Primul premiu romanesc la Cannes – aplauze si urale pentru Starcom

Alexandru Pomana (Creative Planner) si Corina Bernschutz (Director Inovatie) isi exprima, in exclusivitate pentru corespondentul IQads la Cannes, primele impresii dupa castigarea Silver Lion-ului pentru campania "1 IN 8 WOMEN" pentru Avon, la categoria Media a festivalului de publicitate de la Cannes.

IQads: Ce sanse va acordati inainte de festival ? Va asteptati sa luati un premiu ?
Corina Bernschutz: Ne asteptam sa luam un premiu. Poate nu un silver, mai degraba un bronz. Cam toate feedback-urile pe care le-am primit pe campanie, plus rezultatele campaniei ne-au facut sa credem ca avem sanse reale.

IQads: Vi se pare ca agentiile din Romania se pastreaza mai ‘low profile’ in ceea ce priveste Cannes-ul ?
Alexandru Pomana: Asta vine, probabil, dupa o serie de ani in care nu s-a intamplat nimic spectaculos in ceea ce priveste participarea romaneasca la Cannes. Am avut doua shortlist-uri, dar nimic mai mult. Si atunci, probabil ca increderea a scazut putin. La Cannes ne-am simtit bine, adica oamenii astia chiar nu sunt extraterestrii. Nu suntem chiar ca Nicolae Moromete care a luat premiul intai la Cannes si nu stie sa poarte palaria pe cap!

Corina Bernschutz: Cred ca nu si-au facut o prioritate din asta, sincer. Si de ce nu-si fac o prioritate, pentru ca, probabil, li se pare ca recunoasterea primita de la Effie este mult mai importanta si mai valoroasa vizavi de clientii lor. Altfel, din ce-am vazut – si entry-uri si shortlist-uri si premii – nu mi s-au parut peste noi. Nu spun asta pentru ca am acum nasul pe sus, dar cred ca putem concura la acelasi nivel cu toate celelalte agentii.

IQads: Care e, pentru voi, cel mai important aspect al premiului pe care l-ati luat ?
Corina Bernschutz: Pentru mine vine ca o confirmare. Ne-am dorit, la inceputul anului, apropo de lucrurile bune care vrei sa se intample intr-un an, ca asta sa fie unul dintre ele.

Alexandru Pomana: Cel mai important aspect este ca arata ca se poate. Asta nu inseamna ca acum, gata, Cannes-ul e al nostru, dar vezi ca este ceva tangibil. Nu te mai uiti la televizor si iti spui ca asa ceva nu se poate in agentia ta. Nu suntem lumea a treia a publicitatii.

IQads: Vi se pare ca agentiile din Romania sunt percepute ca venind de la un alt nivel comparativ cu ce se cere la Cannes ?
Alexandru Pomana: Cred ca ne percepem noi destul de rau, adica avem impresia ca nu contam. Iar ca reprezentare, mi se pare ca, desi s-au inscris mai multe lucrari, sunt destul de putine. Pe de o parte, mi se pare destul de dificil sa castigi intr-o categorie gen TV, unde sunt necesare bugete maricele, dar, pentru celelalte categorii, cred ca exista sanse.

Corina Bernschutz: Pe categorii cum sunt Print, Media, chiar si campanii integrate, cred ca se pot face lucruri. Astea sunt de atacat si, totusi, agentiile romanesti le ignora.

IQads: De ce credeti ca le ignora ? Sunt costuri prea mari de inscriere…
Corina Bernschutz: Eu insist sa cred ca, cine se ocupa acolo in agentii de prioritizare, nu-si pune ca obiectiv Cannes-ul.

Alexandru Pomana: Sunt foarte curios sa vad ce se va intampla la anul cu inscrierile.

IQads: Ce credeti ca a convins juriul pentru campania voastra ?
Alexandru Pomana: Ce a convins si celelalte jurii de la competitiile la care s-a prezentat campania asta. Adica nu a fost o intamplare minunata. A mers gradual. Incepand cu local - ce s-a intamplat la Effie, la Ad’Or,apoi a fost aparitia in Cream Magazine. Doi la mana, e un mesaj pe care am reusit sa-l ducem foarte bine in strada, si femeia respectiva – targetul nostru – a reactionat foarte bine. Mai este ceva de mentionat: nu ne-am propus, atunci cand am inceput campania, sa luam un premiu. Asta a venit natural. Intai ne-am facut treaba si apoi au venit rezultatele.

Corina Bernschutz: Eu cred ca ceea ce a facut ca mai degraba o agentie de media sa ia un premiu la Cannes – sau, cel putin, in cazul nostru – este ca am avut trei ingrediente principale: ideea, plecata de la un insight, executata foarte bine si cu rezultate excelente. Nu puteai sa zici ca e doar o idee buna si prost executata sau nu suficient de bine implementata. Eu cred ca trebuie intai sa lucrezi pentru consumator si sa primesti, eventual, un premiu ca recunoastere a calitatii campaniei. Vreau sa facem lucrari care exista pe bune, nu doar pe hartie.

IQads: Ce campanii din categoria voastra v-au impresionat ? De cine v-a fost frica ?
Alexandru Pomana: Amnesty International. Ne era teama de el. Acum ceva luni, am primit campania lor si o trimiteam mai departe pe mail, iar la Cannes am reusit sa fim pe aceeasi treapta. Au luat si ei Silver, iar Gold nu s-a acordat.

IQads: Credeti ca aparitia din Cream Magazine a fost un soi de semn prevestitor pentru premiul de aici ?
Corina Bernschutz: Am fi putut sa pariem pe chestia asta. In momentul in care ne-am inscris la Cannes, cei de la Cream Magazine ne-au sunat si ne-au spus ca ne-au selectat lucrarea. Am fost totusi surprinsi cand am vazut ca a aparut pe coperta, la festivalul de media de la Venetia.

Alexandru Pomana: Era un semn incurajator si un ajutor. E foarte posibil ca oamenicare au jurizat campania sa fi stiu cate ceva despre ea de pe urma aparitiei in Cream.

IQads: Credeti ca faptul ca sunteti deschizatori de drumuri va aduce la anul un numar mai mare de inscrieri ?
Alexandru Pomana: Cred ca din inertie ar fi fost mai multe inscrieri decat anul acesta. Daca adaugam si rezultatul excelent avem motive sa credem ca vor fi mult mai multe.

Corina Bernschutz: Cel mai probabil, vor fi mai multe inscrieri. O sa se simta obligate sa incerce. Poate, cumva, se revitalizeaza competitia. Au aparut si agentiile de media in aceasta ecuatie – asta nu inseamna ca, peste noapte, o sa ne trezim ca agentiile de media se vor bate cot la cot cu agentiile de creatie, dar asta inseamna ca o sa functioneze intr-un mod pozitiv faptul ca am luat premiul asta.

Campania "1 IN 8 WOMEN" a fost realizata de: Alexandru Pomana – Creative Planner, Corina Bernschutz – Director Inovatie, Cristina Barla – Account Manager, Horea Mihoc – Ambient Planner, Mircea Gheorghe – On-line Director.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

ANCA GHEORGHE
acum 16 ani
felicitari acestor 2 agentii ca duc Romania in lumea buna!


Branded


Related