Alin Chiriac (STRATEGAD) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Alin Chiriac (Managing Partner,STRATEGAD) despre aplicatiile dezvoltate de STRATEGAD in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
La STRATEGAD, frecventa aplicatiilor este data de periodicitatea campaniilor; acestea sunt realizate pentru a sustine obiectivele de comunicare ale unui brand. Fie ca vorbim despre editii limitate de produs, campanii noi de comunicare, perioade de sezon in care trebuie sa profiti cat mai mult pentru a castiga cota de piata sau de impulsionare a vanzarilor in extrasezon, aplicatiile isi au rolul lor intr-o strategie de comunicare. Experienta ne-a aratat ca aplicatiile Facebook reprezinta o solutie buna de interactiune, prezentare, organizare si monitorizare a unui concurs.

In portofoliul STRATEGAD, aplicatiile au un procent de 10 % din activitatea agentiei; doar o mica parte dintre clientii nostri opteaza pentru crearea unei aplicatii Facebook in cadrul mixului de marketing.

Aplicatii de Facebook dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
In perioada octombrie 2011 – martie 2012, am creat 6 aplicatii:

  • Cremita – Cremita te provoaca sa-ti cunosti prietenii
  • Primola – Primola te simte
  • Love Plus – Definitia increderii
  • Philips – Philips Magic Couple
  • ANIDOR – ANIDOR Movie Nights
  • Cremita – Tu de ce iubesti Cremita?

In stabilirea obiectivelor pentru fiecare aplicatie creata am luat in considerare specificul brandului si obiectivele sale de business si de comunicare. Acestea au vizat, in functie de brand, de conceptul gandit si de mecanismul propus: cresterea notorietatii brandului, cresterea interactiunii fanilor cu brandul, dar si promovarea produselor sau cresterea ratei de incercare a acestora.

Activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta
Orice campanie trebuie sa aiba o strategie care sa sustina o viralizare organica si care sa asigure parteneriate cu pagini de brand complementare. Media Online, imbinata cu idei inovatoare si aplicatii bine realizate, ofera performante foarte bune.

Din punct de vedere al aplicatiilor create, fiecare dintre ele a fost performanta si a generat rezultate bune – in sustinerea fiecareia dintre ele am inclus atat media online, cat si continut interactiv.

Aplicatia care a inregistrat cel mai mare numar de utilizatori a fost Primola te simte, cu un numar de 6.000 de utilizatori intr-o perioada de 8 saptamani.

Continut original vs. continut preluat din alte medii

100 % din continutul aplicatiilor este in general special creat pentru pagina de brand. Exista si situatii in care preluam continut din alte site-uri, pentru crearea unui content complex – exemplu: aplicatia Primola, o platforma prin care propunem utilizatorilor aplicatiei sa trimita prietenilor bancuri, poze, clipuri sau melodii.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Demararea campaniilor pentru brandurile Primola, Cremita, ulpio Fit sau ANIDOR a coincis cu perioada lansarii noului format de Timeline. Pentru noi, a fost o provocare in plus la momentul respectiv, intrucat am gandit o activare a utilizatorilor punand accentul pe componenta vizuala – elementul central in formatul nou al Facebook - si am exploatat noile facilitati oferite de platforma.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Clientii isi indreapta tot mai mult atentia catre social media. Aplicatiile Facebook sunt un instrument foarte eficient in campaniile de marketing online pentru ca ofera beneficii in termeni de interactiune si implicare a utilizatorilor. In plus, ofera un mediu virtual complex si original, in care elementul central este vizualul.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
- Oferirea unui continut cat mai atractiv pentru membrii comunitatii Facebook a brandului

- Monitorizare permanenta a functionalitatii aplicatiei, atat din perspectiva tehnica, cat si din cea a raspunsului utilizatorilor la aceasta. Astfel, odata lansata aplicatia, mixul de comunicare si de promovare ales va decide daca va fi o campanie de succes sau nu.

- Adaptarea continutului in functie de raspunsul utilizatorilor

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
- Setarea unor obiective nepotrivite – obiectivele de comunicare pe Facebook trebuie stabilite dupa intelegerea brandului si a comunitatii sale online. Astfel, trebuie mentinut un echilibru intre ceea ce isi doresc fanii brandului si obiectivele de business si de comunicare ale brandului respectiv.

- Mix de marketing ales gresit – pentru o eficientizare cat mai mare a strategiei de marketing online, companiile trebuie sa opteze pentru un mix potrivit, care sa ia in considerare obiectivele de business si de comunicare, publicul caruia se adreseaza si platforma pe care comunica.

- Implementarea incorecta a strategiei de comunicare – dincolo de obiectivele si de tacticile alese, implementarea este importanta pentru succesul unei campanii. Asta include modul in care reusesti sa transmiti un mesaj, sa implici utilizatorii, sa monitorizezi si, dupa caz, sa adaptezi comunicarea la nevoile publicului si ale brandului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related