Alin Chiriac (STRATEGAD) despre administrarea paginilor de Facebook

Alin Chiriac (Managing Partner, STRATEGAD) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de STRATEGAD?
Echipa STRATEGAD continua activitatea de administrare a conturilor Primola, ANIDOR si Cremita, la care s-a alaturat si Ulpio Fit - branduri apartinand acum Kandia Dulce. La acestea s-au adaugat conturile MedLife si Philips Romania.

Stabilirea strategiei de continut
La STRATEGAD, pre-aprobam strategia ce contine si un plan-post antedatat. Strategia si plan-post-ul preaprobat reprezinta o directie pe care ne propunem sa o urmam, o abordare a comunicarii brandului si cateva reguli clare de interactiune cu publicul de pe Facebook. Aceeasi strategie contine si modalitati alternative de abordare sau actiune, in cazul in care campania nu are rezultatele asteptate in perioada de testing. Pe parcurs, sigur ca exista situatii neprevazute sau revizii necesare, insa totul este mult mai simplu de adaptat, pentru ca exista o strategie initiala. Ca in orice campanie pe care o derulam, exista un termen de pretesting si testing ce ne ajuta sa vedem cum performeaza aceasta.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
STRATEGAD s-a pozitionat intotdeauna ca o agentie ce ofera rezultate. Pentru ca acest lucru sa se intample, ne cunoastem foarte bine clientii, produsele acestora si consumatorii produselor pe care le promovam. Daca vorbim exclusiv de Facebook, incercam sa imbinam pasiunea pe care o au consumatorii pentru comunitatea Facebook cu alte pasiuni sau interese pe care acestia le au in comun. De exemplu, in ceea ce priveste brandul ANIDOR, am identificat faptul ca fanii sunt si iubitori de film, impartasind informatii si pareri despre cele mai noi aparitii. Pentru ei am transformat pasiunea pe care o impartasesc online intr-un eveniment VIP desfasurat offline. La fel, prin campania "Oricum te simti, Primola te simte" am oferit consumatorilor Primola posibilitatea de a trimite impreuna cu inca 50 de prieteni un cadou dulce intr-un ambalaj imprimat cu avatarele lor de pe Facebook, exact de ziua de nastere a unui prieten. Campania se desfasoara online, insa impactul semnificativ il ofera surpriza reala pe care un utilizator o are cand, de ziua sa de nastere, primeste fizic un cadou real din partea comunitatii de prieteni online.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Cerintele clientilor difera in functie de momentul in care brandul isi creaza identitatea online. Daca acesta este la inceput, este necesara crearea unei comunitati inainte de a putea planifica alte obiective. Daca brandul este deja cunoscut, cererile frecvente se impart intre vanzari (crestere a ratei de incercare a produselor), conversii si notorietate.

Structura continutului postat
Continutul postat este strans legat de interesele comune ale consumatorilor targetati. Pentru ei se concep posturi interactive, intrebari, imagini sau video. Avand in vedere ca brandul este elementul central, toate posturile trebuie sa fie si sunt legate direct sau indirect de acesta.
Desi comunicam intr-un mediu informal, este necesar sa se urmeze un guideline de comunicare bine stabilit. Este important sa nu uitam ca brandul este cel care comunica, chiar daca, in spatele postului se afla o persoana, asa ca e bine sa evitam posturi prea degajate.

Frecventa postarii
Frecventa este testata constant si difera de la brand la brand. In functie de pasiunea pe care o transmite un brand, posturile pot fi mai dese sau mai rare. Intr-o perioada de testing se poate stabili atat frecventa, cat si momentul zilei cu cea mai buna interactiune - momentul in care publicul se regaseste in numar cat mai mare online si e dispus sa interactioneze cu brandul.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
Concursurile se organizeaza de obicei pentru a sustine obiectivele de comunicare ale unui brand. Fie ca vorbim de editii limitate de produs, campanii noi de comunicare, perioade de sezon in care trebuie sa profiti cat mai mult pentru a castiga cota de piata sau de impulsionare a vanzarilor in extrasezon, concursurile isi au rolul lor intr-o strategie de comunicare. Important este insa mecanismul ce manageriaza interactiunea cu publicul tinta. Experienta ne-a aratat ca aplicatiile Facebook reprezinta o solutie buna de interactiune, prezentare, organizare si monitorizare a unui concurs.

Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Clientii acorda o atentie tot mai mare online-ului in general si social media in special. Imediat ce isi castiga increderea in acest instrument de marketing, bugetele cresc. Pentru orice campanie social media, bugetul este cel care dicteaza impactul pe care il are brandul asupra publicului-tinta si implicit rezultatele obtinute. Cu cat acestea se resimt mai mult, cu atat si clientul este motivat sa mareasca bugetul pentru acest instrument de marketing.

Structura promovarii paginii
Orice campanie trebuie sa aiba o strategie care sa sustina o viralizare organica si care sa asigure parteneriate cu pagini de brand complementare. Media online insa, trebuie sa reprezinte o componenta principala folosita mai ales pentru interactiunea cu publicul din mediul unde se desfasoara campania (ex: Facebook), dar si pentru a interactiona cu targetul in alte medii cu scopul de a-i atrage in campanie.

Activitatile care aduc fani noi
Intotdeuna o campanie care se respecta are un buget de media online in spate. Nu exista campanii de succes care se cladesc exclusiv organic. Nu pot decat sa ii felicit pe cei ce incearca sa plece de la 0, organic, cu un brand. Ii anunt insa ca un brand cu buget de media online are intr-o luna performante echivalente cu un an de exercitiu organic. Noii fani se impart 5-10% organic vs 90-95% din media online.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Orice agentie sau manager de campanie Social Media ar trebui sa cunoasca brandul, publicul sau si modul in care acesta reactioneaza si interactioneaza online; In orice campanie trebuie sa se regaseasca brandul, nu persoana din spatele paginii de Facebook; Inovatie - Orice campanie Social Media ar trebui sa inoveze, sa surprinda utilizatorii prin concept si mod diferit de interactiune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related