S-ar putea scrie volume impresionante cu poveștile oamenilor care au avut de-a face cu Poșta Română. Unele dintre ele sunt disponibile și pe Facebook - întâmplări în care se îmbină umorul cu suspansul, neîncrederea și fascinația. Dar cine ar fi crezut că motivul de supărare, dintre cele multe posibile, ar fi logo-ul acestei instituții din România?
Noul logo al Poștei Române, apărut pe site-ul OSIM, a ajuns pe Reddit și apoi pe Facebook și în presa mainstream, acompaniat de comentarii, critici, nemulțumiri, vorbe de toate felurile. Ca orice contract de branding cu statul și, de altfel, ca orice rebranding sau brand nou care are legătură cu moștenirea emoțională colectivă, identitatea refreshuită a Poștei Române a stârnit o previzibilă nemulțumire publică.
Un brand solid, contemporan și foarte comentat
Inainte de a purcede către părerile oamenilor din industria creativă, așa cum au fost ele exprimate pe Facebook, dăm cuvântul și instituției în cauză.
Potrivit unui comunicat de presă, publicat pe site-ul instituției, Poșta Română precizează că: "Strategia de rebranding presupune un pachet complex, ce include, în acord cu procesul de transformare organizațională, o nouă identitate vizuală a companiei sub umbrela unui brand principal puternic, cu o arhitectură clară, a cinci sub-branduri specializate și a unui brand endorsat.
Procesul de rebranding al Companiei Naționale “Poșta Română” este dezvoltat în colaborare cu INOVEO CONCEPT, agenție românească de consultanță în branding și design cu peste 20 de ani de experiență și un portofoliu extins de proiecte pentru branduri naționale și internaționale. Procesul include toate etapele necesare pentru construcția unui brand solid și contemporan".
Mugur Pătrașcu crede că noul logo scoate cel mai bine în față metehnele instituției:
Șerban Alexandrescu aduce câteva nuanțe în comentarii:
Alex Icodin adaugă câteva elemente de compoziție:
Cosmin Pojoranu nu se ascunde după nuanțe semantice:
Ioana Tanase e de părere că noul logo nu păstrează nimic din istoria vizuală a instituției:
Mihaela Muresan comentează diferența dintre haina logo-ului și personalitate:
Teodora Chinde caută semnificația ascunsă a ce a vrut să spună poetul:
Răzvan Mătășel are o concluzie scurtă:
Ne abținem de la păreri, avem doar o observație: noul logo stârnește la fel de multe emoții și păreri ca o veritabilă coadă la Poștă.




























