Sorina Mihai despre work-ul Nicola Porter Novelli in 2011

Branduri din portofoliul Nicola Porter Novelli active in 2011

A fost un an plin, in care am creionat si implementat multe proiecte frumoase, atat de multe incat cu siguranta as omite involuntar cateva, daca as incerca sa le enumar pe toate. Motiv pentru care o sa ma limitez in a exemplifica o parte din programele de comunicare care sunt active in aceasta perioada. "Dreptul de a citi" este unul dintre ele. O campanie de succes initiata si dezvoltata pentru OTP Bank inca din 2010. In aceste zile, ne mobilizam pentru a dota noi biblioteci scolare din zonele rurale defavorizate. Mos Craciun va fi darnic cu manuale si carti pentru acesti copii privati de accesul la o educatie corespunzatoare.

Tot despre copii si lumea lor ne preocupam si cand comunicam programele Disney Channel prin actiuni care mai de care mai surprinzatoare si antrenante... de la sesiuni de dans cu CRBL prin redactii, targuri de stiinta distractiva pana la sedinte de hair styling & beauty atat pentru copii, cat si pentru animalele lor de companie.

In plus, cateva branduri nou intrate in portofoliul de clienti al agentiei noastre, producatorul de anvelope Michelin Romania, grupul integrat de servicii medicale private Polisano, lantul de magazine de bijuterii PANDORA si vinurile Aureliei Visinescu de la Domeniile Sahateni au avut o comunicare intensa pe tot parcursul anului, plina de evenimente speciale: lansari si seminarii de specialitate atat in Romania, cat si in alte tari, degustari de vinuri, The One Shopping Night in magazinul PANDORA etc.

Tipuri de proiecte implementate

In prezent, clientii nu se mai rezuma la solicitarea unor servicii, ci mai degraba cauta solutii la provocarile pe care le au. Adica altfel spus, daca acest lucru presupune formularea unui comunicat sau conceperea si implementarea unui mix intergrat de activitati este mai putin relevant pentru ei. Clientul asteapta rezultate masurabile, fiind rolul nostru in a defini si implementa solutia eficienta de comunicare. Oricum, putem observa o deschidere tot mai accentuata a clientilor catre mediul digital si catre conversatia directa dintre brand si consumator.

Modificari in cerintele clientilor

In prezent, vorbim de o comunicare a brand-ului... in real time. In era informatiei imediate, formatul clasic al conferintelor de presa pare depasit. Acesta a evoluat la un dialog direct dintre brand si consumator, la o conversatie mulata pe limbajul si asteptarile consumatorului. Iar clientii nu au ramas indiferenti la acest fenomen si au inceput sa constientizeze ca trebuie sa ajunga acolo unde audienta lor este activa. Acest aspect s-a tradus printr-o regandire a calitatii comunicarii oferite publicului, la o expunere si implicare a acestuia in proiecte integrate. In plus, daca ne gandim ca acum 2 ani, termeni precum web 2.0 sau de managementul reputatiei online nici nu existau pe agenda marilor jucatori de pe piata din Romania, este clar ca urmatorii ani vor determina schimbari majore la nivel de abordare a comunicarii.

Modificari in bugetele clientilor

PR-ul este considerat unul dintre cele mai eficiente canale de comunicare... pe timp de criza. Dar acest lucru nu s-a reflectat si in cifre cand vorbim de piata per ansamblu. Din contra, bugetele s-au mentinut sau, chiar mai rau, s-au restrans. Dar PR-ul a avut numai de castigat la nivel de creativitate, flexibilitate, adaptabilitate la cerintele din ce in ce mai complexe ale clientilor si de evidentiere a rezultatelor in timp real.

Modificari in agentie

Cred ca cea mai mare provocare a unui manager este aceea de a forma o echipa. O echipa care sa creada in companie, in viziunea si liderii ei. Este o provocare constanta, dar contextul sensibil actual solicita o atentie mult mai ridicata la acest capitol. Ca in orice agentie, unii oameni se alatura echipei, altii o parasesc. Dar noi ne mandrim cu o extindere a echipei prin cooptarea de forte proaspete, profesionisti cu multi ani de experienta, dar si oameni tineri pe care ne asumam misiunea de a-i forma.

In ceea ce priveste sediul, thegroup s-a mutat in casa noua in acest an. Asa ca ne gasiti de-acum inainte pe Strada Praga nr. 3, ocazie cu care ne bucuram de avantajele de a fi mai aproape de centrul orasului, dar si de vecinatatea linistita si placuta ochiului a cladirilor rezidentiale din imprejurimi. Noul sediu este mai aerisit, mai generos in spatii pentru petreceri interne si spatii care sa inspire in sesiunile de brainstorming. In plus de asta, este mai stilat si cochet, cum ne place sa fim, in orice demers.

Premii castigate

Nicola Porter Novelli a obtinut in cadrul competitiei internationale SABRE Awards 2011 (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence) premiul pentru "Cel mai bun proiect din Balcani" pentru campania OTP Bank "Dreptul de a citi", o categorie in care au fost nominalizate alte 4 proiecte. Demersul a avut ca principal obiectiv amenajarea de biblioteci in scolile generale defavorizate din mediul rural. In urma campaniei, in 2010 s-au donat peste 30.000 de carti, ajutand la amenjarea de biblioteci in 53 de scoli. Anul acesta, s-au adaugat peste 39.000 de volume, donate la alte 45 de scoli. In plus, am reusit sa construim o comunitate de oameni inimosi, care sustin in mod activ cauza proiectului, numarul de fani ai paginii de Facebook dedicate proiectului fiind edificator: peste 19.000 de fani. Toate aceste rezultate remarcabile ne motiveaza sa continuam proiectul si in 2012.

Tot anul acesta, Nicola Porter Novelli a mai primit un premiu important, de aceasta data in cadrul intalnirii anuale Dremel - Robert Bosch la nivel EMEA (Europe, Middle East and Africa - total 24 de tari). Robert Bosch premiaza an de an tarile cu cele mai reusite campanii de comunicare. Anul acesta s-au acordat 3 premii: pentru cel mai bun proiect online (Polonia), pentru cele mai multe aparitii in mass media pentru toate produsele (UK) si pentru cel mai bun program de lansare al Dremel Book of Inspiration (Romania). Dintre toate campaniile de lansare a cartii Dremel Book of Inspiration la nivel EMEA (Germania, Olanda, Franta, Ungaria, Cehia, Suedia, Spania, Rusia etc), programul propus de catre Nicola Porter Novelli a fost considerat cel mai bun atat prin gradul de gradul de vizibilitate obtinut, cat si prin ingeniozitatea conceptului de lansare.

Tendinte observate in 2011

In prezent, vrem, nu vrem, consumatorul a devenit  un adevarat "curator" de branduri, persoane si corporatii, motiv pentru care PR-ul impune treptat, treptat profesionalizarea termenului "people relationships". Acest proces va fi unul plin de provocari, pentru ca are atat rolul de a demonta "preconceptiile" apropo de ce face si ce nu face PR-ul, cat si de a actiona si a experimenta acolo unde sunt "curatorii". Urmatorii ani vor aduce transformari si evolutii determinante la nivel de abordare a dialogului dintre branduri si audiente, atat la nivel online, cat si offline. In plus, sa nu uitam si de mutatiile la nivel de spectru media care au impus si vor  impune o abordare noua  a continutului editorial, la o expunere si integrare inovativa a audientei. Pentru ca din 2011 vorbim de termeni precum "location", "online social status",  "brand yourself" si... "nowism".  De fapt, vorbim de o "planificare" spontana a campaniilor de comunicare, de la tactici punctuale de PR pana la emisiuni TV cu continut dedicat.

O concluzie despre 2011

Un an agitat, cu multe provocari. Contextul actual a condus la o activare mai intensa a clientilor, la derularea multor pitch-uri care ne-au pus la incercare creativitatea si competentele. Per total, pot spune ca 2011 este unul dinamic, dar asta e semn bun, mai ales cand nu ti-e teama de volumul mare de munca. In plus, cand rigoarea ti-e prieten bun, reusesti sa faci tot ce-ti propui si chiar mai mult decat atat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related