Conceptele creative ale lucrarilor castigatoare din competitia PUMA T7 The Creative Factory

Conceptele creative ale lucrarilor castigatoare din competitia PUMA T7 The Creative Factory

Competitia de design PUMA T7 The Creative Factory, dedicata tuturor celor priceputi intr-ale design-ului, s-a incheiat pe data de 20 decembrie.

Timp de peste o luna fiecare a putut sa descarce kit-ul de participare de pe TheCreator si sa isi inscrie cu ajutorul acestuia propriul design creat pentru legendara jacheta PUMA T7. Lucrarile admise in finala au putut fi votate timp de 22 de zile pe platforma TheCreator.ro/PUMAT7.

In urma votului publicului si a juriului profesionist s-au stabilit cei 4 castigatori ai competitiei. Acestia au stat de vorba cu noi si ne-au spus cateva insight-uri legate de creatiile castigatoare din aceasta competitie.

Lucrarea castigatoarea a premiului I a fost realizata pe o foaie de calc de Chiselef Luca Petru, Glavan Paula Ema, Lupascu Ioana din ideea si dorinta de a exprima viziunea lor asupra modei si a vietii urbane care ii inconjoara.

"Desenatul efectiv a durat vreo 7 ore. Nu prea ne-am ridicat de la masa."

"Cand am decis impreuna ca am ajuns la un produs finit am lipit plansa pe perete si am privit-o de la distanta si ne-am spus ca "asta chiar ar merge sa fie folosit pe textil si sa facem geci". Dupa o munca de 7 ore, concursul PUMA T7 The Creative Factory le-a dat sansa de a-si vedea visul realizat.

Pentru cei trei studenti la arhitectura, etapa votului a fost un proces placut, dupa cum l-au denumit ei. "Majoritatea pritenilor lucreaza in domenii artistice sau sunt inca studenti si a fost o provocare sa le aratam produsul nostru care trebuia sa treaca mai intai testul critic ca mai apoi sa primeasca vot; insa feed-back-ul a fost de cele mai multe ori pozitiv."

Cea de-a doua pozitie in clasament este ocupata de tanarul designer, Lana Dumitru, cu lucrarea RO2, care, dupa spusele artistei, “este o recontextualizare contemporana a unui pattern traditional romanesc”.

Pentru Lana intreg procesul de creatie a constat in “3 pasi usori”, dupa cum a spus ea. Imediat ce a aflat de aceasta competitie, a deschis laptopul si a realizat schita. Lucrarea a vorbit de la sine, iar singura metoda de a-si promova inscrierea din concurs a fost pagina ei de Facebook.

PUMA T7 “Traveller” este lucrarea de pe locul 3 si a fost inscrisa de o absolventa a Universitatii de Arta si Design din Cluj, Burducea Maria. Conform spuselor ei, creatia “este rezultatul suprapunerii de forme si linii prezente in imaginile cartografice”.

puma t7 traveller

Maria a conceput acest model de jacheta ca pe un articol unisex, alegand cu grija cromatica dar si dispunerea elementelor pe suprafata disponibila, “Astfel, jacheta Puma T7 devine un punct de reper pentru oricine isi doreste  un obiect vestimentar demn de incredere, un companion pentru adeptii calatoriilor in natura, dar si o jacheta adaptata stilului urban.”

Castigatoarea locului trei a fost votata in mare parte de colegi, prieteni sau absolventi ai aceleasi universitati pe care a urmat-o, dar a atras voturi si cu ajutorul retelelor sociale: “Desigur si Facebook-ul mi-a fost de ajutor in aceasta situatie”.

“Pana la urma cui nu-i plac caprioarele? Nu le vrem retezate”

 Premiul pentru cea mai buna lucrare cu tema Sustainability (responsabilitate sociala) a fost castigata de Alexandru Dumitru Tataru cu lucrarea “Un copac nu moare niciodata singur”. Alexandru este Art Director intr-o agentie de publicitate, iar inspiratia pentru aceasta lucrare a venit dintr-o vizita a sa intr-o tara mai saraca din punctul de vedere al florei si faunei, care l-a dus cu gandul la “uite un mesaj de transmis la noi in tara".

puma t7 un copac nu moare niciodata singur

Pentru Alexandru procesul de creatie a devenit un “automatism” dupa cum il denumeste: “ma gandesc la un insight adevarat care ar putea emotiona 'publicul', schitez cateva variante de key visual, il aleg pe cel mai bun, dupa care trec la reprezentarea grafica a mesajului”. Dificultatea intampinata in aceasta competitie a fost sa adapteze ilustratia pentru o industrie pe care nu o cunoaste prea bine, chiar daca, spune el, pierde cate o ora, doua pe saptamana uitandu-se la FashionTV.

Pentru lucrarea “Un copac nu moare niciodata singur” subiectul acesteia a fost cea care a atras atentia pe canalele sociale: “stiam deja ca exista oameni la birouri, care, chiar daca au treaba, abia asteapta sa vada daca a mai aparut ceva nou pe wall”.

Despre PUMA T7

PUMA T7 este o jacheta creata in 1969, re-editata in fiecare an in culori diferite, dar pastrand per total aspectul retro. Ea face parte din colectia PUMA Archive si e realizata 100% din poliester reciclat. Numele de T7 vine de  la unul din elementele distinctive, banda de pe maneca, ce masoara 7 cm in partea superioara, de langa guler.

Despre PUMA The Creative Factory

PUMA The Creative Factory este o initiativa ce se adreseaza oamenilor ce vor sa se implice in designul produselor pe care le poarta. In 2010, fabrica de creatie si-a deschis portile prin aducerea in Romania a "unui mini-laborator de creatie" de pantofi, prezent acum in magazinul PUMA din Mall AFi Cotroceni. Intreaga "opera" se pre-vizualizeaza printr-o aplicatie de iPad prin care poti da share designului tau pe conturile de socializare, ca sa admire si altii maiestria cu care ai imbinat culorile si texturile tenisilor.In 2011, initiativa se extinde si asupra articolelor de imbracaminte, astfel incat prima care intra in procesul de creatie este jacheta simbol a brandului PUMA, jacheta T7.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related