Pe 1 octombrie, tinerii lideri IAA Young Professionals s-au reunit la sediul Google Milano pentru cea de-a doua ediție globală a Young Professionals Summit, desfășurată la Milano între 1 și 3 octombrie. Reuniunea a avut loc în cadrul primei ediții Creativity4Better organizată de IAA Italia, pe 2 octombrie.
Evenimentul a reunit președinții filialelor IAA Young Professionals din întreaga lume, alături de voci de top din domeniul marketingului, mediului academic și industriilor creative. A fost o după-amiază dedicată masterclass-urilor, panelurilor și studiilor de caz axate pe viitorul marketingului într-o eră definită de umanitate și tehnologie.
După o dimineață de sesiuni interne și un prânz dedicat networkingului, programul de după-amiază a deschis porțile pentru peste 60 de studenți și tineri profesioniști din domeniul marketingului și comunicării, care au participat la o serie de prezentări și discuții inspiraționale desfășurate la sediul Google din Milano.
Programul a fost deschis de Iulia Cuciurean, Head of Marketing la Federația Română de Fotbal și Vicepreședinte IAA Global YP, urmată de o sesiune de tip masterclass susținută de Sasan Saeidi, Global Client Lead la WPP & VML și Fost Președinte și Chairman IAA Global, cu tema „Găsindu-ți direcția într-o eră a marketingului centrat pe oameni: 7+1 provocări de marketing”.
Discuțiile au continuat cu un panel interactiv ce i-a reunit pe liderii YP din diverse țări: Maria-Alina Sitescu (România), Dina Piponski (Italia), Dušica Damnjanović (Serbia), Ismail Wicki (Elveția), Marc Kobza (Austria), Mira AbouJaoude (Benelux) și Samir Mehanna (Liban), care au împărtășit perspectivele lor despre parcursul profesional și rolul în evoluție al tinerilor în industria publicității.
În a doua parte a zilei, Lucio Lamberti, profesor de marketing la Politecnico di Milano, a susținut o prezentare intitulată „Avantajul uman într-o lume condusă de inteligența artificială”, deschizând o discuție despre echilibrul dintre tehnologie și intuiția umană. Summitul s-a încheiat cu două prezentări de studii de caz inspiraționale: Serena Di Bruno, CCO BBDO Italia, a prezentat ACTvertising, iar Iulia Cuciurean a adus în prim-plan campania We Dream Together, We Win Together. Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune de Q&A dinamică alături de cei prezenți.
„Am gândit Summitul YP de la Milano cu scopul de a întări legăturile dintre capitolele IAA YP din întreaga lume, de a inspira și de a oferi informații practice pentru dezvoltarea carierei, precum și de a facilita networkingul autentic.
Sunt foarte bucuroasă că, pe parcursul celor trei zile petrecute la Milano, am reușit să creăm o experiență valoroasă pentru toți liderii aflați la început de drum!
Aceasta a fost cea de-a doua ediție a International Young Professionals Summit organizată sub umbrela Creativity4Better, iar pentru cea de-a treia ediție avem planuri și mai mari!”, a declarat Iulia Niculae-Cuciurean, Vicepreședinte IAA Global YP, Head of Marketing – Federația Română de Fotbal.
„În centrul a tot ceea ce facem la International Advertising Association stă credința în puterea oamenilor. Iar tinerii noștri profesioniști, următoarea generație de lideri, creativi, strategi și agenți ai schimbării, sunt esențiali pentru a modela viitorul industriei noastre.
Energia, ambiția și perspectivele proaspete ale tinerilor YP nu sunt doar binevenite, sunt vitale. Ele ne ajută să menținem misiunea IAA relevantă, responsabilă și cu impact real, dincolo de granițe și culturi.
Credem cu tărie că tinerii profesioniști de astăzi, cei care gândesc liber, depășesc limitele și transformă brandurile, sunt liderii și inovatorii de mâine. De aceea, suntem mai dedicați ca oricând în a le susține vocile. Iar eu, personal, sunt entuziasmat să văd încotro ne vor duce acești lideri ai viitorului.”, a declarat Sasan Saeidi, Fost Președinte și Chairman IAA Global, Global Client Lead – WPP & VML.
„IAA YP este o rețea internațională de profesioniști, iar fiecare dintre noi are multe de învățat de la ceilalți. A fost o onoare și o reală plăcere să fiu alături de liderii YP din întreaga lume. Mă bucur că am avut această oportunitate și că, în doar câteva zile petrecute împreună, am reușit să facem schimb de idei și să înțelegem mai bine contribuția fiecăruia în industria MarCom, dar și în viețile tinerilor profesioniști aflați la început de drum.
Creativitatea și colaborarea au fost în centrul atenției, atât pe scenă, cât și în toate discuțiile pe care le-am avut. Simt că la Milano am reușit să construim punți către toate celelalte chaptere YP și că acesta este doar începutul.
Împreună ne-am propus să inspirăm prin acțiune, făcând chiar noi primii pași spre a construi viitorul pe care ni-l dorim!”, a declarat Maria-Alina Sitescu, Președinte IAA Young Professionals România.
Summitul YP a reafirmat misiunea IAA Young Professionals de a sprijini noua generație de lideri în marketing și comunicare. Pe 2 octombrie, echipa IAA YP s-a alăturat conferinței Creativity4Better și cinei oficiale de după eveniment. Iar pe 3 octombrie au descoperit orașul Milano din epoca lui Leonardo da Vinci prin intermediul tehnologiei VR.
IAA Young Professionals România este un program al International Advertising Association ce reuneşte tineri profesionişti sau studenţi în ultimii ani de studiu universitar, atraşi de pasiunea comună pentru domeniul marketingului şi al comunicării. La nivel internațional, asociația are peste 1000 de membri din 12 țări.
Cele mai importante proiecte dezvoltate de IAA Young Professionals România sunt: CompetiţIAA (concurs de marketing și comunicare), Serile YP (dezbateri şi workshop-uri), GalerIAA (evenimente dedicate pasiunilor creative) și Civic Vox (soluții de marketing pentru ONG-uri).
IAA YP România este câștigătoarea IAA YP Chapter Excellence Compass Award în 2016, 2018 și 2020, find desemnată ca cea mai activă și creativă filială YP din lume.

























