De ce o nisa e mai buna decat intregul sau Like a Virgin (unde virgin se citeste vargin) ep. 2

Virgin e definitia nisei. Virgin nu vrea sa placa la toata lumea. Virgin nu face focus grupuri in care sa intrebe casnice religioase - ei bine, nu am inventat eu termenul asta, regret amarnic, nu-i asa ca e fascinant? - ce inteleg din logo si cum cred ele ca ar trebui sa arate comunicarea companiei. Virgin si-a zis asa: nu am banii lui British Airways, nu am influenta lui British Airways, nici experienta, nici banii, ah pe asta am mai zis-o. Pe scurt, nu ma intereseaza sa ma placa toata lumea, ci doar lumea careia nu ii place sau nu ii place atat de tare de British Airways.

Virgin a inteles ca trebuie sa fie diferit de BA si ca nu esti diferit spunind, ci facand. Iar diferenta sta in produs. Sa vorbim un pic de Virgin Airways, dar numai dupa o mica introducere. N-as spune ca am zburat putin la viata mea, niciodata cu lowcost, n-am incredere in experienta pilotilor, in calitatea aparatelor, sunt paranoica. Prefer klm, airfrance, lufthansa, ba pentru ca ma gandesc ca sunt companii solide cu standarde inalte de securitate. Le prefer exact cum preferi sa mergi in carciuma de la bloc unde nimeni nu-ti da in cap pentru ca bei cu vecinii.

Acum nici o luna am avut ocazia sa zbor cu Virgin America. Doar 50 de minute. Doar. "Da ce v-au facut frate? ca doar nu v-au pupat in f...". Nu. Avionul era plin, tot un airbus ca oricare altul al klm-ului sau ba-ului.

Dar totul in rest era diferit: de la filmuletul cu instructiuni de zbor care este un desen animat care niciodata n-ar fi trecut de focus grupurile casnicilor religiosi (il gasiti pe boardsmag.com/screeningroom dati cautare virgin), la uniformele stewardeselor, la oferta de bauturici si snackuri pe care ti le cumparai trecand cardul printr-o fanta speciala a ecranului prins pe tetiera scaunului din fata ta, la selectia de muzica, videouri, jocuri, filme pe care le puteai vedea daca aveai timp mai mult, la designul instructiunilor de securitate. Fara carucioare cu cacatisuri si parfumuri de vanzare, fara tavite de plastic cu mancarica incalzita la microunde, fara cash. Un produs diferit in care Virgin a investit pentru ca si-a dat seama ca exista o nisa de cetateni care vor design, care nu vor omleta si furculita de plastic si zambetul standard si castile chinezesti.

Nu a amagit pe nimeni doar cu vorbe, a facut un produs diferit, nisat. Un produs care in cel mai bun caz lasa rece casnicul religios, gospodarul chitros, ecologistul nationalist si carierista vegetariana dar care este iubit de micul sucker pentru lucrurile altfel facute. Virgin iubeste nisa si nisa iubeste Virgin. Si mai face o gramada de bani din pozitionarea asta ingusta pe care un manager roman ambitios nu o poate intelege. Sfatul lui Virgin catre managerul roman ambitios care vrea sa fie placut de toata lumea? Bai fratioare, chiar n-ai inteles nici acum?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Luiza Petcu
acum 9 ani
Daca ai cunoaste putin ce inseamna industria aeronautica ti-ai da seama ca Virgin Airlines isi permite tot acest rasfat pentru ca banii nu vin numai de la Virgin Airlines.

Cat despre low cost, ai perfecta dreptate.



Related