Cat de greu e sa gasesti un mix bun?

Cand ma gandesc la casa parinteasca (in care ma voi refugia dupa furtuna generata de reactiile la analiza asta), la cati bani a costat campania de rebranding Elite/lansare Doncafe, la cata lume din Leo NU a lucrat la ea (probabil doar femeia de serviciu si bucatareasa), la atenta monitorizare a pietei de publicitate din Romania, realizata de The Practice (si de Rancea) pentru a declara ca "Lansarea ANULUI in Romania este realizata de Leo Burnett si Strauss" si ca "Strauss Romania lanseaza CEA MAI MARE campanie de comunicare dedicata sufletului latin", la post-urile scrise de Matasel si de Boti pe blogurile lor (da, daca aveti blog, o sa va citeze presa, doar nu credeati ca tinem secret), la faptul ca lui Boti i-a cazut literalmente fata cand a vazut ce are de facut, la generozitatea cu care a recunoscut Matasel contributia colegilor la campanie (Cafea cu suflet "este brand visionul scris de mine si care a devenit si slogan, adus la viata de executiile colegiilor care au lucrat pe proiect…"), la replicile date de ei comentatorilor inocenti care traiau cu impresia ca-si pot da cu parerea despre campania Doncafe de parca ar fi costat cateva sute de mii de Euro, la ziua memorabila cand iLeo a mixat "o parte importanta a blogosferei" (asta insemnand ca au obtinut un post la Zoso), la vina pe care o simt cand imi aduc aminte ca n-am avut rabdare sa urmaresc pana la capat nici unul dintre cele 2 filmulete pe care le-am obtinut pe mixes.ro inainte sa adorm de plictiseala, la munca titanica a celor de la iLeo pentru a realiza toate catralioanele de variante de mixuri (si la faptul ca nu era nevoie, ca pricepeam din prima ideea de mix), la comentariile care au curs in restul blogosferei dupa lansarea mixes.ro, mai-mai ca-mi vine sa apas ALT+F4 si sa caut un prichici humuit sub care sa ma ascund in momentul in care vor incepe sa tune si sa fulgere toti angajatii din grupul Leo Burnett Romania care si-au dedicat ultimele 10 luni lansarii brandului Doncafe si a mixurilor sale.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Oameni

Sectiune


Comentarii

Mihai Barsan
acum 15 ani
= doncafe.

intr-adevar, doncafe nu gaseste un mix bun.

Bogdan Borascu
acum 15 ani
pentru a nu stiu cata oara cand imi demonstrezi ca nu ai habar de publicitate! daca pana acum m-am abtinut sa iti comentez ineptiile si rahatul (turcesc evident) mancat, nu mai pot! tu nu stii sau nu poti sa intelegi elemente basic ale advertisingului cum ar fi target sau memorabilitate, dar cu toate astea tot insisti sa critici campanii..

daca nu intelegi notiuni basic, nici nu ma astept sa percepi diferenta dintre a face un promise (ca brand) si a face consumatorul sa traiasca un promise in timp ce intra in contact cu reclama ta.

nu stiu cine si de ce te tine la iqads, nu stiu cine si de ce macar vorbeste cu tine pe teme legate de advertising, dar tare as vrea ca aceste campanii pe care tu le manjesti cu seninatate sa castige cate-un effie sau cate-un premiu pe la festivaluri de creativitate. Iar castigatorii sa vina sa te bata cu premiul in cap pana incepi sa vezi ce e intr-adevar bine si ce e nasol in advertising..

mihai patrascu
acum 15 ani
cum adica nu gaseste un mix bun? te referi la "mix"-urile din reclame sau printuri sau mix-urile doncafe "for real"
Irina Ionescu
acum 15 ani
gandirea, strategia or fi bune, executia sucks! imi pare rau pentru armata leo, dar campania nu este convingatoare, as spune 'lime'.
Ana Militaru
acum 15 ani
ce surpriza. nu-mi vine sa cred. hai,mai,pe bune?
Mihai Barsan
acum 15 ani
vad ca leo-fanii sunt foarte eleganti :)

totusi eu o cred mai tare pe ana: pare o campanie care poate sa-i aduca lui leo atat noi premii cat si o noua concediere.

(1) doncafe mix e cumva tot brandul ala cu corason latino "cafea cu suflet" sau e alt brand?

(2) "e greu sa faci un mix bun" e un mesaj sa zicem controversat:

- in cel mai bun caz zice ca doncafe stie cum sa faca un mix care sa nu fie totalmente idiot.

- in cel mai rau caz zice ca doncafe habar n-are sa faca un mix bun, pentru ca "e greu" si se vede treaba nu reuseste nici macar in reclame.

(3) Printurile sunt si mai dezastru, pentru ca nu exista nici macar o minima indicatie ca doncafe foloseste o alta reteta decat cea data in print. In plus, cum sa compari cafeaua cu un rahat la propriu?? Chiar daca, sa zicem, cafeaua iese suprioara, ramane comparabila cu un rahat. Nu mai zic de simpla asteptare creata asupra gustului.... bleah.

Marius revent
acum 15 ani
Esti extrem de subiectiva in aceste comentarii si se vede. E mult "EU" in toate comentariile ceea ce nu e neaparat ok.Nu cunosti piata respectiva de moment ce te intrebi daca era nevoie de un asemenea rebranding .... si se pare ca in cartea ta au uitat sa scrie cum publicitatea care amuza e buna.

In fine presupun ca nu tot timpul esti atat de vehementa prin subiectivitate. Tine minte ca ar trebui sa scrii pareari profesioniste nu pasionate.

Costin Bogdan
acum 15 ani
Nu am de gand sa comentez despre articolul de mai sus. Altfel, bravooo leo, foarte tare campania Doncafe Mixes.
florin dumitrescu
acum 15 ani
cred ca interpretarea e: o blonda conducind o masina mare face dezastre in parcare. dar recunosc ca m-am gindit mult (si tot nu sint sigur). prima impresie a fost tot de aventuri cu tirangii, inainte sa citesc ce ai scris. pt. pipi+mirodenii+nas am mai multe ipoteze, dar as miza pe cea a situatiei in care iti vine sa stranuti in timpul mictiunii. vorba pacatosului, e greu sa gasesti situatii bune de mix...

altminteri, este tipic pt. publicitatea romaneasca sa nu se delimiteze antifraza, astfel incit esti indus sa asociezi efectul nashpa cu produsul/brandul. ultima oara a fost cazul cu guma de mestecat pe care o asociai cu razatoarea data pe limba. cine nu statea sa se gindeasca daca nu cuma e vreo alternativa absurda pe acolo raminea cu o impresie neg. dsp. guma. aici adunarile se fac in acelasi cimp cromatic cu range-ul de pliculete, iar cele doua fraze antitetice sint scrise pe acelasi rind. daca nu esti setat sa cauti splitul logic, tragi concluzia contrara. si, vorba lui chubacca, te cam face la asocieri gust/miros...

psihanalizabila predilectia pt. subiecte scatologice. cred ca au propus si un mix pe baza de tampon uzat, asa, de sacrificiu, ca sa se aprobe caca si pipi.

smoke alot
acum 15 ani

Nu am de gand sa comentez despre comentariile de mai jos. Altfel, bravooo ana, foarte stupida campania Doncafe Mixes.

PS: mi-e putin mai rusine sa spun ca lucrez in publicitate de-acum

maria nagy
acum 15 ani
poate cel care crede ca lume anu are cunostinte de publicitate ar trebui sa isi insuseasca niste cunostinte de jurnalism. Acest articol este un gen de opinie, adica, autorul isi expune opinia SA. daca nu coincide cu a ta... nu il mai citi. simplu... nu? Cat despre leo... in cadere libera. Poate lua premii castigate chinuit si stramb, insa acest lucru nu ascunde un esec. esecul? imposibilitatea de a se autodepasi. Orizontul lor s-a ingustat pana a ajuns un punct - punctul lor de vedere. e unul. e omniprezent in ce fac. devine boring, previzbil si de cele mai multe ori de prost gust.
ookkklll ooollljjj
acum 15 ani
Bai nene, am zis ca nu mai am puterea de a judeca atunci cand m-am straduit sa inteleg ce dreaq se intampla acolo cu mix-urile acelea, in ideea ca mai marii trambitari ai neamului s-au manifestat vehement impotriva criticii fara a cunoaste brief-ul. Da' hai frate, nici chiar asa! Da-o in pana mea de treaba, asta e bataie de joc. Inteleg ca sunteti plini de voi, cu toale extravagante si atitudine infumurata dar tineti-va toate astea in cercu' vostru de rahat si nu va mai reflectati cretinataturile refulate din prize si crize de personalitate in munca voastra. Invatati romaneste si iata un prim exemplu: mix = amestec, a? a fost greu? ANA MILITARU de la articolu' asta esti idolu' meu.
ookkklll ooollljjj
acum 15 ani
Spuneti-mi va rog ca sunteti mici, verzi si de pe alta planeta!!!
dana savuica
acum 15 ani
asa ca, fara click-uri si comentarii, incetati sa faceti trafic acestor baliverne studentesti. acest site practic nu exista fara click-uri, fara aprobarile sau nemultumirile dvs., care ii fac bine la trafic indiferent de parerile voastre, care conteaza doar pentru ca existati. pa!
ookkklll ooollljjj
acum 15 ani
Oau, ce ai putut sa faci! O sa dea faliment Iqads de acum. Ce ne facem? Aaaaaa...

Stupid Idiot!!!

Andrei Marinesco
acum 15 ani
Articolul e ok.

Campania asta e pur si simplu o tampenie pentru prostanaci care nu au ceva mai bun de facut decat sa stea sa isi bata capul cu ghicitorile imbecile din reclame gen ecuatie-gluma proasta (x+y+z=rahat). Cat de dumb poti sa fii pentru asta?! Spoturile sunt pur si simplu ridicole.

Sa vorbesti in cazul asta de strategii, viziuni si misiuni si brand-promisiuni egal sa mananci rahat.

Buzz off, publicitarilor!

xtina xtina
acum 15 ani
apropos de ce spunea "micul_blog" : "...dar tare as vrea ca aceste campanii pe care tu le manjesti cu seninatate sa castige cate-un effie sau cate-un premiu pe la festivaluri de creativitate. Iar castigatorii sa vina sa te bata cu premiul in cap pana incepi sa vezi ce e intr-adevar bine si ce e nasol in advertising.. "

Oare 2 premii la Golden Drum sunt suficiente??? Un Golden Drum si un Winged Nike... :) sau poate vor urma si altele...

Ana Militaru
acum 15 ani
Daca e nevoie de un premiu la Golden Drum sau la Effie ca sa contraziceti o analiza de reclama scrisa de mine, inseamna ca scriu al dracului de bine, asa ca mersi de compliment. As fi vrut sa reusiti cu vorbe, dar vad ca va e imposibil. Pe de alta parte, daca tu ma crezi mama omida citeste aici http://www.iqads.ro/a_9180 si sper sa mai citesti si alte analize in afara de cele despre agentia ta/prietenii tai.
cristina gavrila
acum 15 ani
pe langa "mixurile" astea ... jacobs si nescafe sunt adevarate capodopere :))
paslaru denisa
acum 14 ani
Dar cand vad atata greutate in a intelege ceva simplu, chiar banal de simplu pe alocuri, imi aduc aminte de o vorba care spunea ca cel mai bine poti ascunde ceva la vedere, exact acolo nu va fi reperat. Si se pare ca am avut dreptate.

First: vreau sa fie clar ca nu sunt o sustinatoare a celor de la leo, nici a doncafe-ului, vreau doar sa subliniez ceva evident: ideea de mixuri din print-uri se refera mai mult la cat de greu e sa combini anumite elemente... de acolo si ceea ce pare aiurea, absurd, cretin, neispirat, etc. Cam atat, nu de alta, dar ma asteapta o sedinta maine si nu pot sta pe-aici prea mult. Si inca cevfa totusi: nu sunt luptatori de wrestling ci de lucha libre... din mexic ... care nu au role in costumatie, ei fiind niste luptatori, e o parodie! Cat de greu e sa gasesti cimbinatia potrivita: cea dintre lucha libre, tutu si role nu este una ... fericita sa spunem :)) Spiritul latin, remember? ;)

Costin Bogdan
acum 14 ani
Vezi ca a cam luat effie.:PPPPP


Branded


Related