UNIQA lansează o nouă poziționare de brand, sub deviza ,,o viață mai bună împreună”

UNIQA lansează o nouă poziționare de brand, sub deviza ,,o viață mai bună împreună”
Alina Luca, director de marketing și comunicare @ UNIQA Asigurări

Într-o piață din ce în ce mai competitivă, marii jucători aleg să se repoziționeze și să se apropie tot mai mult de clienți, pentru a-i fideliza și a le dovedi că fac parte din comunitate și sunt parteneri de încredere. Din dorința de a deveni mai mult decât un furnizor de asigurări, UNIQA lansează noua poziționare de brand, sub mesajul ”o viață mai bună împreună”.

În acest sens, produsele și serviciile sunt tot mai conectate la nevoile reale ale clienților, iar impactul lor pozitiv asupra comunității începe să fie din ce în ce mai vizibil. Așadar, UNIQA pune pe piață soluții inovatoare, prin care îmbină utilitatea financiară cu componenta umană, reușind să își păstreze orientarea spre sustenabilitate, pentru un viitor mai bun și mai sigur.

Alina Luca, directorul de marketing și comunicare în cadrul UNIQA Asigurări, a explicat în ce constă acest angajament al companiei.
Cu o experiență de aproape 6 ani în cadrul UNIQA, Alina Luca a fost numită pe actulul rol în luna martie a acestui an și a vorbit pentru IQads despre misiunea UNIQA de a contribui activ la îmbunătățirea vieții oamenilor.

 

Suflu nou prin repoziționarea UNIQA

Ne dorim să contribuim la o viață mai bună, atât prin dezvoltarea de produse și servicii relevante pentru clienții noștri, cât și prin initiațivele legate de sustenabilitate față de planetă și ajutor pentru comunitate.

Cea mai importantă promisiune este aceea că UNIQA devine mai mult decât un simplu furnizor de asigurări. Prin noua poziționare de brand, ne propunem să fim tot mai aproape de clienții noștri și să colaborăm activ pentru ca fiecare dintre noi să își atingă obiectivele într-un mod corect și onest. Așadar, atunci când spunem ”o viață mai bună împreună” spunem că venim în întâmpinarea clienților noștri cu servicii și produse echilibrate, care să reprezinte soluții la provocările cu care aceștia se confruntă, dar și modalități palpabile prin care punem umărul la eforturile comune de sustenabilitate și oferim astfel comunității un plus de valoare. Și asta pentru că noi credem cu tărie că, dacă fiecare în parte se va implica în acțiuni pentru mediu și comunitate, vom reuși să avem un trai mai bun, atât ca societate, cât și la nivel individual.

Pe scurt, prin noua poziționare UNIQA, promisiunea noastră este de contribui activ la crearea unui viitor mai bun și mai sigur pentru și împreună cu clienții, partenerii și comunitatea din care facem parte.

 

Vizibilitatea noii poziționari de brand

În 2023, UNIQA a lansat la nivel internațional o campanie publicitară în linie cu promisiunea organizației de a contribui la ”o viața mai bună împreună”. Ne propunem să-i inspirăm pe oameni să acționeze proactiv pentru un viitor mai bun împreună, deoarece credem cu tărie că oricine poate face din lume un loc mai bun, prin fapte mici și mari, și îi poate inspira și pe alții. De altfel, în UNIQA, credem că un viitor mai bun pentru noi toți poate fi obținut doar prin acțiuni comune.

Misiunea campaniei este popularizarea mesajului că, prin puterea comunității noastre, protejăm și îmbunătățim starea de bine și prosperitatea. Mai departe, a alege UNIQA înseamnă a alege o viață mai bună. În cadrul campaniei, una dintre realizările cu care ne mândrim este noul spot, despre acțiuni care inspiră schimbarea, pentru un viitor mai bun și mai sigur. Prin intermediul spotului, prezentăm exemple care evidențiază cum fiecare mică contribuție ajută la a face posibilă o viață mai bună. În primele scene, oamenii sunt confruntați cu poluarea mediului, consecințele încălzirii globale, leziuni, boli, restricții datorate handicapului și pericole din viața de zi cu zi. Aceștia se confruntă în mod activ cu schimbările, se ajută reciproc și fac astfel pași spre o viață mai bună. Lumea, percepută inițial în alb și negru sumbru, devine prietenoasă și colorată prin acțiunile și gândirea noastră.

În continuare, pregătim sub aceeași umbrelă și alte reclame de produs, având încrederea că produsele și serviciile noastre sunt, de altfel, metodă tangibilă de contribuție în comunitate, pentru o viață mai bună.

 

Motivele din spatele deciziei de repoziționare

Principalul motiv al acestei decizii a fost dorința de a fi permanent cat mai aproape de oameni și comunitate. Tocmai de aceea, strategia noastră de marketing are ca motto ”de la oameni la oameni”. Și asta pentru că lumea poate deveni un loc mai bun, dacă ne vom aduce cu toții contribuția, indiferent că vorbim despre gesturi simple sau fapte mari. Iar prin puterea exemplului, cu siguranță, îi vom inspira și pe cei din jurul nostru să acționeze și să se implice. Tocmai de aceea, credem cu tărie că UNIQA face parte din comunitate și nu este doar un jucător în piața de asigurări.

Mai mult decât atât, UNIQA a fost percepută mereu ca un partener de încredere, atât prin prisma serviciilor de asigurare oferite clienților, cât și prin adaptarea continuă, pentru a răspunde nevoilor în schimbare și provocărilor cu care comunitatea se confruntă. Așadar, un alt motiv extrem de important care ne-a ghidat în această direcție este dorința noastră de a ne sprijini clienții să își realizeze planurile importante din viața lor. Iar acest lucru poate fi realizat doar atunci când ai o misiune clară și inițiezi eforturi susținute, pentru a afla nu doar care sunt nevoile de asigurare cunoscute de către clienți, ci și de a determina ce anume îi face să se simtă încrezători în indeplinirea planurilor lor și crearea unei vieți mai bune. De aceea, analizăm constant nevoile clienților și venim în întâmpinarea lor cu produse și servicii personalizate, care înseamnă nu doar protecție financiară, ci și soluții orientate către sustenabilitate și ajutor pentru comunitate, care să se integreze perfect în activitatea de zi cu zi.

 

Noua poziționare de brand UNIQA pentru clienți

Prin această schimbare, facem totul pentru ca serviciile și produsele oferite de UNIQA să aibă un impact pozitiv asupra calității vieții clienților noștri, atât oameni, cât și companii. Așadar, considerăm esențial să ne îndreptăm spre sustenabilitate, un domeniu care devine din ce în ce mai important în viețile noastre. Astfel, credem cu tărie că vom contribui la adoptarea acestei viziuni inclusiv în randul clienților UNIQA, întrucât ne dorim ca împreună să fim ambasadori pentru o viață mai bună, prin acțiuni care susțin protejarea mediului și bunăstarea comunității. Așadar, ne propunem ca UNIQA să devină un partener alături de care oamenii să poată construi, cu încredere, o lume mai bună.

Nu în ultimul rând, ne axăm pe oferirea de experiențe și servicii personalizate și relevante pentru nevoile clienților. În funcție de specificul fiecărui model de afaceri, venim în întâmpinarea clienților noștri cu o varietate de produse care să îi susțină în dezvoltarea activității și să le protejeze investițiile.

Un alt pilon important este cel legat de digitalizare. Într-o lume din ce în ce mai axată pe online, am decis să investim în simplificarea interacțiunii clienților cu UNIQA. Astfel, consultantul digital ANA a devenit un element semificativ în cadrul activității noastre și și-a dovedit utilitatea în ceea ce privește gradul de agilitate pe care l-am atins în raport cu cerințele în continuă schimbare ale clienților.

 

Impactul noii poziționari de brand asupra partenerilor și asupra angajaților

Eforturile pe care le depunem în acest sens se vor reflecta și asupra tuturor partenerilor care au încredere în noi.
Integrarea acestui concept în organizație a fost una foarte lină, întrucât această viziune a fost creionată inclusiv cu ajutorul feedbackului primit din rândul angajaților UNIQA. De la împărtășirea valorilor companiei cu clienții, la simplele gesturi pe care fiecare dintre noi, oamenii din UNIQA, le putem face în comunitate, suntem încrezători că vom reuși să îi inspirăm și pe cei din jurul nostru.

Pentru a internaliza cât mai mult ideea de apropiere de client și cea de sustenabilitate, în paralel cu lansarea campaniei în extern, am lansat un program intern, denumit ”Responsabili pentru o viață mai bună împreună!”. În cadrul acestuia, angajații sunt încurajați să se folosească de puterea propriului exemplu și să se implice în acțiuni pentru mediu și comunitate, atât la nivel individual, cât și împreună cu echipa, prin acțiunile de voluntariat pe care dorim să le derulăm în mod constant.

 

Importanța digitalizării în contextul noii poziționări

Am pornit tot de la ideea de a fi mai aproape de nevoile oamenilor și comunității, incluzând aici și nevoile companiei. Întrucât, în societatea actuală, digitalizarea joacă un rol extrem de important, atât prin prisma amprentei unor procese sustenabile pentru mediu, cât și a economisirii de timp, un factor esențial pentru noi toți. Așadar, repoziționarea de brand nu înseamnă doar schimbare de atitudine și concept, ci și inovație.

Totodată, am pus accentul si pe simplificarea relației și a interacțiunii cu clienții, tocmai pentru ca aceștia să aibă parte de experiențe cât mai plăcute și facile. Considerăm că doar prin tehnologizare și digitalizare putem personaliza cât mai bine serviciile noastre și astfel salvăm timp prețios, atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri, timp pe care îl putem investi în realizarea planurilor importante, pentru “o viață mai bună împreună”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related