[Tinerii din agentii - Ogilvy] Monica "Rochita" Dudau a facut lucrurile sa se intample la IQads vreme de 3 ani. Apoi a trecut pe frontul agentiilor

Brunet cu accente de mov, lungime: scurt cu suvite mai lungi, breton

Monica Dudau (ex Super Project Manager la noi, la IQads) a fost bruneta, roscata si satena, ocazional cu accente movulio-argintii; a avut breton si par scurt, breton si par lung, doar par lung si doar par scurt. Eu am prins numai cateva luni cu Monica aici si n-am apucat sa vad pe viu toate experimentele pe care le-a facut cu coafura ei. Ce mi-ar fi placut s-o vad cum i se schimba figura si cum trece de la spion sub acoperire, la personaj de anime, la Lolita with an edge (daca mi se permit englezismele). Dar orice personaj ar fi avut, trademark i-ar fi rochita. 

Monica a dezvaluit intr-un teambulding ca nu intotdeauna i s-ar fi potrivit numele mijlociu "Rochita". Trecerea de la blugi si pantaloni la feminitatea vestimentara s-a petrecut in liceu si a fost brusca. Acum are peste 200 de rochite si le arata zilele astea la Ogilvy, unde e Super Social Media Specialist. Cititi - vi se va povesti si o doza din culisele IQads. Sunteti curiosi, va stiu eu.

Saten-roscat, lungime: scurtut, breton ascuns

INAINTE DE PUBLICITATE

Studii
Initial, jurnalism. De la 13 ani, eram sigura ca vreau sa fiu jurnalist de investigatie, asa ca in primii 2 ani de facultate am studiat jurnalism. Dupa aceea, am trecut la publicitate - intai, FJSC, apoi un masterat la SNSPA.

Si atunci am stiut: advertising is the way
In al doilea an de facultate. Cred ca mi-am dat seama ca e greu sa fii fericit ca jurnalist de investigatie pentru ca vei incerca aproape intotdeauna sa descoperi the worst in people.

Saten cu roscat, lungime mediu spre lung, fara breton

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu pot sa spun ca o campanie mi-a schimbat cu totul opinia despre publicitate, dar sigur a contribuit Be stupid - Diesel.

Mai vreau sa mentionez doua care mi-au confirmat mai tarziu ca eram in industria care trebuie - campania Anim'est 2011 (o campanie Ogilvy Romania) si PUMA - After Hours Athlete.

Pre-judecati
Credeam ca lucrurile sunt mai putin pe fast-forward si ca ai intotdeauna timp suficient de gandire inainte sa iei o decizie.

Rezerve
Stiam cam ce presupune un job in publicitate, cu tot cu multele ore peste program. Singura rezerva cred ca era legata de faptul ca la momentul respectiv nu eram sigura daca sunt potrivita pentru industria asta.

Brunet, lungime medie, fara breton 

La angajare
Nu a fost nici greu si nici nu a durat prea mult. Am participat la scoala Teach Me, organizata de Advice, iar echipa mea a avut proiectul castigator. Premiul a fost un cod de acces pentru scoala IQads Kadett. O saptamana mai tarziu, raspundeam anuntului "Marin Preda are nevoie de tine". Doua saptamani mai tarziu, lucram la IQads, pe partea de proiecte.

Dupa 3 ani si jumatate la IQads, am decis insa ca e cazul de o schimbare - schimbare care a luat numele de Ogilvy. La putin timp dupa ce am aflat ca am fost angajata ca Social Media Specialist, eram foarte entuziasmata si dornica sa anunt vestea pe Facebook. Facebook insa nu avea optiunea de a-ti trece la profil un viitor job, asa ca, din amuzament, le-am scris celor de la Facebook sa o implementeze. Nu imi inchipuiam ca se va si intampla vreodata. Trei zile mai tarziu, Facebook avea butonul "I will work here in the future".   

Saten-castaniu, lungime: scurt, breton

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Cupa Agentiilor la Fotbal 2011 sau cum sa gestionezi orgoliile a 300 de publicitari pasionati de fotbal. O insolatie, o ploaie de o zi si 76 de meciuri mai tarziu, s-a validat ipoteza - advertising is the way.

Campania de care esti cea mai mandra
O cerere neconventionala in casatorie, la ADfel, o ploaie de fulgi pentru Axe si un salon improvizat in care stilistii aleg cele mai wild coafuri pentru tine pentru Desperados si Wella Professionals.

Brunet, lungime: mediu spre lung, breton

Brunet, lungime: mediu spre lung, fara breton

Cea mai mare gafa de pana acum
Nu cred ca am facut o gafa mare pana acum. Am cerut confirmare in acest sens de la cei cu care am lucrat cel mai mult :).

O deziluzie
Am invatat ca o idee foarte buna poate ramane in continuare in sertar, chiar daca agentia si clientul sunt incantati de ea.

Cel mai important lucru invatat
Oamenii din departamentul de creatie n-ar trebui sa fie singurii creativi din agentie. Si account-ul si strategul si oamenii de media ar trebui sa aiba o doza mare de creativitate si sa nu le fie teama sa-si prezinte ideile.

Mentori/ invatatori
Lista e foarte lunga, dar o sa ma rezum la 4 oameni:

- Marin Preda, poetul & my former work husband - de la el am invatat cand e bine sa faci o glumita cu clientul, ca you attract more flies with honey, lucru valabil si in relatia cu colegii, si ca nu trebuie sa te multumesti sa faci ceva doar bine;
- Iulia Bacanu - ca poti sa fii prieten apropriat cu cei cu care lucrezi, iar asta sa nu iti afecteze munca;
- Diana Caracota - de la ea am invatat ca un sef bun isi pune intotdeauna angajatii pe primul loc;
- Luana Roth - ca merita sa te zbati pentru o idee buna, chiar daca nu ai multi sustinatori.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Sper ca in urmatorii ani imi voi porni propria afacere. Inca astept the big idea. Daca nu se intampla, greu de zis. Cand eram mica, voiam sa fiu detectiv sau avocat.

V-a vorbit Monica Dudau, zisa Rochita



Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related