Sa castigi un Cannes inseamna ca ai castigat Cupa Mondiala

Interviu cu Philip Thomas, Directorul Festivalului de Publicitate de la Cannes

Pentru directorul Festivalului de Publicitate de la Cannes, Philip Thomas, este clar de ce este Cannes-ul atat de important pentru publicitari. Are cea mai multa vizibilitate, cea mai mare notorietate, este cel mai dorit trofeu din palmaresul advertiserilor. O buna lectie de PR de eveniment pe care Thomas o impartaseste publicului IQads.

IQads: Toata lumea din publicitate vrea sa fie la Cannes. Ce atrage asa de mult la festivalul pe care-l organizati ?
Philip Thomas: Este singurul festival de publicitate intr-adevar global. Multe festivaluri sunt regionale, locale sau nationale si este un lucru sa castigi un premiu la tine in tara si altul sa fii recunoscut la nivel mondial. Sa castigi un Cannes inseamna ca ai castigat Cupa Mondiala, pentru ca intri in competitie cu oameni din Brazilia, Islada, Africa de Sud - de oriunde din lume.

IQads: Mai exista totusi festivaluri mondiale de publicitate - The Cup, de exemplu...
Philip Thomas: Exista, dar nu sunt intr-adevar globale in sensul in care Cannes reuseste sa fie. Incearca sa fie, dar nu sunt. Cannes a avut anul acesta 26 de mii de inscrieri din 82 de tari. De asemenea, sa castigi un Leu la Cannes este un lucru care se obtine foarte greu - juriile sunt formate din elitele internationale ale publicitatii, toata lumea stie ca jurizarea este neutra, ca se ia in considerare numai calitatea lucrarii inscrise, asa ca daca ai castigat la Cannes, poti sa fii sigur ca ai meritat sa castigi.

IQads: In acest context, ce parere aveti despre evolutia publicitatii din Europa de Est? - anul acesta fiind primul in care Romania a reusit sa castige un Leu.
Philip Thomas: Cred ca este in permanenta crestere, si o sa fie din ce in ce mai bine. Tailanda este un bun exemplu, din acest punct de vedere. Agentiile din Tailanda s-au intors acasa cu premii de la Cannes, fapt care a facut ca increderea interna in calitatea publicitatii sa creasca. La fel e si cu Romania. Echipele de anul acesta au adus un Silver si un Bronz si oamenii si-au spus ca pot castiga un Leu. Sunt convins ca anul urmator vor fi mai multe inscrieri, deci si mai multe sanse pentru Romania in aceasta competitie. Acesta e inceputul. De exemplu, India, a castigat, acum doi ani, trei Lei iar anul asta a castigat 12. Argentina a castigat anul trecut 11 Lei, iar anul acesta a reusit sa ia 25. E un proces care se imbunatateste permanent, iar Romania abia a inceput pe acest drum.

IQads: Cum priviti cand o noua tara intra in acest sistem de premii? Credeti ca asta incurajeaza noi inscrieri?
Philip Thomas: Da, clar, e un proces care atrage permanent noi participanti. Si ma refer acum la tari cum ar fi Azerbaidjan, Belarus. Sunt foarte dorince, disperate sa participe, sa ajunga pe scena si sa demonstreze ca au evoluat, iar Cannes-ul este locul perfect pentru cei care vor sa spuna "uitati-va la noi, cat am crescut". Nu conteaza de cat timp faci asta. Romania, de exemplu, a evoluat atat de mult intr-un timp atat de scurt. Inainte de 1989 nu exista nici un fel de industrie de publicitate aici. Marea Britanie si SUA fac publicitate de peste 100 de ani, nu mai surprinde pe nimeni daca iau premii. Cu toate astea, pe harta premiilor de la Cannes, proportia incepe sa se schimbe si din ce in ce mai multe state isi fac loc.

IQads: Care credeti ca este epicentrul creativitatii din lume la momentul asta?
Philip Thomas:Exista cateva state foarte puternice. As putea spune ca sunt statele plasate "in afara lumii" care sunt foarte active si agresive in comunicarea creativitatii, lucru care spune ceva despre gandirea oamenilor care sunt "la granita": Noua Zeelanda, Australia, Africa de Sud, Argentina, care nu sunt asa incluse in lumea comunicationala si este ceva din structura lor care le da libertatea de expresie. Sunt alte cateva state care sunt constant in topuri. As da exemplul Braziliei, pe cyber, internet si SUA, care castiga mai mult decat oricine.

IQads: Credeti ca un premiu la Cannes iti da o garantie pentru creativitate?
Philip Thomas:As compara un Leu la Cannes cu ceea ce se intampla in fotbal. Un club mare are o reputatie buna oriunde in lume. Asa este si cu premiantii de la Cannes, se recunosc intre ei, joaca in aceeasi liga.

IQads: Ce pregateste Cannes-ul pentru editia urmatoare?
Philip Thomas: Lansam o noua categorie - cea de Design, ca modalitate de a contribui la advertising si marketing. Poate fi orice - de la un logo, la design-ul unui magazin. Este o miscare importanta pentru festival. A doua actiune a noastra pentru anul viitor este aceea de a atrage studentii, tinerii, catre Cannes. De exemplu, anul trecut, cel mai mare numar de studenti participanti la Cannes a fost din Romania si vrem sa incurajam tinerii cu potential creativ sa vina la Cannes sa inverte si sa creasca.

IQads: Ce parere aveti despre web 2.0 si buzz-ul pe care il face? Credeti ca este una din principalele cai de a castiga la Cannes?
Philip Thomas: Nu neaparat, pentru ca sunt si multe alte cai de a comunica. Avem Direct marketing, promotii, radio, print, outdoor - sunt toate modalitati clasice de comunicare, dar asta nu inseamna ca sunt invechite, sau si-au pierdut din eficienta si creativitatea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related