Internetul ingroapa ziarele de mica publicitate

Au apus vremurile cand cele mai intalnite ziare din metroul bucurestean erau cele cu anunturi de slujbe, vanzari sau matrimoniale. La fel sunt si cele cand astfel de ziare conduceau in clasamentul celor mai vandute publicatii. Pe masura ce romanii intra "in randul lumii" si cauta ce-i intereseaza pe Internet, gazetele care mizau, in strategia lor de vanzare, pe mica publicitate regreseaza rapid, conform tendintelor de pe piata internationala.

In 1994, cand multi nici nu auzisera vreodata de Internet, americanul Craig Newmark lansa, in California, o pagina de "servicii informative" pentru localnici, Craigslist.com. Dupa 12 ani, acest portal electronic de mica publicitate este unul dintre cele mai accesate website-uri din Statele Unite - al saptelea, in termeni de pagini vizitate. Iar fondatorul sau isi propune sa revolutioneze jurnalismul conform principiului "supune-te intelepciunii maselor", pe baza caruia functioneaza afacerea sa. Intr-un discurs rostit la sfarsitul anului trecut, la Scoala de Afaceri Said de la Oxford, Newmark, citat de "The Guardian", anunta ca, in foarte scurt timp, va lansa un proiect jurnalistic de proportii si spunea ca pe piata media "lucrurile trebuie sa se schimbe" deoarece "marea problema a ziarelor americane este ca ele se tem sa spuna adevarul la adresa puterii".

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Related