Friends/TBWA, Rogalski Damaschin PR și Fundația Conservation Carpathia lansează campania „O, brad frumos”, o inițiativă menită să atragă atenția asupra importanței brazilor naturali

  • Anual, în România, sute de mii de brazi sunt tăiați și scoși la vânzare de Crăciun; 
  • Pentru a ajunge la înălțimea de 1,5-2 metri, așa cum sunt cei vânduți de Sărbători, unui brad îi sunt necesari mai mult de 10-12 ani; 
  • După 12 ani de luptă pentru supraviețuire, bradul este tăiat într-un minut. Este ținut două săptămâni în casă, apoi este aruncat la ghena de gunoi; 
  • În acest context, Friends/TBWA, Rogalski Damaschin PR și Fundația Conservation Carpathia dau startul campaniei „O, brad frumos”, care își propune reducerea pe termen lung a numărului de pomi de Crăciun tăiați din pădure și încurajarea oamenilor să apeleze la surse alternative: brazi crescuți în pepiniere, în ghiveci sau alternative confecționate manual. În acest fel, și generațiile următoare vor avea șansa să se bucure de măreția brazilor naturali, în pădurile din Munții Carpați; 
  • În cadrul Concertului de Colinde de la Ateneu, care a avut loc în 13 decembrie, Corul Symbol a cântat varianta reinterpretată și mai ancorată în realitate a celebrului colind „O, brad frumos”, pentru a sensibiliza publicul cu privire la acest fenomen.

Nu este Crăciun dacă nu ai brad în casă, o idee adânc încetățenită în rândul oamenilor din întreaga lume, care a instituit însă un adevărat atac asupra pădurilor de brazi. Tradiția brazilor de Crăciun datează din secolul al XVI-lea și, deși este un obicei la care ținem foarte mult, la momentul actual, există în Europa câteva zone puternic afectate de acest fenomen, printre care și nordul Bucovinei și Maramureșului.

Dacă în Occident, brazii la ghiveci au devenit deja tradiție, în România, în perioada Sărbătorilor de iarnă, sunt tăiați sute de mii de brazi, echivalentul a zeci de hectare de pădure.

Pentru a atrage atenția asupra acestui fenomen, TBWA/Friends, Rogalski Damaschin PR și Fundația Conservation Carpathia lansează campania „O, brad frumos”, o inițiativă prin care își propune păstrarea pădurilor naturale din Munții Carpați, unde bradul este o specie simbol.

Aceasta specie deosebită suferă din cauza schimbărilor climatice, a modului în care s-au tăiat și regenerat pădurile în ultimii 100 de ani și datorită extragerii pomilor de Crăciun din pădurile naturale. Corul Symbol susține inițiativa, interpretând în cadrul Concertului de Colinde desfășurat în 13 decembrie la Ateneu, celebrul colind „O, brad frumos”, dar în variantă rescrisă și adusă în realitate, pentru a sensibiliza oamenii cu privire la acest fenomen. Activarea a fost relatată pe larg și în cadrul Știrilor PRO TV.

 

"În pădurile în care se desfășoară activități economice, modul de tăiere și regenerare trebuie să promoveze neapărat păstrarea proporției bradului, în principal din regenerări naturale. Procentual, extragerea brazilor din pădure pentru pomi de Crăciun trebuie redusă proporțional cu apariția pe piață a alternativelor, în așa fel încât bucuria copiilor și nepoților noștri de sărbători să nu fie știrbită. În ultimii 3 ani, FCC plantează între 40.000 și 50.000 de puieți de brad în zone în care acesta a fost eliminat de către om. Încurajăm participarea copiilor și tinerilor la activități în pepinierele fundației și la campaniile de plantare pe care le organizăm. Voluntarii au ocazia să aibă în grijă puieții, de când apar în pepiniere până când sunt plantați în munte și câțiva ani după reîmpădurire", a declarat Mihai Zotta (Director Tehnic Fundația Conservation Carpathia).

 

"Muzica este un vehicul care sensibilizează, care atinge corzi greu de atins de cuvânt. De aceea, când ne-a fost propusă această idee, am decis să o facem cu dragă inimă. Cu atât mai mult cu cât fetele din cor au fost entuziasmate când au auzit de ea. Una dintre menirile Corului Symbol este să ajute diverse cauze sociale care aduc schimbări în bine. Cât despre despăduriri, trebuie odată și odată să oprim această catastrofă națională, despre care e greu de zis unde ne va duce, dar în niciun caz spre bine", a declarat Prof. Jean Lupu (Dirijor Corul Symbol).

 

"Campaniile care ajută natura sunt modul în care noi, cei din agenție, dăm ceva înapoi societății. Și că tot se apropie Crăciunul, toate colindele pe care începem să le auzim ne-au inspirat să rescriem cel mai celebru colind despre brazi. L-am rescris fix cum brazii l-ar fi compus. Și cum trebuia neapărat să fie interpretat într-un mod special, l-am urcat pe scenă la Ateneu, cântat de zeci de voci care i-au dat valoarea pe care pădurile din România o merită. Și melodia a fost lansată pe orice mediu posibil.", a declarat Vladi Păunescu (Group Creative Director, Friends\TBWA).

 

"Tradițiile nu dispar, tradițiile se transformă. Este Crăciun în casă și cu un brad în ghiveci. Acesta este motivul pentru care am intrat în această campanie și credem că prin muzică și orice altă formă de artă putem inspira oamenii în direcția faptelor bune", a declarat Cristina Lica (Communication Consultant, Rogalski Damaschin PR).

 

Echipele participante:

Friends\TBWA:
Sorin Trâncă - Creative Director
Vladi Păunescu - Group Creative Director
Roxana Tănăsache - Copywriter
Mario Niculae - Art Director
Ioana Știrbulescu - Business Development Director
Ilinca Marcu - Senior Account Executive
Claudiu Jojatu - Digital Director
Ionuț Popescu - Head of Performance and Strategy
Zoe Enculescu - Digital Project Manager
Vlad Mareș - Digital Project Manager & Deutsch Copywriter

Rogalski Damaschin PR:
Eliza Rogalski (Head of Strategy)
Alina Damaschin (Creative Leader)
Dorian Ilie (Consumer Communication Director)
Cristina Lica (Communication Consultant)

Fundația Conservation Carpathia:
Christoph Promberger - Director Executiv
Barbara Promberger-Fürpaß - Director Executiv
Angela Pop - Director de Comunicare
Mihai Zotta - Director Tehnic

Corul Symbol:
Prof. Jean Lupu - Dirijor

Umbra Studio:
Iulian Ioniță - Video Editor
Călin Tîmb - D.O.P



Branduri

Sectiune



Related