Agenția Rogalski Damaschin semnează cea mai nouă campanie lansată de organizația Salvați Copiii România, care atrage atenția asupra riscurilor și consecințelor distribuirii online a conținutului explicit cu minori.
În ultimul an și jumătate, linia de raportare esc_Abuz, unde se pot raporta anonim materialele online cu abuzuri asupra minorilor, a procesat peste 35.000 de materiale CSAM (Child Sexual Abuse Material). Majoritatea a fost generată de către copii sau adolescenți, iar în mare parte din materiale sunt înfățișate persoane de gen feminin (99%).
Este o realitate care avea nevoie de tragerea unui semnal de alarmă. Campania „Dacă locul ei nu e în ramă, nu trimite poza mai departe”, atrage atenția asupra dimensiunii fenomenului și promovează conștientizarea impactului psihologic și social al distribuirii imaginilor intime ale minorilor.
Conceptul creativ a fost gândit astfel încât adolescenții să rezoneze cu mesajul transmis și arată o rută de acțiune diferită într-o situație vulnerabilă în care mulți s-au regăsit. Mesajul este ilustrat și în video-ul de campanie, care îl rezumă într-un mod neconvențional, dar cu un impact puternic.
„Am vrut să vorbim direct despre un subiect delicat, fără să pierdem legătura cu emoțiile și aspirațiile celor aflate în centrul poveștii: adolescentele. Nu ne-am dorit să le culpabilizăm sau să le transformăm în victime cum, din păcate, se întâmplă adesea în spațiul public, ci să le oferim încrederea că pot alege altfel. Mesajul nostru este despre putere și libertatea de a spune “nu” atunci când sunt puse sub presiune, vizibilă sau subtilă. Există mereu un mod de a acționa inteligent si a se proteja de abuzuri. Concluzia e simpla: dacă fotografia pe care vrei să o trimiți nu ai arăta-o lumii întregi, atunci nu merită să ajungă nici într-un chat privat”, spune Alina Damaschin, Creative Partner, Rogalski Damaschin.
În toate instrumentele campaniei, rama devine un laitmotiv, fiind instrumentul-simbol care indică dacă o imagine ar trebui sau nu văzută de ceilalți: mesajul transmis, acela că o fotografie care n-ar putea fi pusă într-o ramă nu trebuie transmisă mai departe, este unul care educă și pune pe gânduri. Conexiunea cu arta a fost naturală în acest context, iar utilizarea picturii Nașterea lui Venus de Boticelli a fost o aluzie la tipul de conținut adesea distribuit în cazurile de CSAM (Child Sexual Abuse Material).
„O fotografie distribuită fără consimțământ poate fi o formă de abuz care lasă urme adânci în viața unui copil, de la teamă, rușine, chiar la anxietate și pierderea încrederii în ceilalți. Prin această campanie de conștientizare îi îndemnăm pe copii și adolescenți să se gândească la consecințe înainte de a da mai departe o poză intimă. Un gest care aparent pare minor poate, în realitate, să zdruncine echilibrul emoțional al copilului pe termen lung.”, declară Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizației Salvați Copiii România.
Pe lângă spotul video, campania va fi susținută printr-o serie de acțiuni online și offline care vor creste notorietatea mesajului și vor încuraja raportarea abuzurilor.
Campania a fost creată de Rogalski Damaschin în parteneriat cu Salvați Copiii, iar spotul video a fost produs împreună cu ParcFilm.
Cu peste 17 ani de activitate, Rogalski Damaschin este una dintre cele mai influente și performante agenții de comunicare din România, având un portofoliu de clienți care activează în industriile de energie, tehnologie, industria auto, servicii financiar bancare, industria farmaceutică, dezvoltare urbană, construcții, cultură sau motivarea forței de muncă. Agenția este membră a PROI Worldwide și a fost clasată în anul 2020 pe locul 3 în topul celor mai creative agenții de comunicare din EMEA (dupa numarul de angajati). În 2025 este singura agenție independentă din România inclusă în topul celor mai bune 50 de agenții de PR din Europa Continentală, realizat de PRovoke Media.
De 35 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor.
Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului și care cuprinde 30 de membri și desfășoară în prezent programe în 108 țări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obține progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viața acestora. Peste 4.150.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii România.
























