[Digital Buzz] Cum se justifica investitia de 600.000 EURO in MONEY.ro?

Digital Buzz cu Dragos Stanca (Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu)

[UPDATE: Explicatii suplimentare in post-ul "Analiza unei tampenii: ce si cat inseamna, de fapt, 600.000 euro"]

IQads: Am urmarit pe dstanca.ro declaratiile pe care le-ai dat la Realitatea Tv si la The Money Channel despre lansarea MONEY.ro. Spuneai ca cititorii de presa de business nu au timp sa faca surfing pe zece site-uri si ca acum au un portal unde gasesc toate informatiile relevante de care au nevoie. Pentru ca oamenii sa reduca surfingul la un singur portal, trebuie sa aiba o mare incredere in el. Cum v-ati propus sa le castigati increderea oamenilor in MONEY.ro, "primul portal de business multibrand integrat din Romania"?

Dragos Stanca: Increderea vine "la pachet" in opinia mea. E un portal garantat de Realitatea-Catavencu si de standardele jurnalistice impuse aici, de echipele The Money Channel, Business Standard, Money Express, care au dovedit in timp profesionalism. Si chiar de echipa IQads, care este unul dintre site-urile afiliate MONEY.ro, asa ca nu imi mai puneti intrebari nasoale ca ne certam :) (glumesc).

IQads: Apropo de economisit timp, care sunt informatiile pe care publicul acesta vrea sa le afle rapid si pe care le poate gasi cel mai usor, pe toate laolalta, pe Mobil.MONEY.ro sau pe care le poate primi prin celelalte componente ale serviciului MONEY.ro Newsline (News Widgets, Breaking News Bar, Alerta e-mail, Alerte SMS, Newsletter)?

Dragos Stanca: Obsesia mea este impartirea cat mai fina a continutului pe domenii si subdomenii si subsubdomenii. Noi discutam aici, acum, de Media si Comunicare. Nu e de ajuns. Un utilizator de MONEY.ro va trebui sa afle ca acest interviu exista si daca e interesat de print, tv, online "? pentru ca e un portal care digitalizeaza si content print si tv, dar este un produs online/new media. Si asa mai departe. Toate aceste unelte vin in intampinarea unui fapt evident: publicul de presa de business nu are timp sa caute in N site-uri, noi trebuie sa ii oferim, la un loc, tot ce il intereseaza. Pe fiecare domeniu de business in parte.

IQads: MONEY.ro cuprinde tot continutul produs de Divizia de Business a Grupului Realitatea-Catavencu, dar si continut realizat exclusiv de redactia portalului. Depinde succesul MONEY.ro de cat de puternice sunt brandurile Diviziei de Business sau depinde in mai mare masura de calitatea continutului si de usurinta cu care se gaseste informatia pe site?

Dragos Stanca: Depinde in mod esential de succesul produselor offline, dar partea de content web only e din ce in ce mai importanta. Nu stiu cand va fi momentul in care ponderea se va schimba in favoarea online-ului si nu sunt sigur ca imi doresc asta. Indiferent de sursa, e important sa avem content valoros.

IQads: Cat de importanta este departajarea continutului original de cel preluat pentru reputatia portalului, din moment ce preluarea nu se face de oriunde, ci din site-urile de profil ale trustului Realitatea-Catavencu?

Dragos Stanca: Preluarea e doar o parte din MONEY.ro. Vom avea digitalizare a contentului print si TV, sper eu mult mai eficienta si tot mai multa productie proprie plus instrumente de agregare content din terte surse independente.

IQads: Ce se va intampla in viitor cu site-urile din Divizia de Business, care au devenit acum subdomenii money.ro?

Dragos Stanca: Nimic. Vor creste bine-mersi. Cele care nu vor creste, vor disparea, se vor "topi" in MONEY.ro, care e, alaturi de REALITATEA.NET, un brand strategic F5 pe zona de business news, in tandem cu general news.

IQads: Money.ro include MoneyWebTv.ro, singura arhiva video de business din .ro, care cuprinde deocamdata arhiva video tmctv.ro, streaming live de pe The Money Channel, si aplicatia DesktopTv. Ce fel de continut va propuneti sa includa in viitor aceasta sectiune?

Dragos Stanca: Pe langa ce exista deja, MONEY WEB TV va avea productii web tv exclusive online (avem cateva formate in lucru). In plus, studiem varianta prin care sa includem si UGC.

IQads: Aplicatia DesktopTv, acreditata de Microsoft Romania, permite accesul la arhivele The Money Channel si Realitatea Tv, dar si la streamingul live. Ati creat-o special pentru accesarea de pe televizor? Ce fel de public isi va instala aceasta aplicatie si in ce moment al zilei o va folosi cel mai des?

Dragos Stanca: Desktop TV e un experiment. Da, se adreseaza mai ales celor care doresc sa vizioneze web-ul pe TV, dar si celor care vor sa nu faca surfing, dar sa ramana conectati la TV via laptop.

IQads: Cum se justifica investitia de 600.000 EURO in MONEY.ro si in ce a constat efectiv?

Dragos Stanca: E foarte simplu: tehnologie, salarii web development, content, marketing, un data base nou nout si multe altele. 600k euro e o suma foarte mica pt amploarea proiectului, insa nu sunt genul care sa ma ascund dupa cifre ca sa ma dau manager eficient. Vorbim de suma anuala investita din care o parte o recuperam deja prin advertising. Va asigur ca sunt proiecte in .ro care au costat, in timp, de 4 ori mai mult si care nu isi vor recupera investitia niciodata. Situatie in care nu se va afla, cu siguranta, MONEY.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related