciobanu, Emanuel Florea, Roxana Moraru, Mihaela Musteață, Beatrice Roman, Flavia Sandu, Alexandra Vieru.

CELULAR este un demers artistic al Asociației VAR Cultural, implementat în parteneriat cu Teatru FiX, Teatrul Bulandra, tranzit.ro/Iași, FITPTI, Teatrul din Stejar. 
Proiect cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național și susținut de Butan Gas.
Parteneri media: Radio România Cultural, VIVA FM, Zile și Nopți, IQads, București FM, România Pozitivă, B-Critic, Revista Cultura.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related