Tupeul si publicitatea

"salut stefan. n-ai vrea sa scrii ceva la Insider? tema e tupeul in publicitate, dar daca ai alte idei, baga tu!" ... cam asa incepea emailul. evident, ca orice copywriter orgolios, aveam 10 alte teme, personale si mult mai interesante, dupa propria-mi judecata. hmmmm. in fata wordului deschis, cu lista celor 10 idei in fata, incercand sa le aranjez intr-un fel de top si sa ma apuc de una, am realizat ca smecheria asta cu topul e mai tare decat ideile in sine. asa ca acest insider va fi unul scurt si interactiv: TOP TEN TUPEU IN PUBLICITATE

10. inegalabilul, atat de faimosul si eminamente idiotul "caldurica de la pasarica"
9. student, anul unu, jurnalism, care a cerut 600 de euro la prima strigare, ca doar "se castiga bine in publicitate"
8. una dintre principalele multinationale, top 5 advertiseri, facand pitch pentru un pliant de 250 de euro, la care a invitat 4 agentii de top
7. tot la capitolul pitchuri: clientul care a invitat 12 agentii si a facut un spot direct cu casa de productie
6. CNA, de mult prea multe ori
5. reciclarea ideilor la modul nesimtit: aceeasi agentie, aceeasi idee creativa, doi clienti diferiti!
4. "acesta nu este un ghost, e o campanie pe bune ... etc"
3. "sa traiti bine!"
2. campania Unirea - in cel mai bun sens posibil, pentru ca a introdus lumea reala a strazii in lumea imaginara a publicitatii, pana atunci edulcorata si artificiala
1. in preistoria publicitatii din Romania, un sef de agentie a intrat in TVR, si-a tras o sapca pe ochi si s-a dat drept nou angajat, pentru a da pe post o caseta cu spotul clientului, care in mod normal tocmai pierduse deadline-ul de emisie!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

alex aleonte
acum 11 ani
din cate observ "tupeul" in ads de mai sus se refera la idiotenii lansate de oameni care chiar cred in ele...("sa traiti bine"...reformularea : "sa traiesc bine!" ); "caldurica de la pasarica" stim cu totii ca sexul se vinde dar nu cand e vorba de centrale termice...si mai ales prin folosirea cuv "pasarica"...cred ca cei care au facut acel spot s-au gandit "mult" la aceasta rima pentru ca prin aceasta formulare nu cred ca "sensibilizeaza" pe nimeni mai ales sa cumpere o centrala..."am sotie si amanta..nu mai am nevoie de inca una" :PP...pe mine unul nici macar nu ma amuza "sloganul".....studentul de la publicitate...hmm oare e gresit sa-ti pretuiesti munca daca esti bun in ceea ce faci?sau suntem de parerea ca daca esti "mic" faci munca voluntara?.....CNA-ul isi face treaba cum trebuie...nu degeaba copii de clasa a 4-a imi cer tigari si sunt prinsi beti la scoala...sau fac deja propuneri interesante fetelor...locul nr 5 hmm...prost e cel care accepta sa fie promovat cu o idee reciclata nu cel care o ofera...:P...cat despre unirea...nu cred ca s-au gandit ei la introducerea lumii reale in publicitate....cred ca acel spot are ca public tinta exact personajele reclamei.D.p.m.d.v locul 1 pentru tupeu in publicitate ar trebui sa fie ocupat de spoturile Zaraza pentru ca intradevar au "cohones" sa critice....de ce sa bei zaraza cand poti sa bei unirea?mai ales ca este mai scumpa....bautura de calitate pentru oameni de calitate :)
melania alexandru
acum 11 ani
...sa-mi permit sa adaug faptul ca unele agentii de publicitate 'ofera' pline de bunavointa teste de copywriting pentru amaratii pasionati de publicitate( care in prostia lor tot insista sa patrunda pe acest taram) iar mai apoi le folosesc ideile mintind cu o asa nonsalanta ..."Nu am primit rezolvarea testului"?

hm...



Related