Cum alegi platforma de e-commerce pentru business-ul tău? O perspectivă de la Craft Interactive

Cum alegi platforma de e-commerce pentru business-ul tău? O perspectivă de la Craft Interactive

Atunci când vei porni vânzările online cu noul magazin si vei alege platforma de e-commerce, chiar dacă nu pare la prima vedere, poate fi crucială pe termen mediu și lung. Știm, la început vei avea multe pe cap în startup-ul tău: negocierea prețurilor cu furnizorii, ce nume alegi pentru business, cum va arăta logo-ul, dacă marja de profit va fi suficientă sustenabilitatea modelului de afacere, respectarea normelor contabile s.a.m.d.

 

Cu siguranță

Viața nu-ți va fi mai ușoară atunci când vei ajunge să ai pe lista de priorități aspecte digitale suplimentare, specifice e-commerce-ului: se va încărca rapid magazinul? Va arăta bine pe dispozitive mobile, pot gestiona ușor stocurile sau comenzile obținute? Cât de ușor voi genera facturile clienților sau AWB-urile pentru partenerul livrator, în cât timp primesc bani în cont din plățile cu cardul, cum vor performa campaniile de marketing etc. 

 

Vestea bună

Spre deosebire de anii 2000 cand am început noi să construim magazine online, atunci când dura luni sau ani de zile pentru o experiență de cumpărături ideală (pentru proprietarul magazinului cât și pentru client), azi durează extrem de puțin lansarea lui, dar dacă nu alegi bine de la început platforma de ecommerce, vei ajunge să ai bătăi mari de cap când vei decide să o schimbi și, implicit, vei avea costuri mari și timp… pierdute.

Vom vorbi în acest articol despre avantajele și dezavantajele celor mai utilizate platforme de e-commerce la nivel global.

 

1. WordPress (cu WooCommerce)

Avantaje:

  • Flexibilitate și personalizare: WordPress oferă un nivel ridicat de personalizare datorită miilor de teme și pluginuri disponibile.
  • Gratuit si open-source: platforma WordPress este gratuită. WooCommerce, pluginul de e-commerce, este și el gratuit, dar majoritatea extensiilor premium necesare sunt plătite.
  • SEO avansat: WordPress are o structură prietenoasă cu motoarele de căutare și numeroase pluginuri SEO (ex. Yoast SEO, AllinOneSEO, RankMath etc.).
  • Control total: ai control complet asupra site-ului, inclusiv asupra codului și designului.

Dezavantaje:

  • Securitate și viteză reduse: wordpress este vulnerabil la atacuri și pentru că nu a fost gândit ca o platformă de e-commerce optimizarea vitezei de încarcare necesită cunoștințe foarte avansate de web și infrastructură digitală.
  • Complexitate tehnică: ncecesită cunoștințe web pentru configurare, întreținere, actualizări sau noi dezvoltări.
  • Necesită pluginuri: pentru funcționalități avansate trebuie instalate multe pluginuri suplimentare, ceea ce afecteaza viteza site-ului.
  • Procesul de comandă (checkout) greoi: nu este cel mai ușor proces de comenzi online din punct de vedere experientă în navigare (UX).
  • Hosting separat: trebuie achiziționat serviciu de hosting (găzduire web) separat și necesită administrarea acestuia.

 

2. Shopify

Avantaje:

  • Ușurință în utilizare: Shopify este o platformă e-commerce „all-in-one”, foarte intuitivă și gata de utilizare pentru cumpărături online, fără necesitatea cunoștințelor tehnice.
  • Suport tehnic: oferă suport 24/7, ceea ce este un mare avantaj pentru utilizatorii fără experiență tehnică.
  • Funcționalități ideale de e-commerce: Shopify este gândit special pentru vânzari online, cu funcții excelente pentru gestionarea produselor, integrări de plată si livrare, up si cross sales.
  • Hosting inclus: Shopify include hostingul și deci implicit gestionarea securității, așadar pe partea de infrastructura ai scăpat de griji.
  • Parteneriate puternice si integrari foarte simple: de exemplu din câteva click-uri poți configura foarte ușor magazinul pe Google, Meta etc.
  • Tranzacții online cu cardul facile: spre deosebire de procesatori locali de plată cu cardul, comisionul este mai mic, configurarea durează foarte puțin iar in cazul unui magazin online cu volum mărit de comenzi transferul soldului in cont se face odată la câteva zile.
  • Procesul de comandă (checkout) exemplar: Shopify are una dintre cele mai bune experiențe de navigare în procesul de comandă (checkout).

Dezavantaje:

  • Costuri lunare suplimentare: spre deosebire de Wordpress, Shopify are abonament lunar, iar la fel ca in exemplu de mai sus fiecare aplicatie/plugin instalata vine cu costuri suplimentare.
  • Limitări în personalizare: nu ai la dispozitie aceeasi flexibilitatea in design în comparație cu WordPress, decat ceea ce iti permite tema aleasa pentru magazine.
  • Comisioane de tranzacție: Shopify percepe comisioane pentru tranzacțiile efectuate.

 

3. OpenCart

Avantaje:

  • Gratuit și open-source: OpenCart este gratuit, iar utilizatorii au acces la codul sursă pentru personalizare completă.
  • Ușor de gestionat pentru dezvoltatori: este o platformă relativ simplă pentru cei cu cunoștințe tehnice și permite personalizare prin module și extensii.
  • SEO decent: oferă funcționalități de bază pentru optimizarea SEO (pentru motoare de cautare).
  • Extensibilitate: există multe module disponibile pentru a extinde funcționalitățile magazinului online.

Dezavantaje:

  • Nu este prietenos cu începătorii: OpenCart necesită cunoștințe tehnice destul de avansate pentru a gestiona instalarea, personalizarea și optimizarea.
  • Suport limitat: suportul este asigurat în mare parte de comunitatea online, fără un serviciu dedicat de suport, deci daca vei intampina probleme tehnice vei fi dependent de dezvoltatorul care te-a ajutat la constructia magazinului online, la fel ca în cazul WordPress.
  • Performanță: în funcție de câte module adaugi, viteza de încărcare devine lentă.
  • Greoi de gestionat: nu are cea mai prietenoasa interfață pentru actualizări în magazine online sau pentru gestionarea comenzilor.

 

4. Magento

Avantaje:

  • Scalabilitate extremă: Magento este una dintre cele mai puternice platforme pentru e-commerce, ideală pentru magazine mari cu volume imense de produse și tranzacții.
  • Flexibilitate totală: oferă personalizare completă, fiind open-source și permițând dezvoltatorilor să modifice aproape orice aspect al site-ului.
  • Funcții avansate de comerț electronic: Magento oferă multe funcționalități pentru gestionarea magazinelor online complexe, inclusiv opțiuni avansate de plată, discounturi, administrarea produselor și a clienților.
  • SEO bun: Are un set robust de funcționalități pentru optimizarea SEO și pentru gestionarea meta-tagurilor, URL-urilor și altor aspecte legate de SEO.

Dezavantaje:

  • Complexitate ridicată: Magento este dificil de utilizat și necesită dezvoltatori experimentați pentru instalare, personalizare sau mentenanță, iar constructia lui poate dura foarte mult timp comparativ cu alte platforme.
  • Costuri ridicate: Magento are o versiune gratuită (Magento Open Source), dar versiunea plătită (Magento Commerce) poate fi foarte costisitoare. În plus, costurile pentru dezvoltare și hosting pot fi mari, având nevoie de resurse servere dedicate, iar la schimbarea versiunii de Magento poți întâmpina probleme tehnice grele.
  • Resurse mari necesare: Magento necesită servere puternice și poate consuma multe resurse, mai ales pe măsură ce site-ul crește.

 

În concluzie:

Alegerea platformei de e-commerce depinde de dimensiunea afacerii tale și cum o vezi pilotată pe termen mediu și lung. O platformă gratuită de e-commerce nu e cea mai bună alegere pentru că ajunge să te coste mai mult, pe termen lung. O platformă complexă te ține pe loc până la lansare dar și post-lansare. Iar atunci când vei ajunge în punctul în care te vor preocupa aspect cum ar fi: statisticile magazinului online pentru înțelegerea comportmentului clienților în raport cu business-ul, dezvoltări noi de componente în magazin-ul online sau cum vei crește rata de conversie… vei regreta sau te vei entuziasma.

Sfatul nostru: pune în balanță bunele și relele pe termen lung… pentru că procesul real de tranzacție al clienților tăi nu se întâmpla pe Instagram, Tik Tok sau pe Google, ci în magazinul tău online.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related