Branduri care stiu sa rasplateasca membrii comunitatilor

Branduri care stiu sa rasplateasca membrii comunitatilor

Scroll lung. Nu mai stiu la cata postare am ajuns, dar nu ma mai satur sa citesc tweet-urile brandului Taco Bell. O data ca sunt destepte, necorporatiste si au asa, un soi de randomness, al carui farmec e stricat doar de faptul ca nimic nu e intamplator pe contul de social media al unui brand asa mare. Apoi par naturale, sunt usor narcisiste si obraznico – amuzante. O combinatie pe care o mai gasesti pe 9gag sau vreun site similar. Exact. Unde te uita Dumnezo cateva ore bune si iar se face 4 a.m. si auileu, iar nu ma trezesc maine.

Ce vreau sa zic e asta: sunt cateva chestii pe care un brand le poate face cu comunitatea din social media. Flatare, rasplata cu sau fara valoare materiala, raspuns rapid si relevant, implicare in imbunatatirea produsului etc. Despre toate vor vorbi speakerii la evenimentul Brands & Communities din 24 si 25 aprilie.

Dintre toate lucrurile bune pe care un brand le poate oferi comunitatii lui, Taco Bell face doua chestii foarte bine pe contul de Twitter. In primul rand are grija sa ofere atentie tuturor followerilor care o cer. Si o face cu relevanta si rapiditate, desi pentru asta as lauda mai degraba echipa de la Oreo. Ajungem si-acolo. Pana una alta as sublinia atentia acordata de Taco Bell fanilor.

Si-ar mai fi o chestie: spectacolul. In adancul sufletului, trebuie sa recunoastem, suntem toti niste hiene. Abia asteptam sa eliberam hohotele pe care le-am reprimat pe parcursul zilei. Cautam un pretext sa radem si nu ne dam in laturi de la a asista la un duel verbal din care rezulta triumful stralucitor al unuia sau altuia. Taco Bell stie asta. De aia stie sa ne si distreze.

Si Kit Kat e un entertainer. Dar n-o sa va vorbesc despre artificiile vizuale pornind de la realitatile cotidiene pe care le produce in incercarea de a-si distra comunitatea, nu. O sa va povestesc mai degraba despre arta de a face fanii sa se simta speciali in public, un joc la care scoreaza 100 de puncte. Din 100.

Laurei Ellen ii plac ciocolata si Twitter-ul, un lucru care avea sa-i dea lui Kit Kat o ocazie perfecta: pe de o parte de a atenta la imaginea aproape perfecta a lui Oreo din social media si pe de a alta de a cuceri irevocabil si iremediabil inima unei domnite din target.

Si ce faci cand deodata cineva pune reflectorul pe tine fara sa fi facut ceva special inainte? Lasa-te pe spate si bucura-te de lupta in care doua branduri de milioane de dolari concureaza pentru atentia ta. "Am I in Heaven" intreaba Laura Ellen. Dap, asa arata.

Oreo cam strica spectacolul dupa ce anunta, desi elegant, ca nu urmeaza sa participe la acest duel. Castiga puncte pentru istetime pentru ca nu intra intr-o lupta pe care sunt multe sanse s-o piarda, dar iroseste ocazia de a-si afirma iubirea nestramutata fata de consumatori si de a-si arata talentele in a crea continut de calitate, asa cum ne-a mai aratat in trecut ca poate. Pacat, Oreo.

Si daca tot suntem la capitolul branduri care-si flateaza comunitatea din social media, sa vorbim de Kellogg’s si Totes Amazeballs. Tim Burgess, solistul formatiei The Charlatans, a scris pe Twitter ca "Totes Amezeballs" e un nou mix de cereale inventat de el. Lui Kelloggs i-a luat sub o ora sa reactioneze.

Niste negocieri si schimburi de telefoane mai tarziu, Kellogg’s scotea pe piata o singura cutie de cereale Totes Amazeballs, amestec creat dupa reteta unei bombe calorice. Ambalajul feat. varianta cartoonish a lui Tim Burgess i-a fost livrata exclusiv artistului, care a avut grija sa readuca discutia pe Twitter prin intermediul pozei asteia:

Sigur, brandul nu ne-a lasat sa ne distram doar in social media. Asa ca, la cererea fanilor, a promis sa mai faca cereale dupa reteta lui Tim Burgess si sa le vanda in exclusivitate la Kendall Calling Music Festival din 2012.

Iar grija urmatorului fotbalist pentru comunitatea formata in jurul contului lui de Twitter m-ar fi facut sa-mi dau jos palaria daca as fi purtat una. Aici nu mai vorbim de flatare, de complimente, de stimularea egoului, ci de atentie la nevoile si sentimentele fanilor si cavalerism. Chapeau.

Totusi, ma indoiesc ca gestul fotbalistului de a darui fanului doua bilete la meciul echipei lui favorite a fost 100% inocent, facut in exclusivitate din marinimia sufletului fara ca macar un gand sa alunece spre avantajul extraordinar la nivel de imagine pe care toata povestea i l-ar fi adus. Intre noi fie vorba, toata discutia putea sa aiba loc via private messaging. Dar, hei, n-ar fi fost pacat sa iroseasca toata promovarea gratis?

Atat de la mine, mai multe de la speakerii Brands & Communities pe 24 si 25 aprilie.

Detaliile despre program si participarea la conferinta pot fi accesate pe site-ul oficial, iar pentru cei care se inscriu pana la data de 14 aprilie este disponibil un pret de tip early bird, cu 15% reducere.

Brands & Communities 2013 este a doua din seria de sapte conferinte SMARK KnowHow de anul acesta. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution.Partener de know-how al Brands & Communities 2013 este Infinit Solutions Agency.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related