#makeitreal în acțiune: 49 de echipe din Cluj-Napoca, Iași și Timișoara se alătură programului de pre-accelerare Innovation Labs 2025

#makeitreal în acțiune: 49 de echipe din Cluj-Napoca, Iași și Timișoara se alătură programului de pre-accelerare Innovation Labs 2025

49 de echipe din Cluj-Napoca, Iași și Timișoara se califică în programul Innovation Labs 2025!

Cu o tradiție universitară solidă și o amprentă națională, Innovation Labs este cel mai longeviv program de educație antreprenorială dedicat startup-urilor de tehnologie. De-a lungul celor 12 ani de existență, Innovation Labs a inspirat mii de tineri antreprenori și a devenit o platformă de lansare pentru numeroase afaceri de succes.

Cele trei Hackathoane desfășurate simultan weekendul trecut în Cluj-Napoca, Iași și Timișoara au desemnat câștigătoare 49 de echipe promițătoare de startup-uri tehnice care vor intra în programul de accelerare de 10 săptămâni Innovation Labs, implementat local în fiecare din cele trei orașe. Acestea se alătură celor 31 de echipe deja calificate în urma Hackathonului din București din 8-9 martie. Împreună, toate cele 80 de echipe vor avea parte de aproape trei luni de mentorat în cadrul programului, timp în care își vor dezvolta și rafina soluțiile cu ajutor din partea unor experți din industrie.

Ideile de produse digitale ale echipelor înscrise la cele trei Hackathoane s-au încadrat în una din cele nouă verticale de business ale programului: Agriculture, Blockchain, Consumer Tech, Cybersecurity, DevTools, Digital Health, Retail & E-commerce, Smart City & Industry 4.0 și Sustainability. Echipele participante la Hacakthoane s-au grupat în una dintre cele trei categorii, în funcție de experiența membrilor lor: echipe formate exclusiv din studenți, echipe spin-off din mediul universitar și echipe formate din studenți și antreprenori cu experiență.

Hackathoanele care au avut loc weekendul trecut sunt doar etapa de selecție în programul de mentorat de 10 săptămâni Innovation Labs, coordonat de Asociația Tech Lounge și implementat alături de ONG-urile partenere de la nivel național: Asociația Cluj Startups în Cluj-Napoca, Asociația Calemis în Iași, Timișoara Startups în Timișoara.

Parteneriatele de business joacă un rol esențial în succesul Innovation Labs, oferind multiple resurse și oportunități de creștere echipelor calificate în program. În acest an, partenerii principali ai Innovation Labs sunt BRD – Groupe Société Générale, Orange Romania, Eviden, și Auchan România. Acestora li se adaugă partenerii strategici ai programului: Romanian - American Foundation, Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București și Early Game Ventures, precum și 22 de parteneri academici la nivel național, reprezentați de universități de top din 11 orașe. Programul se bucură și de sprijinul partenerului instituțional UEFISCDI - Unitatea Executivă Pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării.

Echipele calificate în program în urma Hackathoanelor din acest weekend beneficiază de suport și din partea partenerilor locali ai programului: Cloudflight, RebelDot, AROBS Transilvania Software, Wolfpack Digital, Linnify, CyberFolks și *exceptfriday în Cluj-Napoca; Sevio și Silk District în Iași și Haufe Group Romania și Opswat în Timișoara.

Innovation Labs colaborează direct cu 22 de universități din 11 orașe, studenții acestora făcând parte din echipele calificate în urma celor patru Hackathoane.

 

Hackathoanele Innovation Labs 2025 în cifre

În total, 782 de participanți din 262 de echipe s-au înscris la cele patru Hackathoane Innovation Labs de anul acesta din București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. Dintre acestea, 148 de echipe au fost selectate pentru a doua fază a Hackathoanelor în urma voturilor obținute după primele sesiuni de pitching, iar 80 dintre acestea s-au calificat în programul de mentorat și accelerare a produselor spre obținerea unor produse minim viabile (MVP-uri).

Cele mai promițătoare echipe din cele înscrise la Hackathoanele din țară au fost selectate, pe baza votului juriului și al publicului, pentru a avansa în etapa de dezvoltare intensivă și mentorat din cadrul fiecărui Hackathon. Pe parcursul zilei de sâmbătă, un număr de 34 de echipe în Cluj, 25 în Iași și 36 în Timișoara au lucrat la perfecționarea unui prototip convingător al ideilor lor inițiale, beneficiind de îndrumarea mentorilor și a membrilor juriului.

În dimineața zilei de duminică, 23 martie, echipele au prezentat o versiune îmbunătățită a produsului și a strategiei lor de business în fața juriului și a publicului, oferind o demonstrație tehnică și un elevator pitch de 2 minute. În total, cele mai promițătoare 49 de echipe (14 echipe în Cluj, 17 în Iași și 18 echipe în Timișoara) au fost selectate de către juriu pentru a participa în programul de dezvoltare și mentorat de 10 săptămâni. Echipele calificate încep de săptămâna aceasta o experiență intensă de workshop-uri, de interacțiuni săptămânale cu mentori, utilizatori și potențiali investitori, pătrunzând treptat în lumea inovării digitale și a antreprenoriatului tehnic.

 

Susținători ai viziunii Innovation Labs

Dintre echipele care au intrat în programul de mentorat în urma Hackathoanelor din acest weekend, sunt câteva care au atras atenția partenerilor programului.

BRD – Groupe Société Générale a identificat în această ediție a programului un puternic potențial în echipele VolunteerNow și GGGG Fondatori din viitor, ambele având produse care susțin implicarea civică și formarea tinerilor. De asemenea, proiectele Rapha și Chronivo se remarcă prin soluții de digital health care sprijină personalul medical și managementul bolilor cronice.

Orange România susține echipele care inovează prin tehnologie cu impact social și sustenabil. Printre acestea se numără proiectele AgriTech și CO2 Angels care propun soluții privind agricultura inteligentă și ShareAI care dezvoltă o soluție privind infrastructură digitală descentralizată.

Reprezentanții în juriu și mentorii din partea Eviden își propun să suțină echipa DarkMesh, care antrenează echipele Red Teams prin simularea rețelelor vulnerabile pentru descoperirea vulnerabilităților și testarea securității acestora.

Auchan România susține cu precădere inițiativele antreprenoriale din verticala de Retail & E-commerce, facilitând accesul la resurse și promovând soluții care se pot integra cu activitatea companiei.

Romanian - American Foundation, partener strategic al programului, apreciază existența echipelor interdisciplinare în această ediție de program, precum și faptul că există echipe calificate în perioada de mentorat din aproape toate universitățile afiliate centrelor principale de program.

Innovation Labs continuă și anul acesta parteneriatul strategic cu fondul de investiții Early Game Ventures, care va oferi o investiție în valoare totală de 500.000 de euro uneia sau mai multor echipe din cohorta 2025.

 

Programul de pre-accelerare Innovation Labs

Cele 80 de echipe care s-au calificat, în urma Hackathoanelor, în programul de mentorat de aproape 3 luni, vor participa la sesiuni de instruire în grup și individuale, precum și la prelegeri susținute de reprezentanții ecosistemului de startup-uri de tehnologie, inclusiv reprezentanți ai partenerilor programului. Scopul spre care se îndreaptă fiecare echipă este acela de a-și dezvolta ideea și de a construi un produs minim viabil (MVP).

Cele mai bune produse vor fi prezentate de către echipe în fața partenerilor, a reprezentanților media, a potențialilor investitori și a publicului larg la Startup Fair și pe scena finalei Demo Day, ambele evenimente având loc în aceeași zi, pe 26 mai. Echipele vor continua să beneficieze de sprijinul acceleratorului și al susținătorilor programului și după încheierea perioadei de mentorat, devenind parte din comunitatea de alumni a Innovation Labs.

 

Echipele calificate în programul de mentorat Innovation Labs 2025 Cluj

 

Echipele calificate în programul de mentorat Innovation Labs 2025 Iași

 

Echipele calificate în programul de mentorat Innovation Labs 2025 Timișoara

 

Parteneri și susținători ai programului Innovation Labs

Innovation Labs 2025 este un program educațional organizat în București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, coordonat de Asociația Tech Lounge și implementat alături de ONG-urile partenere de la nivel național: Asociația Cluj Startups, Asociația Calemis, Timișoara Startups, având și suport din partea Futures of Innovation and Technology European Digital Innovation Hub (FIT EDIH).

Echipele participante în cele patru centre naționale în programul de mentorat de aproape 3 luni vor beneficia de sprijinul partenerilor principali ai Innovation Labs: BRD – Groupe Société Générale, Orange Romania, Eviden, și Auchan România, având Romanian - American Foundation, Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București și Early Game Ventures ca parteneri strategici, și în colaborare cu UEFISCDI - Unitatea Executivă Pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării.

Ediția de program de anul acesta va fi implementată cu ajutorul partenerilor locali ai programului: Adobe Romania, Keysight Technologies, NXP Semiconductors Romania, Stripe România, Eximprod Grup, Arctic Stream, Ortec, PentestTools, Regnology, Tendersight și Genezio în București; Cloudflight, RebelDot, AROBS Transilvania Software, Wolfpack Digital, Linnify, CyberFolks și *exceptfriday în Cluj-Napoca, Sevio și Silk District în Iași și Haufe Group Romania și Opswat în Timișoara.

Programul se bucură de sprijinul constant oferit de 22 universități de top din România din 11 orașe:

  • în Arad: Universitatea de Vest „Vasile Goldiș’’ Arad;
  • în București: Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București și Academia de Studii Economice din București;
  • în Brașov: Universitatea Transilvania din Brașov;
  • în Constanța: Universitatea „Ovidius”;
  • în Cluj-Napoca: Universitatea Babeș–Bolyai, Universitatea Tehnică din Cluj–Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca;
  • în Iași: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași;
  • în Oradea: Universitatea din Oradea;
  • în Sibiu: Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu;
  • în Suceava: Universitatea „Ștefan cel Mare”;
  • în Târgu Mureș: Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș;
  • în Timișoara: Universitatea Politehnica Timişoara, Universitatea de Vest din Timişoara și Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara, Universitatea de Medicină și Farmacie Victor Babeș.

Pornind de la viziunea de a construi o cultură antreprenorială bazată pe produse digitale, Innovation Labs nu este doar cel mai mare program de pre-accelerare din România, ci și o comunitate vibrantă, unde pasionații de tehnologie colaborează cu profesioniști din diverse domenii. Anual, programul facilitează dezvoltarea a peste 80 de produse și echipe, oferind participanților acces la resurse esențiale, mentori de top și oportunități de networking. 

Inovația, creativitatea și perseverența sunt valorile care definesc programul. Printr-un parcurs educațional riguros și susținerea unei rețele extinse de mentori și parteneri, Innovation Labs le oferă tinerilor antreprenori instrumentele necesare pentru a-și transforma ideile în afaceri de succes. 

În ediția a 13-a, programul își reafirmă angajamentul de a sprijini ecosistemul tech românesc, prin parteneriate strategice și inițiative inovatoare. Un exemplu notabil este continuarea colaborării pe termen lung cu Early Game Ventures, prin care una sau mai multe echipe din cohorta 2025 vor primi o investiție totală de 500.000 de euro. Această colaborare vine ca o reconfirmare a impactului pe care Innovation Labs îl are în antreprenoriatul tech din România încă din 2013. 

Prin colaborarea cu 22 de universități și o rețea extinsă de parteneri, Innovation Labs a sprijinit aproape 5.200 de participanți și peste 1.100 de echipe, dintre care 688 au beneficiat de mentorat, iar peste 220 au ajuns pe scena finalei Demo Day. Programul a contribuit la succesul a peste 60 de startup-uri, cu o valoare totală estimată la aproape 200 de milioane de euro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related