Prima lectie de planning

Dupa mai bine de un deceniu de la aparitia functiei de planner intr-o agentie de publicitate in Romania, a avut loc , la Bucuresti, in perioada 9-10 octombrie, primul eveniment dedicat strategiei si planning-ului in marketing si comunicare. "Masterplan 2007" a fost organizat de Evensys in colaborare cu Account Planning Group Romania, asociatie care s-a lansat in mod oficial in cadrul acestui eveniment.

Prima zi a fost dedicata conferintelor. Foarte bine structurate, sesiunile de discutii au parcurs treptat toate disciplinele in care planificarea strategica are un rol esential si au tratat relatiile de colaborare ale planner-ului cu agentia de cercetare si cu strategul de marketing.

Jeffre Jackson (Planner, Open Intelligence Agency) a demonstrat ca situatia actuala din Romania este cel mai bun moment sa fii planner. Datorita schimbarilor sociale, ies la suprafata "the assumptions", acele lucruri pe care le stim cu totii, dar nu stim cum sa le formulam si care, in momentul in care ne sunt prezentate, ne trezesc stari conflictuale. Rolul planner-ului este sa le caute, sa le puna in cuvinte si sa le foloseasca pentru a elabora strategia unei campanii. De aceea, spune Jeffre, o vreme a transformarilor sociale este cea mai potrivita pentru a practica aceasta profesie.

Prima sesiune a fost moderata de Razvan Matasel(Deputy Managing Director, Leo Burnett & Target), care a amintit despre inceputurile planning-ului in Romania, cand cei cativa pionieri erau solicitati mai ales sa realizeze brief-uri de pozitionare. Crenguta Rosu (Managing Partner, DC Communication) a vorbit despre importanta strategiei in PR, iar Razvan Varabiescu (Managing Director, Media Direction) a descris ce rol are strategia in media plan-urile din Romania. Liviu David (Creative Director, Next Advertising) a afirmat ca pretinde ceva concret de la planneri: nu teorie, ci o directie clara pe care s-o urmeze.

Ceva concret ne-a oferit tuturor Elena Ionita, (Senior Strategic Planner, Leo Burnett), in cadrul celei de-a doua sesiuni, dedicate relatiei cu agentia de cercetare. Ea a prezentat studiul de caz "Wash&Go: Mum gets it again", intrat pe shortlist la APG Creative Strategy Awards. A povestit de asemenea si care au fost reactiile juriului format din planneri reputati ca Richard Huntigton (Adliterate.com), Jon Steel (WPP) si Malcolm White (Krow) in momentul in care si-a sustinut prezentarea la Londra. Continutul valoros pentru disciplina in sine, dar si pentru promovarea profesiei in raport cu domeniile de activitate tangente, a fost prezentat intr-o forma interesanta: pe ecranul din sala era proiectata imaginea surprinsa de camera de luat vederi in timp ce Elena indica pe un flipchart toti pasii procesului. Metoda de cercetare a fost inedita, iar reactiile subiectilor, prezentate intr-un filmulet au dus la noua directie pentru respectivul sampon: "relationship revival". Obiectiva in raport cu propriul proiect, Elena Ionita a vorbit si despre minusurile rezultatului finit, sugerand care au fost obstacolele de care nu a reusit sa treaca si estimand ca in timp, intreaga industrie va progresa si numarul campaniilor mai indraznete va creste.

Tot despre colaborare a vorbit si Dan Petre, care a povestit despre cele mai creative proiecte de cercetare pe care le-a realizat si care au fost toate solicitate de planneri din agentii de publicitate, nu de companii mari, care deduc ca aleg adesea metodele clasice. O lectie despre utilitatea cercetarii creative, cu o doza de ironie fina a tinut Sorin Psatta(Strategy & Research Director, Graffiti BBDO).

Sesiunea dedicata relatiei cu clientul a fost moderata de Bogdana Butnar (Senior Strategic Planner, McCann-Erickson). In cadrul ei, Razvan Capanescu (Creative Director, Publicis Romania) a vorbit despre colaborarea fructuoasa cu Renault, premiata cu un Effie, iar Serban Alexandrescu (Creative Director, Headvertising) a distrat publicul cu o prezentare in care a demonstrat ca indiferent de performantele individuale, succesul unei campanii depinde de comunicarea eficienta in relatiile planner-client si planner-creativ, ilustrand cu personaje dotate cu mufe si cabluri. Invitatul special in cadrul acestei sesiuni a fost Alain Thys, care are functia de "storyteller and agent of change" la Futurelab, boutique de managment al inovatiei. El a vorbit despre nevoia marketingului de a-si solutiona problemele de imagine si a oferit o serie de principii de care trebuie sa se tina seama pentru a atinge un nivel decent de "accountability".

Ultima sesiune s-a referit la planning in new media. Adrian Alexandrescu (One-to-One Communications Director, OgilvyOne), Cristi Parvan (Research Director & Online Media Manager, Zenith Media), Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo), Bogdan Nitu (General Manager & Strategy Director, Webstyler), Radu Ionescu (Managing Partner, Kinecto) au tinut prezentari despre situatia actuala din .ro: lipsa de metode adecvate de cercetare, 2.0-ul de rigoare, pe care Bogdan Nitu l-a asezat si dupa consumator, si dupa advertiser, lipsa de cunostinte despre marketingul digital a clientilor din Romania. Discutiile din final, moderate de Costin Radu (Managing Director, IQads), au incercat sa gaseasca solutii pentru aceste probleme.

A doua zi a fost dedicata workshop-urilor. Jeffre Jackson a explicat conceptul de "interestingness", raportandu-se la diverse domenii in care el ocupa un rol central si adaptand concluziile la particularitatile advertising-ului. Alain Thys a prezentat "The Marketer's Bushido", explicand in detaliu si ilstrand cu exemple graitoare fiecare dintre principiile pe care un profesionist in domeniu trebuie sa le respecte cu sfintenie, dupa ce le intelege si le interiorizeaza.

Pana la urmatorul Masterplan, sa urmarim cu interes ce mai pune la cale Evensys, care se pare ca s-a specializat in organizarea de evenimente de top. Felicitari si succes in continuare!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

rechinu omuzapezilor
acum 16 ani
scrii numai despre smecherii care te baga in seama. oricum scrii foarte prost. ce-i asta fetito: bilant contabil?
Diana Caracota
acum 16 ani
@omuzapezilor: se cheama review, dude ;)


Branded


Related