[Festival local] Vlad Popovici (Kubis Interactive): Festivalurile locale au inceput sa fie mai transparente si sa premieze intr-adevar performanta si creativitatea

[Festival local] Vlad Popovici (Kubis Interactive): Festivalurile locale au inceput sa fie mai transparente si sa premieze intr-adevar performanta si creativitatea

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea lui Vlad Popovici (Managing Director, Kubis Interactive).

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Pana acum cativa ani, nivelul festivalurilor locale inca nu ajunsese acolo unde ar trebui. Dar de ceva timp au inceput sa fie mai transparente si sa premieze intr-adevar performanta si creativitatea, prin criterii bine puse la punct, lucrari de calitate si un juriu avizat si nepartinitor.

Asadar, consider ca un festival deja matur, care se respecta, trebuie sa indeplineasca trei criterii importante, pentru a avea credibilitate si “crestere” de la an la an, atat ca numar de inscrieri, cat si ca nivel de calitate si creativitate.

1. Inscrierea lucrarilor trebuie conditionata de plata unei taxe. E singurul mod in care se filtreaza lucrarile bune fata de “toate celelalte” si modul in care cei care le inscriu isi dau silinta sa scrie acele studii de caz intr-un mod cat mai profesionist (si aici ma refer si la video-uri de prezentare, care pana nu demult erau optionale).

2. Sa fie reguli / criterii clare de jurizare pentru fiecare categorie; nu neg ca exista cateodata si o doza de subiectivism, dar trebuie sa influenteze intr-o mica masura votul; in plus, ideal este ca toti din juriu sa fie in asentiment atunci cand stabilesc castigatorii, si aici incepe partea fun pe argumente si dezbateri.

3. Oamenii din juriu trebuie sa fie din industrie, sa stie cu ce se mananca domeniul respectiv si sa aiba experienta foarte mare (de preferat, sa fi facut sau sa fi fost implicati la randul lor in astfel de proiecte). Si, sa nu uit: impartiali! :)

Ce face, ce nu face/Ce se intampla, ce nu se intampla
Un festival local poate creste nivelul de calitate a proiectelor in respectiva industrie locala, dar si cadrul competitional, premiaza creativitatea si mai ales pune reflectoarele si descopera tinerele talente.

Faptul ca, de ceva vreme, lucrarile din Romania au inceput sa castige la festivalurile internationale este un semn incurajator ca suntem in directia potrivita. Cred ca festivalurile locale au contribuit la acest lucru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related