Povestile de viata ale barbatilor pana la 40 de ani, stranse de Dove Men+Care la Brand Film Festival

Povestile de viata ale barbatilor pana la 40 de ani, stranse de Dove Men+Care la Brand Film Festival

Scurtmetrajele inscrise de consumatori la competitia Dove Men+Care de la Brand Film Festival prezinta povesti cat se poate de diferite ale barbatilor maturi si impliniti: fie ca arata traseul anevoios prin care se ajunge la starea de multumire si impacare cu sine specifica varstei de 40 de ani, fie ca prezinta barbati care au ajuns deja acolo si spun cat de bine este sau ca arata o scena semnificativa din viata lor de zi cu zi. La finalul inscrierilor, am strans povesti de la filmari de la cei mai vorbareti dintre cei 13 finalisti:

“Este usor sa fii fericit”, dar nu e usor sa faci un film

Scurtmetrajul “Este usor sa fii fericit” prezinta un barbat care povesteste cum a trecut, de-a lungul timpului, prin tot felul de experiente, relatii si joburi, pana sa ajunga la momentul in care se simte bine in pielea sa, fericit si implinit alaturi de familie. Andrei Cojocaru, cel care a regizat filmul, ne-a povestit ca a avut tot felul de ghinioane care l-au dus pana in punctul in care era gata sa renunte la filmare: “Cristian Popescu (copilul de 9 ani) nu mai dorea sa joace dupa prima scena, iar la scena cu fotbalul in primul cadru tras a fost lovit prea tare cu mingea si a inceput sa planga. Partea adolescentului, unde a interpretat Sorin Popescu, a fost filmata de doua ori deoarece am filmat alte scene peste filmarea initiala. Persoana care trebuia sa joace in ultima scena s-a imbolnavit si nu a mai putut juca. Aceasta s-a intamplat cu o zi inainte de deadline, asa ca am dorit sa renunt la film. Salvarea a venit trei ore mai tarziu cand un vecin, Mihai Izvoreanu, a decis sa ma ajute”.

Secventele cu intamplarile de mai sus sunt aici:

Iar scurtmetrajul inscris in competitie este acesta:

Pur si simplu, acum improvizeaza

Filmul “Pur si simplu”, creat de Emilian Craciun si Alin Paduraru, prezinta un barbat matur si implinit (rol interpretat de Mircea Chelaru Jr.) care e filmat in timp ce i se ia un interviu si face diferite activitati de rutina. “Ne-am intalnit si am scris scenariul impreuna cu Mircea la o cafea. A doua zi ne-am suit in masina si am plecat spre Constanta... voiam neaparat sa tragem rasaritul acolo, nu prea stiam cum si unde o sa il folosim sau de ce, cred ca a fost mai degraba o scuza sa ajungem la mare. Interviul propriu-zis l-am tras in Bucuresti dupa cateva zile. Cum nu aveam scrise decat intrebarile, totul a depins numai de Mircea, care a fost natural si spontan”, a spus Emilian.

Draga eu in viitor

Scurtmetrajul “Cu mine, tot” spune povestea unui barbat care isi pastreaza amintirile si dorintele sub forma unor scrisori pe care si le scrie de ziua lui. Daniel Draghicescu, cel care a semnat regia, imaginea si montajul, ne-a spus ca a fost prima oara cand echipa lui s-a implicat in realizarea unui scurtmetraj: “Ne-am hotarat brusc ca o saptamana este suficienta pentru a ne folosi de experienta noastra (zero) sa facem un film. Cea mai mare provocare a fost sa-l facem pe Mihai, actorul, care are 27 de ani, sa arate a 40. In mod clar, am esuat, dar a fost extrem de funny sa-l privim cum se dadea cu fond de ten la ochi si cum isi turna pudra de talc in cap pentru a-si albi parul”.

 

Cu drag, alaturi de Daniel au lucrat Maria Ilas (texte) si Mihai Ilas (actorul, voice-over).

“Arborele vietii”: fotografii care arata implinirea dorintelor

Scurtmetrajul “Arborele vietii” arata cum dorintele unui copil se transforma, pana la maturitate, in fotografii care surprind realitatea si dorintele implinite. “Cea mai mare provocare a fost lupta cu praful si nisipul de pe malul lacului Boian, plus invazia de omizi din Comuna Dorobantu, la care mai pot adauga si ‘invazia’ unei turme de vaci ce ne-a tinut pentru o vreme din filmat”, a spus Victor Baluta, regizorul scurtmetrajului. Scenariul a fost creat de Daniel Relenschi, iar la filmari au participat Florin Mirica (personaj principal), Mona Necula (sotia) si Victor Mirica (copilul).

Barbatul care nu isi mai doreste nimic in plus

Tot prin alaturarea de fotografii a fost realizat si filmul “How did I get a stain on my car's upholstery”, care arata un barbat care ajunge la momentul in care nu mai are ce dorinte sa ii ceara pestisorului de aur, semn al momentului de implinire totala din viata sa.

“In mainile tale”, clipul care da viata fotografiilor

Mesajul scurtmetrajului realizat in stop-motion “In mainile tale” este ca dorinta de cunoastere, ambitia de a reusi, curajul de a face primul pas, responsabilitatea de a intemeia o familie - toate sunt in mainile noastre. “Brief-ul pentru Dove a fost o adevarata provocare. Ne ‘lipseau’ barbati de 40 de ani si nici cu timpul nu stateam tocmai bine, dar macar inspiratia a fost de partea noastra. Am dorit sa cream un stop-motion, un lucru nou pentru noi. Pentru a da viata unor fotografii e nevoie de imaginatie. Nu au fost usor de obtinut nici lumina sau tranzitia de la copil la adult, insa totul a decurs natural, pentru ca am avut sprijinul prietenilor, ca intotdeauna”, a povestit Corneliu Radu, care a lucrat alaturi de Alex Barbu, Catalina Alexandra Ion si Amalia Militaru.

In “Trepte” pana la maturitate

Unul dintre primele scurtmetraje inscrise a fost clay animation-ul “Trepte”, realizat de Barbara Buh, care ilustreaza drumul pe care il parcurge barbatul, de la momentul nasterii, urmat de momente semnificative din copilarie, tineretea agitata si apoi ajungand la maturitate si batranete.

”Ages et Nouages”: un homme est une route

Realizarea lui “Ages et Nouages”, scurtmetrajul inscris de Eglantina Becheru, ilustreaza conceptul un homme est une route si a intampinat o gramada  de provocari: “Ca o neofita in ale tehnologiei, nu mi-a fost prea usor sa pun in practica ceea ce aveam in minte. Am sunat doi prieteni, am luat camera de fotografiat si am setat-o pe ‘Movie’. Și cat mi-a mai tremurat mana. Și cat am mai cautat o locatie. Și cat am mai asteptat o lumina favorabila”, si-a amintit Eglantina.

Primele experiente
Doua scurtmetraje care ilustreaza acele momente care creioneaza viata barbatului matur sunt ”Atunci cand esti multumit”, o animatie in care se aminteste de primul sarut, prima bere in plus cu prietenii, casatoria si primul copil, si “Mai bine in pielea ta”, o animatie creata de Camelia Cuibus, care vorbeste despre evolutia barbatului in relatiile cu femeile.

"Problema, cand a aparut, a fost de natura tehnologica - in alte cuvinte, lipsa aparaturii necesare. Si cum orice lipsuri duc la noi incercari, am decis sa fac o animatie. Tableta grafica o aveam si zero experienta in animatii. Asa ca am schitat niste personaje simple dar expresive, si incet-incet i-am dat de capat si Flash-ului. A fost extrem de distractiv sa le animez. Mai ales dupa atata lucru cu actorii, in sfarsit cineva facea exact ceea ce voiam eu! Cel mai mare impediment de aici incolo s-a dovedit a fi Yumi, pisica mea, care insista sa-si faca siesta numai si numai pe tableta. Acum, nu mai e cale de intoarcere. Mi-am descoperit pasiunea pentru animatii si de-abia astept sa ma apuc de urmatorul proiect!", a povestit Camelia.

”WIDIA”, filmarile care nu trebuie slefuite

Alecs Nastoiu, regizorul scurtmetrajului ”WIDIA”, a fost chiar surprins de cat de bine s-au desfasurat filmarile scurtmetrajului care spune povestea reala a unui barbat care si-a dedicat intreaga cariera pentru a face performanta: ”Filmarile la ‘WIDIA’ au fost cumva atipice. De obicei, productia unui film implica mult nerv atat din partea echipei de filmare, cat si din partea actorilor si a echipei tehnice. Apar deseori conflicte de idei, pareri contradictorii, indicatii suplimentare etc. In cazul filmului ‘WIDIA’ totul a mers la micron, daca ne permiteti utilizarea unitatilor de masura prezente in documentar”, a povestit Alecs, care a lucrat alaturi de Corina Marinescu.

“Pasiunea, un mod de viata”

O alta poveste reala despre un barbat ambitios si perseverent este cea a lui Adrian Iusan, pasionatul de motociclete din filmul inscris de Daniel Tyukodi si Vlad Anca: “Totul a inceput cum incep majoritatea ideilor, la o cafea/bere cu prietenii. Povestind despre un alt concurs la care a participat Vlad Anca, am ajuns sa vorbim despre concursul Dove Men+Care. Dupa un mic brainstorming am gasit si subiectul: Adrian Iusan, prieten cu Vlad, ei doi colaborand si in trecut. Am inceput sa dam telefoane pentru a face rost de aparatura necesara. Nu am reusit sa facem rost de tot ce aveam nevoie, dar a fost mai bine decat nimic”, ne-a spus Daniel Tyukodi.

”Ursul” trebuie protejat

Puternic, aventuros si, in acelasi timp, extrem de protector cu familia sa – aceasta este imaginea barbatului la 40 de ani din scurtmetrajul “Ursul”, inscris de Alexandru Prepelita cu tag-line-ul ”Un film. Un urs. O poveste”.

Toate scurtmetrajele finaliste pot fi urmarite pe: www.TheCreator.ro/DoveMen. Iar miercuri, 28 septembrie, Dove prezinta scurtmetrajele castigatoare prin proiectii in 6 orase din tara: Bucuresti, Cluj, Brasov, Iasi, Sibiu, Timisoara, alaturi de un Best of tematic al reclamelor din toata lumea care vorbesc despre barbatii care se simt confortabil in propria piele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune


Comentarii

Catalin Lascu
acum 12 ani
In exemplu (care poate deveni clasic) de "brand promise" nemplinita... si de necunoastere a psihologiei consumatorului

Ca utilizator de deodorant, ma intereseaza calitatile intrinseci ale acelui produs, nu ma intereseaza deloc povestile pe care le creaza,

Am cumparat o singura data Dove Men Care si datorita nerespectarii acelei brand promise (in speta calitatea dodorantului), nu-l voi cumpara a doua oara. Mai conteaza povestile tesute in jurul brandului?

FLORIAN FIRTULESCU
acum 12 ani
Pai conteaza , sigur ca da ! Pentru asta ma dau cu deodorant sa se teasa povesti in jurul meu ... (Si eu folosesc alta marca , infinit mai buna, dar daca nu tese povesti ...le creez eu).

Reclama si produsul sunt de foarte mult timp doua produse paralele , care uneori se intersecteaza - vezi doua paralele fortate sa se apropie printr-o hartie pe care scrie Contract si care atunci cand se rupe , cele doua paralele revin la pozitiile initiale:)



Branded


Related