Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Erickson) despre asteptarile legate de experienta jurizarii la D&AD 2013, unde este parte din juriul categoriei Outdoor Advertising, si la CLIO Awards 2013, unde e parte din juriul pentru Content & Contact/Integrated Campaign/ Innovative.
IQads: Ce presupune prezenta ta in juriile CLIO si D&AD?
Catalin Dobre: Atat D&AD cat si CLIO sunt premii pe care orice creativ si le-ar pune direct pe televizor.
Sunt festivaluri care ridica stacheta inca de la nivelul inscrierilor.
Poti sa te mandresti ca ai avut lucrari pe care le-ai considerat indeajuns de tari incat sa le inscrii acolo, chiar daca nu se transforma in premii.
Anul trecut, campania ROM American a spart gheata la D&AD pentru Romania. Acum urmeaza partea grea. Trebuie sa producem lucrari cu care sa ramanem acolo, in carti, in fiecare an.
Prezenta mea in juriu, in afara de faptul ca e o mandrie, normal, o sa ne ajute sa intelegem mai bine aceste festivaluri care pareau un pic "out of our reach".
In plus, e bine ca Romania sa fie cat mai prezenta acolo. Atat pe lista inscrierilor, cat si pe cea a juratilor. E un semn ca nu mai suntem outsideri.
IQads: La D&AD esti jurat la Outdoor, categorie la care ai jurizat si la Eurobest si NY Festivals. La ce diferente te astepti in materie de inscrieri, criterii si exigenta?
Catalin Dobre: E clar ca nivelul de exigenta e foarte ridicat la toate aceste festivaluri.
Nici nu are cum sa fie altfel. Ele seteaza standardele, toata lumea e cu ochii pe ele.
Cu toate acestea, nu pot sa castige premii aceleasi lucrari peste tot. Aici intervine doza de subiectivism a juriului si, cel mai important, discutiile care se genereaza in acea camera. Pana la urma ele scriu lista de castigatori.
Ele coboara o lucrare sau o urca si o fac de Grand Prix.
IQads: In ce priveste categoria Content & Contact/Integrated Campaign/Innovative, la care jurizezi la CLIO, ce te astepti sa iti aduca experienta de jurat in plus fata de cele de participant, castigator si creativ care urmareste constant campaniile?
Catalin Dobre: Pentru mine, valoarea unei campanii e direct proportionala cu invidia pe care mi-o starneste ca n-am facut-o eu. Asta e cel mai simplu criteriu de jurizare.
Eu sunt un mare fan al campaniilor integrate si al inovatiei in orice mediu. Mi se pare ca aceste abordari ale publicitatii sunt cele care o ajuta sa ajunga la statutul de "game changer", sa influenteze cat mai mult viata oamenilor.
Deci saptamana de jurizare pentru aceasta categorie sper sa-mi starneasca multa invidie.
IQads: Ce planuiesti sa aduci din experientele de jurat si acasa in agentie?
Catalin Dobre: Am mai spus-o, juriile de la festivalurile mari sunt o scoala de criterii.
Experienta lor te ajuta sa ai dreptate de mai multe ori atunci cand zici "asta e de premiu".
In agentie ideile plutesc in aer in fiecare zi. Experientele de genul asta te ajuta sa recunosti o idee tare chiar si atunci cand o auzi la lift.
De ideile cu potential trebuie sa ai grija ca de un copil. Trebuie sa te asiguri ca nu o sa se piarda, ca nu o sa o ia pe un drum gresit, ca o sa creasca asa cum trebuie.
Apoi, cand se fac mari, iau premiu :)
























