Totul despre publicitate, productie si vodka cu portocale

Totul despre publicitate, productie si vodka cu portocale

O sa dau din casa, n-am ce face. Miercuri a fost petrecerea IQads. Am sarbatorit multe lucruri: o noua directie editoriala si o noua campanie de comunicare, un nou layout grozav si vreo 10 ani de existenta. Deci o petrecere justificata, nu oricum. Totul s-a intamplat la Atelierul de Productie, caci avem multi prieteni. Pe invitatii am scris ca petrecerea incepe la ora 19:00. Dar noi am scris asa, stiind ca oamenii nu ajung niciodata la fix. Am gresit. Unii prieteni au venit de la 18:30, de nici nu era inca mancarea creativa de la frufru pusa frumos pe paleti. Pana la 7 era deja plin. Colegele mele care au facut evenimentul asta minunat sa se intample erau aproape in lacrimi. "Au venit oamenii si nu e totul gata". "Nu-i nimic", le-am spus. "Stati linistite, acum sunt eu aici" si le-am intins cate un pahar de vodka cu portocale. S-au relaxat, desigur, si asa a inceput un sir bizar de intamplari.

Principalul obiectiv al acestei petreceri a fost de informare. A fost varianta noastra de a iesi dezbracati in piata publica si de a spune ca IQads nu mai este "Totul despre publicitate" ci "Totul despre publicitate si cei care o produc". Caci fara productie, poa’ sa fie creativii cat de creativi, dar degeaba. Productia e mama si tata lor, caci fara ea, ideile nu prind forma. Sunt asa, ca apa si pamantul, ca Ying si Yiang, ca orezul impreunat cu laptele, adica minunati, dar doar impreuna. Sau ar trebui sa fie, caci acum nu sunt chiar asa de prietene. Si cum sa spunem asta mai clar decat organizand o petrecere fara productie, plina de idei de activari misto, dar implementate numai de noi, dupa cunostinte si posibilitati? Ne-au ajutat oamenii de la Next Advertising, Semida Duriga si Liviu David, carora nu le-a fost frica de nimic si au gandit tot ce urmeaza sa va povestesc.

Chestia care mi-a placut cel mai mult a fost cabina foto anti-gravitationala. Suna foarte bine, e o idee care ar putea fi implementata misto, cu niste curenti de aer foarte puternici, ca la NASA. Dar noi nu am avut asa ceva. Noi am avut patru pereti, o trambulina si o fata, Sandra, cocotata pe margine cu un aparat foto. Si s-a facut coada la tanti Sandra si oamenii au sarit pe trambulina ca la Mamaia in parcul de distractii. In mansarda creativa de la IQads noi folosim foarte des cuvantul "super". Si cabina foto chiar a fost super super, de doua ori. Uite ce figuri fericite au intrat acolo:

Dup’aia am avut bungee jumping pe orizontala. Am lipit un burete de pereti, am infipt doua piroane in el, am legat o coarda, am avut echipament de protectie si multi nebuni care l-au incercat. Ideea era sa te tragi foarte tare in coarda aia, ca sa te traga si ea la randul ei inapoi. Ca la bungee jumping-ul ala normal (daca poti spune ca asa ceva e normal).

Atarnata de tavan am avut si o expozitie de printuri celebre, numai ca putina lume le-a recunoscut. De ce? Pentru ca erau niste printuri celebre explicate, nu si ilustrate. Adica niste printuri care nu au depasit stadiul de idei pentru ca, ati ghicit, nu au avut parte de productie. La eveniment era numai partea din stanga, stati linistiti:

Nu am putut sa ne abtinem si am urcat pe scena si niste creativi pe care i-am pus fata in fata cu niste oameni de productie si am numit asta "debate". A fost o discutie in contradictoriu, desigur, despre importanta productiei in publicitate, despre cerintele cateodata absurde ale publicitarilor si despre gasirea unei cai de impacare. Ce-am inteles eu de acolo e ca principala problema a publicitarilor este ca primesc cate un "nu se poate" cam de fiecare data cand merg la casele de productie cu idei misto. Din cealalta parte a venit insa un raspuns rational, sustinut de explicatii solide cum ca in unele cazuri chiar nu se poate. Poate e de la buget, poate e de la deadline ("poti sa faci si tu asta pana maine"”), poate e de la lipsa de materiale pe stoc. Creativii au fost mai guralivi, producatorii mai seriosi, dar imi pare ca se incearca pe undeva o impacare si o colaborare fructoasa dupa acest debate. Pe scena au urcat Liviu David (Next Advertising), Mihnea Gheorghiu (Publicis), Mihai Ene (THE SECRET SERVICE), Costin Radu (The Geeks), Artur Octavian Falceanu (AdProduction), Viorel Spinu (Robofun), Laura Georgescu Baron (HiFi Production), Bogdan Kisescu (Men in Black), Traian Ardac (Reload Film).

Dupa debate, cand ne-am mai calmat, pe scena a avut loc prima opera rap din istorie. O idee foarte faina, de ce sa existe numai opere rock? Aveti ceva cu rap-ul? Un baiat de cartier a dansat foarte frumos pe Vivaldi, in spatele unei cortine (un cearceaf de la Ikea):

Si bineinteles ca am facut marele reveal al noii campanii IQads care merge pe acelasi principiu, al ideilor misto fara productie: spotul TV povesteste filmul Avatar simplu, ca un desen animat cu extraterestrii, iar spotul radio povesteste Bohemian Rapsody de la Queen, cea mai cunoscuta melodie din lume. Nici nu are sens sa le explic, trebuie sa le vedeti si ascultati:

Nici printurile nu sunt de lepadat:

Si vreau sa va povestesc de vodka. A fost multa, am consumat-o pe toata. Nu numai eu, ci toata lumea. Vodka face lumea mai buna. Mai ales cand e combinata cu artificii din alea mici, de tinut in mana, stelute le zice. A fost show-ul nostru pirotehnic indoor, creat cu ajutorul tuturor celor care nu le-a fost frica de un pic de foc:

Si nici la baie nu am lasat invitatii in pace. Le-am spus si acolo cat de bine ar fi putut sa arate daca oglinzile noastre erau produse cum trebuie. Oricum au aratat bine, dar na, tot timpul e loc si de mai bine:

Si cand au plecat acasa, unii mai devreme, unii mai tarziu, invitatii au primit pungute cu cadouri. Sau cel putin cu perspectiva unor cadouri, care, daca aveam productie, se puteau si intampla. Sunt geniale, normal:

Va mai spun un lucru: initial mi-am propus ca acest material sa apara imediat dupa petrecere, joi dimineata. Dar nu am putut din motive de vodka. Semn ca a fost bine, ca eu nu beau niciodata fara sens. Nici nu dansez fara sens. La multi ani IQads, ai facut 10 ani si ma bucur. Si arati si foarte bine. Se cere un selfie (sper ca ati observat ca ati citit acest text intr-un nou layout minunat, da?).

Mai multe poze de la petrecere puteti sa vedeti si tag-uiti pe pagina noastra de Facebook.

Toate creatiile campaniei IQads sunt aici si sunt super.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related