[Gen Punk] Fittonia: Suntem o operațiune complet diy, self managed, self produced, de la piese, până la photoshoots și clipuri

[Gen Punk] Fittonia: Suntem o operațiune complet diy, self managed, self produced, de la piese, până la photoshoots și clipuri

Să ai o trupă bună în 2025 implică să știi treaba a vreo 10 oameni, sunt de părere Brândușa și Vlad din trupa Fittonia. Trebuie să fii muzician, compozitor, producător, fotograf, designer, social media specialist, copywriter, tehnician de sunet, booking manager, șofer etc. Cu toate acestea, ei sunt acum în turneu unde promit show-uri de la “insane” în sus, prin combinația lor de metal cu inserții pop.

"Este un nou val și e foarte mișto. Se diferențiază aș zice prin dedicarea artiștilor și un approach super hands on pe toate laturile unui produs muzical. Imagine, sound, producție live, scule etc", spun ei.

Mereu cred cel mai mult în ceea ce tocmai au lansat, sau ceea ce urmează, iar cea mai recentă piesă, Omoară-mă în Eden, a ajuns în playlisturile ascultătorilor fără mari eforturi. Ce ar elimina din scena muzicală? Concursurile cu voturi.

 

Ideea numelui de formație

E o chestie super dificilă la început să găsești un nume, mai ales că ajunge oarecum să fie un element definitoriu pentru marketingul și imaginea trupei, deci e pe cât dificil, pe atât și important. Aveam 4-5 piese scrise înainte de a avea un nume, așa ca trivia.Ideea a venit de la fotografa noastră, Laura, și ne-a plăcut antiteza tematică dintre o plantă și temele astea ultra-masculine din metalul românesc gen motoare, bere etc. Are și multă “energie feminină”, deci a fost un plus și că nu e un insta-nope pentru jumătate din populație, fiindcă vrem să se poată regăsi în noi oricine, mai ales cei care până acum poate nu au găsit ceva foarte pe plac.

 

Care ar fi manifesto-ul vostru

Nu ne-am gândit per se la un manifesto, deci ar fi futil să inventez unul cu ocazia asta, dar misiunea noastră cred că e să atragem cât mai mulți oameni către metal, fără gatekeeping, și să dovedim că o piesă metal poate intra în playlistul unui om care își dă voie să asculte de toate.

Ce vrem să schimbăm în scena locală? Apartenența noastră la ea. (Lol) Încercăm să producem schimbare prin exemplu deci sperăm că alte trupe tinere pot privi înspre noi și “fura” câte ceva, cum și noi am furat la rândul nostru de la alții.

 

Cum vă raportați la industria muzicală din România

Nu ne raportăm nicicum la industrie fiindcă nu ne tocmai simțim parte din ea. Suntem o operațiune complet diy, self managed, self produced, de la piese, până la photoshoots și clipuri.

Doar pentru mix master merg piesele în alt loc, dar nici aia prin tenebre de industrie. Ce am demola? Concursurile cu voturi. E cea mai stupidă chestie și face brandul trupelor să arate ieftin când “cerșesc” voturi online. Vi-l puteți imagina pe Slash rugându-vă să îi votați trupa? :)))

 

Un nou val de muzică acum în underground-ul românesc?

Este un nou val și e foarte mișto. Se diferențiază aș zice prin dedicarea artiștilor și un approach super hands on pe toate laturile unui produs muzical. Imagine, sound, producție live, scule etc. Să ai o trupă bună în 2025 implică să știi la nivel, fie el și modic, treaba a vreo 10 oameni. Trebuie să fii muzician, compozitor, producător, fotograf, designer, social media specialist, copywriter, tehnician de sunet, booking manager, șofer etc. Și partea faină e că măcar câțiva, reușesc. :)

 

Piesele voastre în care credeți cel mai mult

Tot timpul credem cel mai mult în ceea ce tocmai am lansat, sau ceea ce urmează. Tendința noastră actuală este de a scrie piese cu “flair” pop, cu mici inserări "metal" ca să ne pastrăm garda sus. Ultima noastră piesă a ajuns în playlisturile ascultătorilor fără să le spunem noi că "trebuie" să ne asculte muzica, ceea ce cred că e cel mai relevant pentru noi ca artiști.

 

Rolul muzicii în 2025

Rolul muzicii este cel atribuit de ascultător. Pentru noi prin timpul și resursele pe care le investim în trupă, cu siguranță e un mod de viață.

 

Cum arată un concert reușit pentru tine

 Nu voi spune niciodată că am cântat cu aceeași energie pentru 5 oameni ca și pentru 50, fiindcă aș minți. Show-ul îl facem 100% indiferent de situație, însă un concert reușit este unul în care totul merge strună în show-ul nostru și alături e un public nu atât numeros, cât implicat. E minunat să vezi cum oamenii se bucură de munca ta.

 

Cel mai recent material al vostru

"Omoară-mă în Eden" a trecut prin foarte multe transformări. Cumva, reprezintă cel mai dificil concept din punct de vedere vocal. Acum câteva luni bune, am ascultat primul demo al piesei, m-am îndrăgostit instant de synth-ul care urmărea refrenul. (Care între timp a devenit un chant vocal)

 

Dar mi-a și complicat viața, voiam să construiesc o linie vocală diferită de melodia din synth. Inițial, am scris versurile în engleză, dar am luat ulterior decizia de a scoate material în română. Așa am ajuns la piesa finală, care a stârnit destul de multă atenție:)) A fost și prima piesă produsă complet in house de Vlad, chitaristul nostru, deci a fost puțin cu panici dar în final a ieșit un produs care ne place foarte mult, și pare că și ascultătorilor.

 

De unde vă inspirați

Inspirația majoră vine clar din muzică, dar suntem amatori de artă și în sens larg. Ne inspirăm din filme, lucrări plastice, poezie, mai ales în sens liric unde pot face apariție anumite trimiteri.

 

Expresia cea mai folosită la sală, în trupă sau la concerte

"Hai să-i dăm". Asta ne ține și pe traiectorie bună în materie de workflow și taie anumite apucături de overthinking.

 

Revoluția AI

Clar nu trebuie respinsă complet ideea de AI, este totuși o realitate pe care o trăim și o unealtă folositoare dacă nu o lași să-ți dicteze fiecare pas. Ce nu mi s-ar părea normal vreodată este să concepi o piesă cu AI, linie melodică, versuri, tot. Acolo punem punct.

 

Cât de implicată politic e trupa voastră 

 Nu ne-am descrie traiectoria actuală congruentă cu o trupă de protest sau activism politic. Ne-am implicat politic cu ajutorul platformei generate de trupă însă nu este un obiectiv al vehiculului liric.

 

3 trupe pe care le ai în căști în perioada asta

Nu neapărat doar trupe, dar pentru mine în ultima vreme a fost HIM, Lady Gaga și Tyler The Creator.

 

Ce pregătiți și alte planuri pe anul ăsta

Ne pornim cu un turneu, începând cu weekendul acesta și vom ajunge în mai multe orașe. Avem pregătite piese noi pe care de abia așteptăm să le lansăm și show-uri de la insane în sus. :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related