Cadou promotional

In actiunile de promovare a vanzarilor, obiect promotional/articol oferit gratuit clientelei potentiale (fara a fi solicitat sau la cerere), actiune independenta de achizitia vreunui produs sau serviciu de beneficiar (spre deosebire de prima). Prezinta un impact pozitiv pentru firma indeosebi in termeni de imagine decat sub aspect financiar (mentinerea relatiilor de prietenie cu clientela, imbunatatirea imaginii, aport relational). Modalitati de prezentare: - cadou direct - obiect promotional oferit clientelei fara a fi necesara achizitia unui produs/serviciu si fara manifestarea expresa a dorintei acesteia. Este o actiune care insoteste, de regula, un eveniment comercial sau festiv al firmei. Exemplu: o agenda, un calendar sau un pix inscriptionat oferit la standul unei expozitii, dulciuri sau baloane oferite copiilor care insotesc parintii la cumparaturi intr-un supermarket, traditionalele cadouri oferite clientelei la sfarsit de an s.a. - cadou pentru toti vizitatorii unui nou punct de vanzare. Exemplu: promisiunea acordarii unui cadou-surpriza (in limita stocurilor disponibile) tuturor vizitatorilor unui nou supermarket (sau unui magazin VPC ori virtual). Obiectiv: descoperirea magazinului, cresterea frecventei de vizitare, atragerea clientilor oportunisti, comunicare; - cadou oferit la cerere, in numar limitat - spre exemplu, un ghid turistic oferit primilor 1.000 de persoane care au raspuns unei oferte/unui sondaj prezentata intr-o revista de moda, fara obligatia cumpararii vreunui produs/serviciu (perceptia ofertei-cadou trebuie sa fie valorizatoare); - cadou de sponsorizare: cadou oferit unui client drept recompensa pentru recomandarea efectuata unui produs/unei modalitati specifice de distributie fata de o cunostinta. Se utilizeaza pentru bunurile de folosinta indelungata avand o valoare unitara ridicata, in vanzarile directe, in VPC, in cluburile de consumatori, in vanzarile pe baza de abonament (presa, carti, fitness s.a.). Scop: stimularea primei achizitii, crearea de interactivitate, comunicare. Clientul care a fost prezentat beneficiaza, la randul sau, de o oferta de primire (de regula, sub forma de prima);


Articole in care e folosit acest termen