Scepticismul consumatorilor față de bunele intenții ale brandurilor legate de sustenabilitate este prezent în toate sectoarele

Scepticismul consumatorilor față de bunele intenții ale brandurilor legate de sustenabilitate este prezent în toate sectoarele

Kantar, companie globală de top în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics), lansează astăzi Sustainability Sector Index – Ediția 2023, studiul consacrat pe care compania îl realizează la nivel global (inclusiv România) privind preocupările și comportamentele față de sustenabilitate ale consumatorilor. Studiul este o diagnoză a percepțiilor pe care le au consumatorii despre performanța diferitelor sectoare prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: strategie, inovație, activare și impact.

Cercetarea arată că îngrijorările legate de lipsa de onestitate a acțiunilor sau a comunicărilor  despre sustenabilitate întreprinse de branduri (greenwashing), sunt la cote ridicate la nivel global – peste jumătate dintre respondenți consideră că nu e nici o industrie în care brandurile să fie întru totul cinstite atunci când raportează acțiunile lor de sustenabilitate, nici măcar în sectoarele "născute-curate", cum ar fi vehiculele electrice sau produsele vegane.

Sectoarele cu „cele mai vinovate” branduri, potrivit consumatorilor, sunt rețelele de socializare (60%), carnea și produsele din carne (58%) și îmbrăcămintea, încălțămintea (57%). Chiar dacă mărcile din categoriile hrană pentru animalele de companie și produse de igienă pentru bebeluși se află în partea de jos a clasamentului privind îngrijorarea că ceea ce fac mărcile în materie de sustenabilitate este doar de fațadă (greenwashing), totuși o proporție semnificativă a consumatorilor - mai mult de 4 din 10 - consideră că brandurile din aceste sectoare transmit informații false sau inexacte cu privire la eforturile lor de sustenabilitate.

 

Industria bunurilor de lux, la fel de sustenabilă ca cea de Petrol și gaze potrivit percepțiilor

Bazat pe 26.000 de interviuri din întreaga lume (inclusiv România) și în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU, raportul clasifică 42 de sectoare în funcție de acțiunile de sustenabilitate desfășurate de mărcile din aceste sectoare. Aflat la cea de-a treia ediție, studiul compară pentru prima dată percepțiile consumatorilor asupra sustenabilității diferitelor sectoare. În mod surprinzător, la nivel global, datele arată că din perspectiva consumatorilor sectorul de lux este la un nivel similar cu cel al industriei de petrol și gaze din punct de vedere al progresului înregistrat față de problemele sociale și de mediu, deși nu în aceeași măsură ca sectorul tutunului/vaping. Toate cele patru sectoare care se află în partea de jos a clasamentului au o nevoie critică de a inova într-un mod radical ca să supraviețuiască.

 

De la vorbe la fapte

Potrivit analizei, continuă să existe o disonanță între ceea ce ar dori să facă și ceea ce reușesc să facă consumatorii în materie de sustenabilitate – cunoscut drept "decalajul dintre intenție și acțiune ". Cea mai mare discrepanță există în cazul industriei de petrol și gaze (66%) și îmbrăcăminte, încălțăminte (63%). Sectoarele care se descurcă cel mai bine din acest punct de vedere sunt divertismentul pentru acasă (de ex. servicii de streaming TV precum Netflix sau streaming de muzică precum Spotify, jocuri video etc.) (48%) și vehiculele electrice (50%).

Karine Trinquetel, Coordonator Global de Soluții în cadrul Departamentului de Transformare Sustenabilă la Kantar, a comentat: "Jumătate dintre consumatorii la nivel global consideră că brandurile din toate sectoarele fac lucruri doar de fațadă (greenwhasing) când vine vorba de activitățile lor de sustenabilitate, riscând astfel erodarea încrederii pe care o au clienții în ele, printr-o comunicare eronată și prin strategii nepotrivite. Brandurile au nevoie de o înțelegere nuanțată a oportunităților de veni în prim-plan și de a genera o schimbare semnificativă. Acum este nevoie mai mult decât oricând ca brandurile să acționeze cu curaj și îndrăzneală pentru a fi ele cele care deschid calea în privința sustenabilității, indiferent de sectorul în care ele activează ".

Descărcați o copie a raportului global Sustainability Sector Index 2023 și înregistrați-vă pentru a urmări webinarul "Sustainability Sector Index 2023". 

*Indicele compară performanța sectoarelor individuale cu media lor prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: Strategie, Inovație, Activare și Impact. Un scor negativ înseamnă că performanța este mai mică decât media, iar un scor pozitiv înseamnă că este peste medie.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) și un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. Combinăm cele mai relevante date despre atitudinile și comportamentale oamenilor cu o expertiză profundă și modelari (analytics) avansate pentru a dezvălui modul în care oamenii gândesc și acționează. Ajutăm clienții să înțeleagă ce s-a întâmplat, de ce și cum, astfel încât să poată să își contureze strategiile de marketing care să dea formă viitorului afacerii lor. 

Raportul global Sustainability Sector Index 2023 dezvăluie atitudinile consumatorilor față de sustenabilitate la nivelul a 42 de sectoare. Studiul anual, aflat acum la cea de-a 3-a ediție, se bazează pe interviuri cu aproximativ 26.000 de consumatori din 33 de țări (inclusiv România). Studiul este o diagnoză a percepțiilor pe care le au consumatorii despre performanța diferitelor sectoare prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: strategie, inovație, activare și impact.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kantar

Kantar is the world’s leading data, insights and consulting company. We help clients understand people and inspire growth. Kantar is a data and evidence-based agency providing insights and actionable... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related