James Walter Thompson. Aparitia primului departament creativ

James Walter Thompson. Aparitia primului departament creativ

Considerat parintele agentiei publicitare moderne, James Thompson a dat nastere multor inventii care au revolutionat industria. S-a nascut pe 28 octombrie 1847 in Pittsfield, Massachusetts. Dupa ce a luptat in Razboiul Civil pe nava Marinei americane, USS Saratoga, James s-a indreptat catre New York, unde a obtinut slujba de contabil la Carlton & Smith, o agentie de brokeraj pentru spatii publicitare. In 1878 a cumparat compania de la William James Carlton in schimbul sumei de 500$ si a redenumit-o J. Walter Thompson.

Ca noua metoda de afaceri, James intentiona sa cumpere spatii publicitare in revistele vremii, dar a intampinat rezistenta din partea proprietarilor acestora. Pentru a reusi sa isi puna in aplicare planul, Thompson a fost nevoit sa cumpere actiuni la trusturile de presa pentru a putea publica continut publicitar. In scurt timp, modelul sau de afaceri s-a dovedit a fi un succes, transformand veniturile din publicitate in principalele surse de profit ale publicatiilor. A fost o perioada cand compania J. Walter Thompson detinea 30 de reviste, printre care Scribner's, Godey's Lady's Book, The Century Illustrated precum si toate jurnalele din Statele Unite. In plus, James a observat ca femeile controlau latura financiara a familiei, motiv pentru care a plasat pentru prima oara reclame in revistele destinate lor.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related